reset VDSL snachts ?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Ubremoved_3817
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 11 keer

Bericht

Hallo,
wij luisteren snachts al jaren naar BEST SLEEP EVER radio (in Canada) via Calm radio en wij zijn dat zo gewend. Dat doe je slapen als een roos.
Maar regelmatig valt die muziek uit en valt mijn intrnetverbinding met de muziek dadio vai een Marantz NA 7002 (internet radio) uit.
Ik heb al maanden dit gerapporteerd aan calm radio maar deze zegggen nu...kijk eens naar je internet provider
en inderdaad, afgelopen nacht werd ik wakker omdat de muziek uitgevallen was om 1:23 en moest ik opstaan.
En nu kijk ik naar mij DSL verbinding en deze weas gereset (door EDPnet) om 1:23 !!!
Dus het ligt aan EDPnet die mijn lijn snachts reset.
Kan dat voorkomen worden of is er een setting in de Fritzbox 7490 die dit toelaat ?

Bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
Stefaan
edp-net-disconnect.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 505 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Bericht

ligt niet aan edpnet (zij verbreken geen sessies normaalgezien)... maar het kan best wel zijn dat je die optie aan hebt staan in je fritzbox.

daar is namelijk ergens een optie om elke nacht om x uur de verbinding even vlug te verbreken, een optie die er is om vroeger zo de 24u-disconnect "te plannen" wanneer het jou uitkwam.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 28 keer

Bericht

:-D Bij VDSL zou dit best kunnen.
Om de zoveel uur krijg je een nieuw IP adres.
De zogenaamde leastime.

Ik heb al gelezen dat je deze in bepaalde BBboxen kunt aanpassen baar max 21 dagen.
Standaard staat dit op 72 uur dacht ik.

Mvg
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 505 keer
Te Koop forum

Bericht

edwin.d schreef: 18 jun 2024, 17:17 Om de zoveel uur krijg je een nieuw IP adres.
De zogenaamde leastime.
edwin.d schreef: 18 jun 2024, 17:17 Ik heb al gelezen dat je deze in bepaalde BBboxen kunt aanpassen baar max 21 dagen.
je IP is gewoon toegekend op je PPPoE sessie en die blijft gewoon actief tot jij die verbreekt (of er een andere reden voor is, zoals bv een reset van de dslam),
en vernieuwt dus niet om de zoveel uur.

je denkt aan de DHCP settings voor het interne netwerk (lan), die je idd kan aanpassen en om de x uur vernieuwen (maar in principe ook gewoon hetzelfde IP terug uitdelen indien nog beschikbaar)
dat is echter dus voor de interne leases (ip's in je eigen netwerk) en heeft niets met de internetverbinding of PPPoE sessie zelf te maken.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 545 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bericht

Splitter schreef: 18 jun 2024, 17:17 ligt niet aan edpnet (zij verbreken geen sessies normaalgezien)... maar het kan best wel zijn dat je die optie aan hebt staan in je fritzbox.
Daar ga ik ook van uit.
connected since 21/03/2024, 12:20
Kijk bij Internet > account information > Connection settings > Change connection settings > Maintain permanently (recommended for flat rates) en dan
"Delay disconnection by provider to the period between " afvinken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Ubremoved_3817
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 11 keer

Bericht

ja ik heb die DELAY DISCONNECTION BY PROVIDER TO THE PERIOD BETWEEN (1-2) afgezet.
Die stond inderdaaad aan.
Even kijken of ik die onderbrekingen nog steeds krijg rond 1:22 a 1:23 snachts.

bedankt man !!

groetjes,
stefaan
73, on2aal
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 545 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bericht

Je zal geen onderbrekingen meer hebben.
Hier is het nu: Connection up-time: 132 days, 3 hours, 1 minute, de enige onderbrekingen zijn stroomonderbrekingen of firmware updates.
Goed dat het opgelost is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com