Mij lijkt het een voorbeeld van het klassieke probleem tussen veiligheid en gebruiksvriendelijkheid.
Je kan de systemen dichttimmeren, maar dan is het niet meer gebruiksvriendelijk.
De cases die ik in de pers lees, daar denk ik toch van: maar allé zeg.
Opnieuw: hoe naïef ben je als je gelooft dat de bank medewerkers de baan op stuurt om uw kaarten (en juwelen) te komen ophalen?
Wederom serieuze phishing oplichting XX..000 € na xxx.. telefoontje
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
Vergeet niet dat vooral oudere mensen zijn. Die zijn nog van de tijd dat postbode pensioen kwam uitbetalen en het niet zo ongewoon was dat misschien de bank effectief nog aan huis kwam.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 55 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dan is er deze week reclame van crelan op de radio waar ze melden dat ze begaan zijn met hun klanten en die zelf opbellen...hoe tegenstrijdig kan het worden.. Enerzijds roepen en tieren ze dat de banken je nooit zelf zullen opbellen of vragen naar een code enz..en dan maakt die bank reclame dat ze u zullen bellen..
Tom
Tom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Nooit bellen is niet hetzelfde als nooit bellen om je pincode te vragen.
Ik ben al meermaals opgebeld door mijn bank om te vragen
* of ik geen interesse had in een lening voor elektrische fiets/auto
* pensioensparen
* ...
Maar nooit voor mijn pincode te geven.
Overigens heb ik het bij mijn grootouders vroeger regelmatig gezien dat iemand van de bank bij hen thuiskwam(al waren dat eerder zelfstandige bankagenten, dan medewerkers van een grootbank).
Weet niet of dit vandaag nog veel gebeurd, of dat het nog enkel voor de superrijken gebeurd.
Ik ben al meermaals opgebeld door mijn bank om te vragen
* of ik geen interesse had in een lening voor elektrische fiets/auto
* pensioensparen
* ...
Maar nooit voor mijn pincode te geven.
Overigens heb ik het bij mijn grootouders vroeger regelmatig gezien dat iemand van de bank bij hen thuiskwam(al waren dat eerder zelfstandige bankagenten, dan medewerkers van een grootbank).
Weet niet of dit vandaag nog veel gebeurd, of dat het nog enkel voor de superrijken gebeurd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Zolang men blijft de slachtoffers uitlachen, rechtvaardigt men fraudeurs en oplichters.
Wat mij meest stoort is dat men Facebook en co ongemoeid laat, zij zijn vaak het kanaal waarlangs fraude en oplichting passeert via dubieuze reclames.
Zij weten dan zogezegd van niets, maar ze blijven komen, en als je de reclame aangeeft als oplichting, dan doet facebook alsof er geen vuiltje aan de lucht is.
Wat mij meest stoort is dat men Facebook en co ongemoeid laat, zij zijn vaak het kanaal waarlangs fraude en oplichting passeert via dubieuze reclames.
Zij weten dan zogezegd van niets, maar ze blijven komen, en als je de reclame aangeeft als oplichting, dan doet facebook alsof er geen vuiltje aan de lucht is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 103 keer
Vervroegd op pensioen dankzij internetfraude!
Ik zal er wel mee toekomen, zeker?
Ik zal er wel mee toekomen, zeker?

Beste ontvanger,
Gefeliciteerd, u bent gekozen als gelukkige begunstigde van een compensatiepakket ter waarde van $ 2.750.000. U ontvangt een compensatie omdat uw naam vermeld staat als slachtoffer van internetfraude. Dit bedrag wordt naar u overgemaakt via alle beschikbare, toegestane en legale middelen in elk land van uw keuze. Dit kan via een bankoverschrijving, een crypto-overschrijving of u ontvangt een pinpas met hetzelfde bedrag, overgeboekt naar uw creditcard.
Voor meer informatie en de stappen om dit bedrag te verkrijgen, kunt u contact opnemen met Matthias Kroener, onze vertrouwde vertegenwoordiger.
Contactpersoon: Matthias Kroener
E-mail: [email protected]
Valideer uw inloggegevens:
1: Volledige naam
2: Land
3: Geldig woonadres
4: Mobiel nummer
5: Kopie identiteitsbewijs (internationaal paspoort of nationale identiteitskaart)
Bedankt voor uw medewerking en we kijken ernaar uit om snel van u te horen.
Met vriendelijke groet
Matthias Kroener
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 677 keer
- Recent bedankt: 4 keer
da's duidelijk toch ? niet doen, je stuurt je gegevens naar het amerikaanse google, en dat willen we tegenwoordig niet he
J.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...