Nuki Ultra en Home Assistant

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
Plaats reactie
JUD
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Ik heb de Nuki Ultra in m'n hoofd gehaald maar wil nog even een aantal zaken weten voor ik hem in huis haal gezien hij toch ook niet zo goedkoop is.

Ik heb een deur met langs buitenzijde geen klink maar duwknop. Dus deur gaat open door de dagschoot te openen via sleutel. Het slot is momenteel een eurocilinder van 6cm dus 3cm langs binnen en buitenkant. Zou dus kleinste maat van Nuki zijn.

Als ik het goed begrijp doet de Nuki app de dagschoot ook perfect open?

Ik gebruik home assistant en mqtt integratie. Echter Nuki ondersteunt geen SSL wat wel jammer is. Ik zie dat matter over thread potentieel wel beter beveiligd zou zijn? Iemand ervaring met home assistant via docker en matter over thread?

Ik zou hem ook graag kunnen openen met m'n Garmin horloge. Zie dat er een widget is maar probleem is wel dat Garmin apps alle communicatie via de gekoppelde smartphone doen. Dus smartphone plat dan geraak ik niet meer binnen via horloge. Was eventueel aan het denken om als alternatief ergens een beveiligde web pagina te hosten waar ik wel via iemand anders internet connectie toegang toe zou kunnen krijgen moest ik mijn sleutels, GSM en horloge niet bij hebben 😂
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

JUD schreef: 1 week geleden Als ik het goed begrijp doet de Nuki app de dagschoot ook perfect open?
Ik heb, sinds een aantal maandan, een nuki ultra. tot volle tevredenheid :-)
=> ja dat vormt geen probleem (mijn deur heeft zelfs 3-punts-sluiting-haken die hij perfect meeneemt).

Je kan kiezen tussen:
-van het slot halen = ontgrendelen (zonder dagschoot-intrekken)
-dagschoot intrekken = deur openen (en hoe lang je dat wil: 3, 5, 8 ,...seconden)

Home assistant / mqqt => geen ervaring mee. Hier is hij wel (is een keuze) geintegreerd met google home waarlangs deur openen ook kan.

Garmin enzoverder. Ik raad je enorm aan:
-hang een keypad 2 => dan kan je altijd binnen met je vinger, faalt de vinger dan is er nog de code
-pak ook de door sensor => automatische warning als deur blijft openstaan, dan kan je deurstatus nakijken en s'avonds op slot draaien bedrijfszeker automatiseren,...
-is die deur de enige toegang en/of ben je (zoals mij) niet van plan nog enige sleutels mee te sleuren => pak 1 fysieke sleutel, verpak hem goed, leg hem ergens toegankelijk voor in noodgevallen (desnoods 10 cm begraven onder het gras). Moest je slot ooit blokkeren kan je altijd nog binnen dan.

Beveiligde webpage: ik denk dat je datn mss toch beter nuki zelf vertrouwd (dat doe je zowiezo al via de app enzoverder) en nukiweb activeert.
Clipboard01nuki.jpg
JUD
Plus Member
Plus Member
Provider

Bedankt voor de info. Ik heb ook gelezen dat het zou kunnen dat je hem opnieuw moet kalibreren na de sleutel te gebruiken. Hier ervaring mee? Als je de sleutel gebruikt gaat dit dan nog even vlot als met een gewoon slot?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 80 keer

Je hebt een zogenoemd hotel slot nodig waarbij je de sleutel nog steeds kunt omdraaien als er langs de andere kant ook een sleutel in het slot zit. Dat is niet zo evident.
JUD
Plus Member
Plus Member
Provider

@liegebeestig ik neem aan dat je opmerking niet over de Ultra gaat gezien hier een eigen cylinder van Nuki inbegrepen zit?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 80 keer

Juist ja, dat was ik even uit het oog verloren. Heb zelf de gewone versie. Zelfs de eerste generatie
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 154 keer
Provider
Te Koop forum

De eerste dag na installatie 2 keer de sleutel geprobeert gewoon om te zien dat het werkt.
Dat was zo en draait niet anders dan zonder de NUKI erop.
=> Daarne nooit meer een sleutel meegenomen noch gebruikt.

Her-Kalibratie hier nog niet nodig gehad. Ik heb het idee dat als de motor als een een keer blokkeert* deze dat daarna vanzelf terug in orde zet via door eindpuntmeting bij op slot draaien.
*hier 2x door hele-hele warme deur waardoor die incl slot wat klemde, deur tikje geven tijdens dat de nuki zijn werk deed was voldoende, dat was niet anders met de sleutel vroeger

Ps: je moet niet denken, "shit na sleutelgebruik moet ik mss kalibreren". De hele bedoeling is om nooit meer een sleutel te gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”