[Goede deal]Multiroom (wifi/bluetooth) speaker aan 10 euro!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 211 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik zie dat daar achteraan ook nog isolatie pads zitten tegen trillingen, goed ontwerp, da's gene brol :banana:
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
wamy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Nog iemand die plotseling zijn speaker niet kan bedienen?
Ik heb de Mrhandsfree app en de augustalink app die vanaf gisteren een force closed doen op alle toestellen.
Als test geïnstalleerd op verschillende android versies met hetzelfde resultaat.
Edpnet VDSL XL
hey! mobile M
Rpi3 Adguard home
yezzer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 24 keer

Hier zonet getest en dat werkt nog. Ik gebruik wel de android app audiocast. Even getest met spotify (via betalend abo) en ook de gratis TuneIn werkt hier nog.
Op mijn ander android toestel staat de Mrhandsfree dacht ik, maar daarmee nog niet getest.
Ik zou zeggen, zet er even de 'Audiocast' app op en test even daarmee?
https://play.google.com/store/apps/deta ... tPro&hl=nl
Hou ons misschien op de hoogte, want dat waren en zijn super speakers die destijds voor een prikje verkocht zijn.
Ik kegelde hier al eentje open om een andere 18650 batterij in te gooien en dat was perfect te doen. Binnenkort volgt de tweede...
Veel suc6 !
gti69
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer

Ik had ook de August-app en die sluit ook automatisch af sinds een 10-tal dagen. Ik ben nu ook geswitcht naar de audiocast-app...
wamy
Plus Member
Plus Member
Provider

Ooit destijds ook 4 stuks aangeschaft.
Altijd gedaan wat het moest doen tot nu. Ik krijg met geen enkele van de toestellen verbinding in de audiocast app...
Bluetooth werkt wel probleemloos.
Geen idee wat er aan de hand is.

Ook al een factory reset geprobeerd maar dit lijkt ook niet te werken.
Krijg ze niet gereset ondanks de factory reset stem...
Edpnet VDSL XL
hey! mobile M
Rpi3 Adguard home
yezzer
Pro Member
Pro Member

Dat is vervelend beste wamy dat ook de audiocast app niet werkt.

Ik het het eventjes aan AI gevraagd welke alternatieve app's er nog zijn voor de MHF WS300 speaker (en dus ook de Stereoboomm MR200 en MR300) en dit is het antwoord:
Direct bruikbare alternatieve apps: Aangezien de originele MrHandsfree app uit de Google Play Store en Apple App Store is verdwenen, kun je de speaker installeren en bedienen met de volgende apps:4Stream: Dit is de meest up-to-date en stabiele app die op exact hetzelfde Linkplay-systeem draait. Hiermee kun je de speaker koppelen met wifi, internetradio luisteren en multiroom-groepen beheren.
Muzo Player / Legacy Player: Dit is de originele, universele softwareapplicatie van de chipfabrikant zelf. Hoewel het visueel wat ouderwets oogt, herkent deze app de WS300 direct in je netwerk.Audio Pro Control of WiiM Home: Deze apps zijn gemaakt voor luxere audiomerken, maar delen vaak dezelfde onderliggende code waardoor ze de MHF-speaker kunnen vinden.

Dus ik zou u aanraden om eens die twee te proberen! Hou ons op de hoogte, thx!
hobbit
Member
Member

Heb ook nog steeds 3 stuks liggen van deze speaker
de app August Alink werkt ook. Hiermede kan ik stereo effect geven een LS links en een LS rechts die gesynchroniseerd werden
wamy
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik krijg ze maar niet verbonden met de apps...
1 Toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen maar die kon ik niet connecten met het wifi netwerk bij het instellen (die optie was niet beschikbaar).
Nu werkt de Mrhandsfree en AugustAlink app plotseling terug en kan ik de speaker die op fabrieksinstellingen staat terug initialiseren en de andere speakers terug bedienen.
Alles werkt dus terug normaal.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
Edpnet VDSL XL
hey! mobile M
Rpi3 Adguard home
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 390 keer
Bedankt: 747 keer

Ik gebruikte ook de Agusta Alink app maar sinds een paar weken doet die het niet meer. Volgens mij heeft het te maken met een vrij grote (Android of andere) update die mijn Motorola smartphone heeft gekregen. Na de update sloot de app meteen af na opstarten. Verwijderen en opnieuw installeren bracht ook geen zoden aan de dijk. Op zoek gegaan naar alternatieven maar tot op heden niks gevonden dat werkt. Op de Apple iPad Air gebruik ik Simple Studio zonder problemen.
4stream: onmogelijk verbinding te maken met de speakers
Muzo Player: niet beschikbaar in Google Play
Legacy Player: idem Muzo
Audio pro legacy: je moet kiezen tussen hun eigen speakers, kan dus niet verbinden
Audio Pro W: kan geen verbinding maken
Krijg nu het schijt. Toch nog maar eens de Augusta Alink geïnstalleerd en nu doet die het weer.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 15kWh
yezzer
Pro Member
Pro Member

De Lagacy player en 4stream heb ik onlangs via alternatieve weg op mijn toestel gezet als "backup".
Ze staan niet in de play store, maar ik heb ze ergens op mijn pc als apk staan, dus als je ze nodig hebt, dan kan dat wel geregeld worden.
Werken beiden correct, alsook de rest.
En toevallig heeft mijn toestel gisteren ook nog een (veiligheids) update gekregen, en alles werkt nog.
Er moet toch "iets" aan de hand zijn, want dit is geen alleenstaand geval meer zo te lezen. Maar een oplossing heb ik helaas ook niet meteen...
Misschien moet je inderdaad de app's na zo'n vrij grote update (telkens) opnieuw gaan installeren?
Vreemd gedrag van die speaker app's...
Schermafbeelding 2026-06-26 135510.jpg
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb 4 van die speakers. Eentje ervan heeft de wifi het begeven. Die heb ik nu ingezet als soundbar voor de televisie via BT, dat werkt wel nog. En bij een tweede durft de USB aansluiting voor stroom al eens te haperen. Tenminste, het rode lampje brandt maar dan roept hij plots dat hij low power heeft. Beetje friemelen aan het stekkertje in de speaker en het is weer voor een tijdje opgelost. Maar eens beginnen uitkijken naar nieuwe speakers na zoveel jaar. Maar welke en ze moeten ook nog wat betaalbaar blijven. Multiroom speakers met wifi en BT zijn allesbehalve goedkoop te noemen. En liefst met Apple Airplay2 en DLNA. Ik heb zowel Mac als Android in huis. En zonder accu. Dat hoeft voor mij bijlange niet meer. De accuduur van die dingen is in de loop der jaren serieus afgenomen. Ze moeten quasi constant aan de USB lader hangen of binnen de kortste keren roepen ze dat de batterij bijna leeg is.
yezzer
Pro Member
Pro Member

Zoek eens via Vinted of Marktplaats naar de MI smart speaker (van Xiaomi): ik heb er hier als aanvulling zo'n paar draaien en ben daar heus tevreden van.
Dit is al meteen een voorbeeld, nooit gebruikt: https://www.vinted.be/items/9231179156- ... er=catalog
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

+1. Nooit aan gedacht om bij vinted te kijken, wel bij 2dehands en marktplaats.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”