Ik weet niet of iemand het al gedaan heeft bij BASE en zag nog geen topic hierover dus hier maar even mijn ervaring:
Gisteren BASE Internet unlimited besteld met self install. Ze hebben het pakket met hun (CH7465LG-BA EuroDOCSIS 3.0) modem opgestuurd met PostNL en is vandaag toegekomen. Deze geinstalleerd om internet te activeren en te testen.
Daarna mijn eigen ARRIS CM3500B modem aangesloten en het "Using your own modem" formulier ingevuld.
2 uur later al telefoon voor de activatie hiervan en dan 10 minuten later was ik hiermee online, best wel snelle en goede service!
De BASE modem komt dus niet op een low speed profile zoals bij Orange het geval was maar wordt volledig gedeactiveerd.
Als ik echter problemen zou hebben kunnen zij binnen 10 minuten swappen is er wel gezegd.
Voor de rest ongeveer hetzelfde als bij Orange
Vrije modemkeuze - ARRIS CM3500B
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3727 keer
- Recent bedankt: 24 keer
Exact dezelfde procedure als bij Telenet. Het nummer dat jou opbelt voor de swap is trouwens het gekende nummer van de Telenet Helpdesk (015 666666)splinterbyte schreef: 2 maanden geleden Daarna mijn eigen ARRIS CM3500B modem aangesloten en het "Using your own modem" formulier ingevuld.
2 uur later al telefoon voor de activatie hiervan en dan 10 minuten later was ik hiermee online, best wel snelle en goede service!
"volledig" gedeactiveerd? Of alleen internet gedeavtiveerd?splinterbyte schreef: 2 maanden geleden De BASE modem komt dus niet op een low speed profile zoals bij Orange het geval was maar wordt volledig gedeactiveerd.
Je komt nu met de BASE modem waarschijnlijk op een "selfstarter" pagina terecht?
Hoeveel publieke IPv4 adressen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Dat klopt. Ze zeggen wel dat ze van BASE zijn maar ja...
Ik kreeg nog een private IP van de modem maar kon niet meer pingen naar internet noch surfen, beiden gaven timeout. Mijn router doet eigen DNS resolving misschien daarmee. Verder niets getest en steekt inmiddels terug in de doos.
Ik had hier niets van vermeld want "slapende honden", he weet je nog betreft die andere, minderwaardige ISP daar me dunkt?

Maar nu je het toch vraagt: meer dan 4 ...