Vaste telefonie bij Scarlet Loco

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Sanatax
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Bericht

Naar aanleiding van de e-mail: De magie van de feestdagen bij Scarlet!, vandaag een late kerstwens doorgestuurd naar Scarlet voor het toevoegen van de optie vaste telefonie bij het Scarlet Loco internetabonnement.

Tot op heden is die optie enkel beschikbaar bij het Trio-pack.

Vind ik toch een gemis in het gamma, waardoor je voor vaste telefonie verplicht bent tot het afnemen van het Trio-pack met tv, terwijl niet iedereen dat noodzakelijkerwijs nodig heeft.
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Bericht

Mogelijks is die vraag zeer klein geworden. Mobiel bellen is heel vaak onbeperkt nu.
Ik vermoed dat bij EDP en bij Scarlet trio heel veel van die VOIP lijnen niet in gebruik zijn.
Maar het is perfect mogelijk om telefonie te nemen op scarlet Loco via een VOIP provider , bijv OVH (1.2€/maand). Ik vermoed dat je bij scarlet een Obox hebt, dus is het kwestie van SIP te configureren en telefoon aan te sluiten. Handleidingen zijn wel te vinden met zoekfunctie op het forum
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Sanatax
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Bericht

Ik heb deze mooie handleiding gevonden hoe je een nieuw nummer aanvraagt, maar vind het al complexer om dit te regelen met een bestaand nummer. Nog niet meteen van plan om onmiddellijk te veranderen van Trio naar Loco, maar met DIGI TV die eraan komt, lijkt mij dit toch wel een piste om over na te denken, dankjewel voor de tip.
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget