In het licht van de recente inbraken in de buurt, wil ik een aantal cams plaatsen, een aan de voordeur en een in "onzen hof" en integreren in onze Home Assistant.
Dit is een nieuw domein voor mij, ik heb hier absoluut geen ervaring mee. T'is te zeggen, ik heb momenteel een cheapass Aliexpress wifi camera die ik 1 week op het jaar via onze synology inschakel voor onze poesbeesten in de gaten te houden tijdens ons verlof
Het idee is er om 2 POE camera's te plaatsen, deze te integreren in een Frigate installatie, en deze nadien te integreren in Home Assistant.
De frigate zou komen te staan op een bestaande ESXI. Hetzij als losse linux guest, hetzij als Docker container op een bestaande docker server.
Eventueel kan er een google coral aangehangen worden, aangezien de interne VGA kaart van de ESXi host al gebruikt wordt voor onze Emby server.
De reden dat ik Frigate wil gebruiken is omdat de Syno maar een paar momenten per week wordt ingeschakeld om een backup te draaien. Indien deze 24x7 draait, zit ik met extra energieverbruik.
Eventueel koppel ik een SSD die ik nog liggen heb aan de ESXi als dedicated storage voor de Frigate.
Zijn er mensen die mij tips kunnen geven, of nog beter, een soortgelijke setup hebben?
Aangezien het een soort test setup is, heb ik ook niet echt veel zin om camera's aan te schaffen van €200.
50€/camera lijkt me een redelijk bedrag.
Frigate, esxi, coral, aliexpress
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 587 keer
- Bedankt: 135 keer
Ik heb geen ervaring met Frigate, ik gebruik de Synology Surveillance Station.
Reolink doet met black Friday altijd toffe acties. Dan kan je een kwalitatieve camera kopen aan een schappelijke prijs.
Reolink doet met black Friday altijd toffe acties. Dan kan je een kwalitatieve camera kopen aan een schappelijke prijs.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik draai frigate op een proxmox VM met een PCIe Coral TPU en 3 reolink camera's. De camera's werken prima met frigate.
Ik gebruikte deze handleiding voor de installatie: https://www.derekseaman.com/2023/06/hom ... l-tpu.html
Ik gebruikte deze handleiding voor de installatie: https://www.derekseaman.com/2023/06/hom ... l-tpu.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ikzelf draai dahua camera's (HDW4631C-A) van aliexpress, werken prima, en de kwaliteit is overdag goed en snachts redelijk (kan verbeteren als je extra lichten plaatst, of een externe IR verlichting).
werken ook prima samen met frigate, en de detectie van frigate werkt ook top (zelfs op een simpele n100 zonder coral)
je kan ze tegenwoordig op ali vinden voor tussen de 60 & 80 euro, inclusief verzending vanuit europa, dus zonder extra kost en een relatief lage wachttijd.
voor black friday kan je ze als je even zoekt zelfs vinden voor ongeveer 55 euro straks.
werken ook prima samen met frigate, en de detectie van frigate werkt ook top (zelfs op een simpele n100 zonder coral)
je kan ze tegenwoordig op ali vinden voor tussen de 60 & 80 euro, inclusief verzending vanuit europa, dus zonder extra kost en een relatief lage wachttijd.
voor black friday kan je ze als je even zoekt zelfs vinden voor ongeveer 55 euro straks.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
- Bedankt: 85 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Reolink Home hub + 2x SSD 512Gb
+ de meeste cams van reolink werken daar mee samen.
Auto tracking cam, de deurbel, hun goedkoopste binnencamera's...
Hier gekoppeld aan Home Assistant, beelden te zien in het dashboard zelf en sinds 2024.11 is WebRTC wel heel snel, geen delays meer.
Leuke automations hieraan gekoppeld die beweging op 1 plaats vaststellen, en de floodled van een andere camera inschakelt, een foto neemt, en die dan doorstuurt via Telegram.
Instellen gaat vlot. Mocht je toch met iets zitten, just ask...
+ de meeste cams van reolink werken daar mee samen.
Auto tracking cam, de deurbel, hun goedkoopste binnencamera's...
Hier gekoppeld aan Home Assistant, beelden te zien in het dashboard zelf en sinds 2024.11 is WebRTC wel heel snel, geen delays meer.
Leuke automations hieraan gekoppeld die beweging op 1 plaats vaststellen, en de floodled van een andere camera inschakelt, een foto neemt, en die dan doorstuurt via Telegram.
Instellen gaat vlot. Mocht je toch met iets zitten, just ask...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 664 keer
- Bedankt: 219 keer
Over de jaren heen heb ik verschillende inbraakpogingen bij mijn overburen zien mislukken vanwege een automatisch aanspringend licht.
Bij één van die pogingen ook de hele "voorbereiding" gezien: een brommerke dat ik een tweede maal hoorde voorbijkomen dus ik zag hoe hij iets verderop uitbolde tot in een donker hoekje en daar een sjaal/masker voor z'n gezicht spande, om dan te voet de oprit binnen te gaan. Achter de geparkeerde auto zat echter een bewegingssensor van de verlichting die aanfloepte en daardoor ging hij in lichte looppas meteen terug naar z'n brommerke.
Hoe meer je ze kan laten verschieten, hoe beter. En een weglopende persoon klinkt eigenlijk net als het gefladder van een stelletje opvliegende duiven -- da's uit eigen ervaring en dat deed me eerst twijfelen terwijl ik toch redelijk zeker was dat er iets niet klopte.
Bij één van die pogingen ook de hele "voorbereiding" gezien: een brommerke dat ik een tweede maal hoorde voorbijkomen dus ik zag hoe hij iets verderop uitbolde tot in een donker hoekje en daar een sjaal/masker voor z'n gezicht spande, om dan te voet de oprit binnen te gaan. Achter de geparkeerde auto zat echter een bewegingssensor van de verlichting die aanfloepte en daardoor ging hij in lichte looppas meteen terug naar z'n brommerke.
Hoe meer je ze kan laten verschieten, hoe beter. En een weglopende persoon klinkt eigenlijk net als het gefladder van een stelletje opvliegende duiven -- da's uit eigen ervaring en dat deed me eerst twijfelen terwijl ik toch redelijk zeker was dat er iets niet klopte.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
- Bedankt: 85 keer
Daarom dat ik idd de bewegingssensoren van de camera's ook gebruik om andere lichten in te schakelen.
Een leuke is het licht in de inkomhal aanzetten bvb 1 minuut nadat de camera op de oprit of de deurbel beweging heeft gezien.
En ondertussen nemen de aangrenzende camera's op, ook al hebben die geen beweging gezien. Makkelijk met HA.
Een leuke is het licht in de inkomhal aanzetten bvb 1 minuut nadat de camera op de oprit of de deurbel beweging heeft gezien.
En ondertussen nemen de aangrenzende camera's op, ook al hebben die geen beweging gezien. Makkelijk met HA.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.