Dit is een nieuw domein voor mij, ik heb hier absoluut geen ervaring mee. T'is te zeggen, ik heb momenteel een cheapass Aliexpress wifi camera die ik 1 week op het jaar via onze synology inschakel voor onze poesbeesten in de gaten te houden tijdens ons verlof

Het idee is er om 2 POE camera's te plaatsen, deze te integreren in een Frigate installatie, en deze nadien te integreren in Home Assistant.
De frigate zou komen te staan op een bestaande ESXI. Hetzij als losse linux guest, hetzij als Docker container op een bestaande docker server.
Eventueel kan er een google coral aangehangen worden, aangezien de interne VGA kaart van de ESXi host al gebruikt wordt voor onze Emby server.
De reden dat ik Frigate wil gebruiken is omdat de Syno maar een paar momenten per week wordt ingeschakeld om een backup te draaien. Indien deze 24x7 draait, zit ik met extra energieverbruik.
Eventueel koppel ik een SSD die ik nog liggen heb aan de ESXi als dedicated storage voor de Frigate.
Zijn er mensen die mij tips kunnen geven, of nog beter, een soortgelijke setup hebben?
Aangezien het een soort test setup is, heb ik ook niet echt veel zin om camera's aan te schaffen van €200.
50€/camera lijkt me een redelijk bedrag.