Poorten 80/443 open zonder Internet Box

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2003, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Ik ben net overgestapt naar Proximus. Ik gebruik een Omada router waarmee ik perfect op internet kan (VLAN20 op de WAN poort) maar ondanks dat de instellingen op mijn eigen router goed staan voor port 80 en 443 te openen voor mijn reverse proxy, werkt het niet. Bij Mobile Vikings werkte dit zonder problemen.
Staat dit bij Proximus geblokkeerd? MyProximus geeft op dit moment een technische foutmelding maar als er geen InternetBox is aangesloten kan je daar toch ook weinig doen?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 dec 2002, 10:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 146 keer

Bericht

Staat op jouw lijn toevallig CGNAT aan? Zo ja, die kun je uitzetten in je proximus profiel.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2067
Lid geworden op: 13 okt 2005, 18:50
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Vroeger moest je dit expliciet open zetten in mijn Proximus ergens om die poorten open te krijgen. Geen idee hoe het nu zit
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2003, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

@qless en waar zie ik dat? MyProximus geeft bij mij een foutmelding
freddie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 jun 2024, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

Zie bijlage. Als je net bent overgestapt moet je nog even geduld uitoefenen vrees ik tot dat je MyProximus omgeving gesynchroniseert is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9442
Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 656 keer

Bericht

Je kan CGNAT ook herkennen aan je WAN IP adres:
Is dat een IP adres in de 100.64/10 range (dus alles vanaf 100.64.0.0 tot 100.127.255.255), dan heb je een CGNAT IP adres.
Soms misbruiken providers ook de 10/8 range (10.x.x.x), dus ook als je IP adres zo begint zit je achter een CGNAT.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1537
Lid geworden op: 06 okt 2009, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
Bedankt: 78 keer

Bericht

Beetje offtopic maar gaat over zelfde probleem: twee weken geleden overgezet van van de Scarlet systemen naar Proximus sindsdien werkt mijn portforwarding ook niet meer.
Zoals @freddie poste had ik vlug gevonden dat Proximus deze poorten blokkeerde maar voor Scarlet klanten (nu op Proximus systemen) kan je dat niet aanpassen... Jij zal waarschijnlijk meer geluk hebben.

Meer info zie: https://nl.forum.proximus.be/internet-1 ... post748476
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2003, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Het blijft nog steeds foutmeldingen geven op MyProximus. Ik zie mijn lijn wel maar zodra ik klik krijg ik een foutmelding. Ze gingen me terug contacteren om 20u. Guess what… Ik heb denk ik nog nooit zoveel shit gehad met een overstap en ik behoor tot de generatie die unrestricted 10mbit up/down Telenet gehad heeft back in the days. Het is gewoon absurd wat er nu allemaal al fout gelopen is. Ondertussen zit mijn vrouw al 13 dagen zonder telefoonnummer, dat zit bij de ombudsdienst en heb ik juridische stappen ondernomen. Hallucinant dit.