En toch gaan ze beweren dat we hier geen klassenjustitie hebben.bvhalst schreef: 29 nov 2024, 15:26 9.5k euro is nu de balans. Minder dan 10k.
Mijn eigen bank gebeld (niet geimpacteerd, want mijn partner zit niet bij hen) vertelde me dat de politie onder de 10k euro wellicht niets zal doen. Schok! (Persoon vertelde dit adhv verhalen van andere klanten).
Waarom deze limiet?
Omdat de Staat dan hoge boetes denkt te kunnen vangen bij de daders?
Het heeft in elk geval niets met bescherming van de slachtoffers te maken...
Ik weet niet of je daar echt van "geviseerd" moet spreken.bvhalst schreef: 29 nov 2024, 15:26 Mijn partner heeft een eigen zaak. KBO en Belgisch staatsblad is voldoende. Op de oprichtingsakte (vrij te consulteren) staat adres, naam, geboortedatum,…). Er is zelfs geen datalek nodig.
Geen idee waarom mijn partner wordt geviseerd.
Misschien dat ze lukraak wat bedrijven gezocht hebben in het Brusselse waarvan ze denken dat er toch wel wat cash is.
Daarna binnen hun selectie brievenbussen waar ze makkelijk bij kunnen.
En dan toeslaan.
Denk ook aan die hackers die data encrypteren en dan losgeld vragen.
Eerst gingen ze ook wat willekeurig te werk bij particulieren.
Algauw beseften ze dat als ze gericht een bedrijf aanvielen, er veel meer te rapen viel.
Ik denk dat het hier ook zo zal zijn.
Het betekent niet dat ze een persoonlijke vete tegen je partner hebben.
Ja, als ze echt een valse identiteiskaart hebben, zou het kunnen dat ze ook nog eens van alles op diens naam bestellen op amazon, bol.com, enz.bvhalst schreef: 29 nov 2024, 15:26 Dit is op voorhand door de dader(s) onderzocht geweest. Zo veel is duidelijk.
Bij Western Union is boven de 1K euro een identiteitsbewijs nodig: 1. Paspoort of 2. ID kaart of 3. Rijbewijs. Ofwel is die procedure niet goed gevolgd, ofwel loopt er iemand rond met een vals identiteitsbewijs.
Indien het laatste staat niets in de weg om verder te gaan. Afsluiten leningen, contracten,…
Noem me achterdochtig maar het zou me niet verbazen dat dit slechts stap 1 zou zijn.
Ja, de gewone man moet altijd op zijn tellen passen, terwijl criminelen en grote bedrijven ongenaakbaar zijn.bvhalst schreef: 29 nov 2024, 15:26 Ik zou zo graag de opname van card stop willen delen. Maar ik ga het niet doen want ik weet niet welke regels ik zou kunnen overtreden dan…
Dit is echt een zware professionele fout.bvhalst schreef: 29 nov 2024, 15:26 na het noemen van 1 bank (wellicht leukraak gekozen) werden alle andere banken door card stop spontaan vernoemd. Alle andere banken en kaarten. Zonder verdere bevraging.
Voor mij is CARDSTOP de grootste schuldige.Dizzy schreef: 29 nov 2024, 14:13Daar ben ik nog niet zo zeker van want betrokkene heeft hier weinig tot geen schuld aan, men heeft een slecht werkend systeem misbruikt dat niet door betrokkene is opgezet, integendeel, het kan iedereen overkomen.
Alle rekeningen bij 4 banken blokkeren met enkel een postcode, naam en geboortedatum?
Komop seg!
[/quote]
Het is niet dat blokkeren dat het probleem is, maar het zomaar opsturen van nieuwe kaarten en codes op een onveilige manier.
Toegevoegd na 1 minuut 35 seconden:
Hoe is dat in hemelsnaam mogelijk?bvhalst schreef: 29 nov 2024, 15:57 en lap, nog 4 debetkaart transacties erbij... bank had rekening geblokkeerd en de kaart ook... blijkbaar niet
Dat is de zoveelste keer.
Is dat iedere keer dezelfde bank waar men er niet in slaagt de kaart en de rekening te blokkeren?