Wij zitten momenteel met een steunpaal in onze keuken, die bekleed zal worden met houten afwerking (idem materiaal keukenkasten)
Tot op heden gebruikten we die om met magneten wat kleine zaken op te hangen.. tekeningen kids, menu school.. kortom kleine lichte zaken.
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft om aan de binnenkant van een kast/houten plank iets magnetisch te hangen, zodat de andere zijde van het hout een magnetisch effect heeft. Dikte van de planken is 18mm.
Magnetische afwerking
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Zoals hierboven aangehaald zou ik het ook zo doen, op meerdere strategische plaatsen met een houtboor (let op met de punt !) of frees max 15mm diep boren/frezen en daar ronde neodymium magneten in lijmen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-18 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Grafana
Ubuntu Mate 22.04 / 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-18 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Grafana
Ubuntu Mate 22.04 / 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 113 keer
Als je spreekt over "houten afwerking". Bedoel je dan dat er een laagje fineer ofzo over komt? Als dat het geval is, kan je er niet gewoon een dunne metalen plaat tussen verlijmen? RVS op rol bijv. want je wil niet dat het gaat roesten.
Fineer zelf is erg dun, een gewone huishoud-magneet (voor zover dat bestaat) gaat ook wel houden.
Fineer zelf is erg dun, een gewone huishoud-magneet (voor zover dat bestaat) gaat ook wel houden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 22 keer
Met houten afwerking bedoel ik gewoon een 'box' gemaakt uit materiaal van keukenkast dat rondom de paal komt. Het is geen MDF, dus behangen of schilderen gaat niet, want dan niet gelijk met de andere kasten ernaast.
Heb de vraag ook gesteld aan de keukenbouwer, maar ik veronderstel dat ze geen makkelijke oplossing zullen (willen) hebben.. pritt buddies dan maar zeker
Heb de vraag ook gesteld aan de keukenbouwer, maar ik veronderstel dat ze geen makkelijke oplossing zullen (willen) hebben.. pritt buddies dan maar zeker
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 452 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Infrezen is een goede optie.
Wegblijven van magneetverf.
J.
Wegblijven van magneetverf.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 342 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Magneetverf werkt, eens een laag extra kan zeker geen kwaad, maar er zijn toch betere ondergronden waar magneten beter blijven plakken.
β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 88 keer
- Recent bedankt: 1 keer
out of the box (pun in tended) denkend, omdat er geen makkelijke/mooie/goedkope oplossing is
1) Simpelwegde paal niet bekleden? Verf/spuit hem in +- dezelfde kleur als de keuken met metaalverf.
=> goedkoper, makkelijk, blijft magnetisch, geen plaatsverlies
2) Kleed hem in en hang elders een magneetbord/metalen plaat/magnetisch behang/....
3) Zet een (amerikaandse) frigo en/of diepvries (als je dat niet te lelijk vind) "bloot" in de keuken
=> gebruik die als magneetbord
4).....
1) Simpelwegde paal niet bekleden? Verf/spuit hem in +- dezelfde kleur als de keuken met metaalverf.
=> goedkoper, makkelijk, blijft magnetisch, geen plaatsverlies
2) Kleed hem in en hang elders een magneetbord/metalen plaat/magnetisch behang/....
3) Zet een (amerikaandse) frigo en/of diepvries (als je dat niet te lelijk vind) "bloot" in de keuken
=> gebruik die als magneetbord
4).....