Naar aanleiding van DELLMONT – gesprekken naar Belgische vaste lijnen (met Belg. Vast nummer als caller-id) geblokkeerd ? en het feit dat de kleinste niet meer naar opa en oma kan bellen met de vaste telefoon, even zoeken hoe ik mijn bestaande WeePee-nummer kan overdragen naar OVH.
De tarieven op Déterminer le prix d'une communication OVH kloppen toch, niet? Ik vind er anders niet zo snel terug.
Ik heb een bestaande ligne individuelle met een inbelnummer van OVH aan gekoppeld.
Mijn bedoeling zou zijn om mijn WeePee-nummer naar diezelfde lijn te porteren maar waarbij ik via de dial rules in de Fritz! kan kiezen welke Caller ID ik meestuur (zoals nu bij CosmoVoIP). Kan dat, of loop ik dan tegen beperkingen aan?
Ik weet dat er op dit forum al e.e.a. qua informatie te vinden is, maar het is mij niet duidelijk of deze specifieke use case mogelijk is.
Portatie WeePee naar bestaande OVH-account
-
- Moderator
- Berichten: 18116
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 903 keer
- Bedankt: 3463 keer
- Recent bedankt: 54 keer
Het is mogelijk om één of meerdere nummers te porteren naar OVH, en deze te linken aan jouw bestaande OVH "ligne individuelle".
Wat betreft uitgaande gesprekken moet je in de OVH Manager kiezen welk nummer gebruikt moeten worden als Caller ID.
Wat dus niet mogelijk is om de keuze ad-hoc te maken door middel van Fritz!Box dialing rules.
Dat zal de beperking zijn waartegen je aanloopt...
Wat betreft uitgaande gesprekken moet je in de OVH Manager kiezen welk nummer gebruikt moeten worden als Caller ID.
Wat dus niet mogelijk is om de keuze ad-hoc te maken door middel van Fritz!Box dialing rules.
Dat zal de beperking zijn waartegen je aanloopt...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3145
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 198 keer
- Recent bedankt: 2 keer
En is die beperking te omzeilen door die lijn om te zetten naar iets beters of kies ik dan beter voor een tweede ligne individuelle?
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 18116
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 903 keer
- Bedankt: 3463 keer
- Recent bedankt: 54 keer
Als het alleen is om de kleine toe te laten om naar oma en opa te kunnen bellen, maakt het toch niet zoveel uit welk nummer opa en opa zien? Als ze terugbellen naar het OVH nummer komen de oproepen ook netjes op jouw F!Box aan?
Als het voor jou belangrijk is dat je de Caller ID kan kiezen bij een uitgaand gesprek, zal de goedkoopste oplossing inderdaad zijn op een 2de "ligne individuelle" te nemen, en hiernaar jou WeePee nummer te porteren.
Maar het systeem voor Belgische klanten zijn dezelfde:
Als het voor jou belangrijk is dat je de Caller ID kan kiezen bij een uitgaand gesprek, zal de goedkoopste oplossing inderdaad zijn op een 2de "ligne individuelle" te nemen, en hiernaar jou WeePee nummer te porteren.
Dat zijn de prijzen voor de Franse klanten (waarbij 0032 "buitenland" is)Sinna schreef: 2 maanden geleden De tarieven op Déterminer le prix d'une communication OVH kloppen toch, niet? Ik vind er anders niet zo snel terug.
Maar het systeem voor Belgische klanten zijn dezelfde:
- naar vaste lijnen (in 40 landen): gratis
- voor de eerste 99 nummers die je opbelt gedurende één maand.
- voor een maximum duur van 59 minuten per oproep. - naar Belgsiche GSM's:
- 2.8 cent per minuut (incl. BTW)
- tenzij je een forfait neemt voor mobiel, dan is het ook gratis naar de eerste 99 GSM nummers / 1 uur per gesprek)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6726
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dat er een forfait voor mobiel is, wist ik niet. Moet ik eens bekijken.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3145
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 198 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Inderdaad, maar die lijn wordt ook nog voor meer zaken gebruikt.philippe_d schreef: 2 maanden geleden Als het alleen is om de kleine toe te laten om naar oma en opa te kunnen bellen, maakt het toch niet zoveel uit welk nummer opa en opa zien? Als ze terugbellen naar het OVH nummer komen de oproepen ook netjes op jouw F!Box aan?
Na het openen van deze draad realiseerde me dat ik het toegekende OVH-nummer amper tot niet gebruik. Een onderscheid maken is dan ook (op dit moment) minder nodig.
Ik wou het bestaande nummer bij WeePee gaan porteren, maar loop vast op de gevraagde gegevens.
Er wordt voor een mij onduidelijke reden onderscheid gemaakt tussen Street Type en Street Name (in het Frans resp. Type de voie en Nom de la voie.
