Ik ben net overgestapt naar Proximus. Ik gebruik een Omada router waarmee ik perfect op internet kan (VLAN20 op de WAN poort) maar ondanks dat de instellingen op mijn eigen router goed staan voor port 80 en 443 te openen voor mijn reverse proxy, werkt het niet. Bij Mobile Vikings werkte dit zonder problemen.
Staat dit bij Proximus geblokkeerd? MyProximus geeft op dit moment een technische foutmelding maar als er geen InternetBox is aangesloten kan je daar toch ook weinig doen?
Poorten 80/443 open zonder Internet Box
-
- Elite Poster
- Berichten: 1651
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 10:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 146 keer
Staat op jouw lijn toevallig CGNAT aan? Zo ja, die kun je uitzetten in je proximus profiel.
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
-
- Plus Member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 02 jun 2024, 11:20
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Zie bijlage. Als je net bent overgestapt moet je nog even geduld uitoefenen vrees ik tot dat je MyProximus omgeving gesynchroniseert is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- userbase crew
- Berichten: 9442
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
- Bedankt: 656 keer
Je kan CGNAT ook herkennen aan je WAN IP adres:
Is dat een IP adres in de 100.64/10 range (dus alles vanaf 100.64.0.0 tot 100.127.255.255), dan heb je een CGNAT IP adres.
Soms misbruiken providers ook de 10/8 range (10.x.x.x), dus ook als je IP adres zo begint zit je achter een CGNAT.
Is dat een IP adres in de 100.64/10 range (dus alles vanaf 100.64.0.0 tot 100.127.255.255), dan heb je een CGNAT IP adres.
Soms misbruiken providers ook de 10/8 range (10.x.x.x), dus ook als je IP adres zo begint zit je achter een CGNAT.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1537
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
- Bedankt: 78 keer
Beetje offtopic maar gaat over zelfde probleem: twee weken geleden overgezet van van de Scarlet systemen naar Proximus sindsdien werkt mijn portforwarding ook niet meer.
Zoals @freddie poste had ik vlug gevonden dat Proximus deze poorten blokkeerde maar voor Scarlet klanten (nu op Proximus systemen) kan je dat niet aanpassen... Jij zal waarschijnlijk meer geluk hebben.
Meer info zie: https://nl.forum.proximus.be/internet-1 ... post748476
Zoals @freddie poste had ik vlug gevonden dat Proximus deze poorten blokkeerde maar voor Scarlet klanten (nu op Proximus systemen) kan je dat niet aanpassen... Jij zal waarschijnlijk meer geluk hebben.
Meer info zie: https://nl.forum.proximus.be/internet-1 ... post748476
-
- Member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 13 okt 2003, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 1 keer
Het blijft nog steeds foutmeldingen geven op MyProximus. Ik zie mijn lijn wel maar zodra ik klik krijg ik een foutmelding. Ze gingen me terug contacteren om 20u. Guess what… Ik heb denk ik nog nooit zoveel shit gehad met een overstap en ik behoor tot de generatie die unrestricted 10mbit up/down Telenet gehad heeft back in the days. Het is gewoon absurd wat er nu allemaal al fout gelopen is. Ondertussen zit mijn vrouw al 13 dagen zonder telefoonnummer, dat zit bij de ombudsdienst en heb ik juridische stappen ondernomen. Hallucinant dit.