Naar aanleiding van dit topic, wat ondertussen al oud (niet meer up-to-date) is:
viewtopic.php?t=65816
Kan bij een BASE internet unlimited ondertussen al de modem die zij aanleveren in bridge modus gezet worden? Zij het door het te vragen bij aansluiting ofwel door zelf een optie in de Base portal te activeren.
BRIDGE mode
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Laatst gewijzigd door webDOLfijn 3 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 186 keer
- Contacteer:
in het base portal ben ik dit nog niet tegenkomen, als het kan vermoed ik dat je dit zilt moeten aanvragen bij hen.
je zou wel gebruik kunnen maken van een eigen modem volgens volgende info:
https://www.prd.base.be/en/support/inte ... modem.html
je zou wel gebruik kunnen maken van een eigen modem volgens volgende info:
Greetz cyberbug

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bij BASE (nog) niet. Bij moeder Telenet is het nu wel mogelijk om hun 360modem. De wifi gaat dan ook uit en werking is de witte e router die ze ervoor daarvoor gebruikten.
-
- Pro Member
Heb momenteel zelf een CV8560E modem bij Telenet die in BRIDGE staat. Dit werkt perfect, maar ik ben op zoek naar een andere provider..
BASE valt dus voorlopig af omwille van het ontbreken van een BRIDGE mogelijkheid. Schieten denk ik enkel nog Hey! en Orange over?
BASE valt dus voorlopig af omwille van het ontbreken van een BRIDGE mogelijkheid. Schieten denk ik enkel nog Hey! en Orange over?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Dit topic is absoluut niet oud (2024) en nog steeds up-to-datewebDOLfijn schreef: 3 dagen geleden Naar aanleiding van dit topic, wat ondertussen al oud (niet meer up-to-date) is:
viewtopic.php?t=65816

Neen dus.webDOLfijn schreef: 3 dagen geleden Kan bij een BASE internet unlimited ondertussen al de modem die zij aanleveren in bridge modus gezet worden?
Bij BASE krijg je een rebranded Telenetmodem (CH7465LG-TN), de CH7465LG-BA.
Deze kan niet in bridge
Sedert november vorig jaar kan jij bij iedere provider gebruik kunnen maken van een eigen modem (wettelijk verplichte vrije modemkeuze).cyberbug schreef: 3 dagen geleden je zou wel gebruik kunnen maken van een eigen modem volgens volgende info:
Bij mijn dochter staat een Fritz!Box 6690 op een BASE coax aansluiting
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Pro Member
@Flying bedankt dan weet ik het zeker en moet ik het niet proberen!
Een eigen modem wil ik niet aanschaffen, maar ik wil wel mijn eigen router kunnen gebruiken.
Het zal dan voorlopig geen Base maar Orange worden waarschijnlijk.
Een eigen modem wil ik niet aanschaffen, maar ik wil wel mijn eigen router kunnen gebruiken.
Het zal dan voorlopig geen Base maar Orange worden waarschijnlijk.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 765 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Nordic schreef: 3 dagen geleden Bij BASE (nog) niet. Bij moeder Telenet is het nu wel mogelijk om hun 360modem. De wifi gaat dan ook uit en werking is de witte e router die ze ervoor daarvoor gebruikten.
Effe voor de duidelijkheid:webDOLfijn schreef: 3 dagen geleden Heb momenteel zelf een CV8560E modem bij Telenet die in BRIDGE staat. Dit werkt perfect, maar ik ben op zoek naar een andere provider..
Hebben jullie het hier over een echte bridge mode, of een mac passthrough mode?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Over beide
).

- Gezien het hier over BASE gaat, gaat het over geen van beide, want de BASE modem ondersteunt geen BRIDGE
- Waar het over Telenet gaat, spreken van MAC Passtrough (CV8560E en recent ook de F(a)ST modem).
- Waar het over Orange (en Hey! ? gaat, spreken van een echte BRIDGE.

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Pro Member
@ITnetadmin wat philippe_d eigenlijk goed verwoord : ik wil gewoon een extern ipv4 van een internet provider krijgen op de wan van mijn eigen router. Dit zodat ik al mijn netwerkinstellingen/port forwards enz. kan behouden. Een router heb ik, maar geen eigen modem.
Of dat dan via mac passthrough of bridge is, en met welke modem ze dat doen ... maakt mij eigenlijk weinig uit.
De investering van een kabelmodem wil ik (voorlopig) ook niet doen. (ik vind ze best duur, je kan er dikwijls dan nog de firmware niet eens zelf van updaten + dan zit ik met een toestel wat enkel op kabel en niet op DSL werkt)
Zolang het maar geen dubbele nat opstelling wordt.
Maar ja zoals hierboven ook gezegd zijn de alternatieve Telenet opties momenteel ofwel Hey!, ofwel Orange. Hey! vind ik te trage upload hebben dus schiet voor mij enkel nog Orange over.
Of dat dan via mac passthrough of bridge is, en met welke modem ze dat doen ... maakt mij eigenlijk weinig uit.
De investering van een kabelmodem wil ik (voorlopig) ook niet doen. (ik vind ze best duur, je kan er dikwijls dan nog de firmware niet eens zelf van updaten + dan zit ik met een toestel wat enkel op kabel en niet op DSL werkt)
Zolang het maar geen dubbele nat opstelling wordt.
Maar ja zoals hierboven ook gezegd zijn de alternatieve Telenet opties momenteel ofwel Hey!, ofwel Orange. Hey! vind ik te trage upload hebben dus schiet voor mij enkel nog Orange over.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 765 keer
- Recent bedankt: 6 keer
@webDOLfijn Zolang het voor jou werkt is het voor mij perfect in orde 
Maar statements als "telenet doet nu aan bridging" komen later terug wanneer iemand anders een search doet, en dan is er weer (potentieel) verkeerde informatie verstrekt.
Vandaar dat ik even de technische puntjes op de I wil zetten, ook al maakt het voor jou in se niks uit

Maar statements als "telenet doet nu aan bridging" komen later terug wanneer iemand anders een search doet, en dan is er weer (potentieel) verkeerde informatie verstrekt.
Vandaar dat ik even de technische puntjes op de I wil zetten, ook al maakt het voor jou in se niks uit

-
- Pro Member
@ITnetadmin Ik snap nu wat je bedoelt. Ik zou mijn bewoordingen willen corrigeren om de puntjes op de i te zetten, maar helaas ontbreekt het potloodje dus onmogelijk voor mij om dit zelf te doen.