Beide velden zijn verplicht, maar wat vul ik daar in? Ik woon in Blauwe Poort, dus geen aanduiding van straat, laan, steenweg o.i.d.
In My Account wordt dat onderscheid niet gemaakt.
OVH geeft duidelijk aan dat ik dezelfde adresgegevens moet gebruiken als bij WeePee: Carefully enter the information stated on the bill from your current operator.
Ik wil vermijden dat de portatie hierop vastloopt, daarom even hier polsen.
Er zijn hier ongetwijfeld leden die met succes al de portatie (van WeePee) naar OVH voltooid hebben.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 18116
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 903 keer
- Bedankt: 3463 keer
- Recent bedankt: 54 keer
Ik heb de eravring dat WeePee niet lastig doet bij een uitportering
Ook geen adresvergelijking
Van zodra WeePee vanuit OVH het "Port-out" verzoek ontvangt zal je een mail krijgen
Je hebt de mogelijkheid om het port-out verzoek te weiegeren
Indien niet geweigerd binnen de 18u geet WeePee het nummer vrij aan OVH
Tip: zorg ervoor dat er een correct e-mail adres staat in het klantenprofiel van de betreffende WeePee lijn.
Ook geen adresvergelijking
Van zodra WeePee vanuit OVH het "Port-out" verzoek ontvangt zal je een mail krijgen
Je hebt de mogelijkheid om het port-out verzoek te weiegeren
Indien niet geweigerd binnen de 18u geet WeePee het nummer vrij aan OVH
Tip: zorg ervoor dat er een correct e-mail adres staat in het klantenprofiel van de betreffende WeePee lijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3145
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 198 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@philippe_d: bedankt voor geruststelling. Ik zou die portatie niet graag zien mislukken (wie wél ?!?) Zou je nog weten wat je voor type straat ingevuld hebt?
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 18116
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 903 keer
- Bedankt: 3463 keer
- Recent bedankt: 54 keer
Het voorbeeld hierboven was een portatie van WeePee naar Telenet. Ik kan dus niet antwoorden op jouw vraagSinna schreef: 2 maanden geleden @philippe_d: bedankt voor geruststelling. Ik zou die portatie niet graag zien mislukken (wie wél ?!?) Zou je nog weten wat je voor type straat ingevuld hebt?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Gezien Blauwe Poort in Brugge een straat is, zou ik daar "rue Blauwe Poort" van maken
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3145
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 198 keer
- Recent bedankt: 2 keer
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
Ik kwam toevallig (via een DDG-search) op dit forum tegen dat iemand in 2021 al dezelfde vraag had, zie OVH Street Type. Het effectieve antwoord is nooit gekomen, maar jouw voorstel @philippe_d klinkt logisch en ga ik nu meteen proberen sè.
En de portatie is aangevraagd. Ik kon het veld niet leeg laten en heb dan maar street ingevuld (omdat ik de Engelse interface had)
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 3145
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 198 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bij deze (toch) vlot over van WeePee naar OVH.
Na het ondertekenen van het overdrachtsdocument (Mandat de portabilité à signer) wordt het proces in gang gezet.
Je kan het proces bij OVH eenvoudig opvolgen, maar hou er rekening mee dat als de portout op donderdag(avond?) of vrijdag aangevraagd wordt, de bedenktermijn verlengd wordt van 18 naar 48 uur: Tijdslijn (voor wie 't interesseert):
Bemerk dat ik het CallerID niet heb moeten aanpassen bij OVH, dat werd automatisch ingesteld op het geporteerde nummer.
Na het ondertekenen van het overdrachtsdocument (Mandat de portabilité à signer) wordt het proces in gang gezet.
Je kan het proces bij OVH eenvoudig opvolgen, maar hou er rekening mee dat als de portout op donderdag(avond?) of vrijdag aangevraagd wordt, de bedenktermijn verlengd wordt van 18 naar 48 uur: Tijdslijn (voor wie 't interesseert):
- 14/11: Portatie aangevraagd bij OVH
- 14/11: Ondertekenen en uploaden overnamedocument (Mandat de portabilité à signer)
- 15/11: Bericht van Weepee dat een portout-verzoek ontvangen is, zie screenshot hierboven. Omdat het vrijdag is, is de bedenktermijn 48u ipv. 18u.
- 18/11: OVH bevestigt dat de portout aanvaard is (Votre demande de portabilité est acceptée)
- 18/11: OVH bevestigt dat het nummer overgedragen is (Votre numéro est activé sur le réseau d'OVH)
- 19/11: Weepee bevestigt dat het portout-process afgerond werd.
Bemerk dat ik het CallerID niet heb moeten aanpassen bij OVH, dat werd automatisch ingesteld op het geporteerde nummer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Computer(k)nul