honda4life schreef: 16 jun 2024, 11:22
Er zijn in de app van JIM mobile kosten te zien voor uitgaande SMS'en, vandaag 7 op 4 minuten tijd en dan stopt het weer.
Dat gaat om slechts 7 cent, maar elke dag 7 cent tjah dat is toch een nutteloze lopende rekening.
De nummer lijkt een normale GSM-nummer, deze even googlen leidt niet dot aanwijzingen dat er iets louche aan de hand is.
Ik vind niks terug bij uitgaande SMS'en, nog echt gebruik van andere betalende diensten zoals parkeer-apps.
Toevallig zie ik nu net hetzelfde, gisteren 3x binnen een paar seconden (midden in de nacht) en dan daarstraks nog 1x.
Niks terug te vinden in de 'Berichten' app van uitgaande SMS-en.
De bestemmeling zit niet in het JIM verbruiksoverzicht van de voorbije jaren (voor gisteren).
Nr. zit ook niet in mijn contacten en is mij volledig onbekend.
Simkaart gebruik ik zelf enkel voor data.
Die 4 cent is natuurlijk niet het probleem, wél dat er nu plots 'iets onbekend' SMS-en zit te versturen vanuit mijn smartphone!
JIM sms.JPG
Ik heb ook nog een JIM simkaart in een 'klassieke/ouderwetse' GSM, en die heeft dat fenomeen niet....
Het enige was ik mss. zou kunnen bedenken is dat ik in de Poppy app enkele pogingen heb gedaan om opnieuw documenten te registreren (tussen vrijdag namiddag en vandaag), maar niet om 03:31 's morgens (mss dat app in background dan in gang is geschoten???). Maar dat zou dan nieuw zijn, want bij originele registratie zowat een jaar geleden, is er niks van SMS trafiek terug te vinden op de Smartphone (wel van ITSME registratie, maar niet van de initiële registratie procedure in Poppy)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.