robotmaaiers - ervaringen en overzicht

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Naar aanleiding van het aanschaffen van mijn robotmaaier, dacht ik "waarom geen topic op UB met een overzichtje" ?
Doel: duidelijke ervaringen, plus en minpunten, en resultaten delen. (dus: fotootje, + punten, - punten, ....)

formaat:

type maaier:
type grasveld:
pro's:
cons:
neutrale punten:
eventuele opmerkingen:
fotootje (na het maaien):

In mijn geval:

Mijn maaier: de lawnmaster vbrm16 (brico, 449, betaalbaar met ecocheques) - aangeraden tot 100 vierkante meter (maar kan prima tot 300 vierkante indien je meermaals zou laden/geduld hebben)

Grasveld: vrij eenvoudig qua vorm, eigenlijk wat groter dan aangeraden voor deze maaier, gras niet overal echt dicht genoeg (dus stukjes kaal tussenin), verschillende stukken met "putjes" en onevenheden

Pro's van de maaier:

- géén perimeterdraad (werkt volledig met camera & optische sensoren icm grasdetectie via software)

- eenvoudig in gebruik

- prima boundary herkenning (zolang je grasveld duidelijk genoeg gescheiden is, wat bij mij het geval is)

- maait goed (genoeg)

Cons van de maaier:

- geen intelligentie of gps/rtk, wat wil zeggen: random rondrijden over het grasveld, en relatief lang nodig hebben om alles eens gemaaid te hebben

- groendetectie: als je gras te dor is of teveel kale plekjes bevat, kan het zijn dat er een deel gemist zal worden (beetje eigen aan een systeem met cameradetectie),
dit valt grotendeels wel op te lossen door hem te laten lopen als er geen sterke zon is (dus bv in de vooravond, wanneer het nog licht is, maar er geen schaduw valt)

- duurtijd (zoals met elke maaier zonder idee waar die maait, kan het lang duren... maar het is robottijd, en niet jou tijd, dus maakt het echt uit?)

Neutraal: (voor sommigen een plus, anderen een min):

- geen setup (dus ook geen wifi of remote control)
- geen basisstation (dus geen set & forget, je moet hem zelf op het gras zetten en aanzetten, en er terug afhalen)
- batterij moet apart opgeladen worden (dus uit de bot, in de snellader die erbij is, en dan terug in de bot)

opmerkingen:

de optische sensoren zorgen ervoor dat hij randen iets sneller zal zien, maar als je wild gras of wat hoger onkruid hebt staan, kan het zijn dat hij dat ook als object gaat zien, en dus niet maait.
eenvoudige oplossing is de optische sensor uitzetten (lijkt in mijn geval prima te werken en hij botst nog steeds nergens tegen)

de foto is na 2 dagen maaien, waarbij dag 1 van een 8tal cm naar 4 werd gewerkt en dag 2 van 4 naar 2 (het resultaat op dag 1, waarbij het gras op 4 mocht zijn, en er nog geen dood gras in het veld lag, was beter)

gras.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 455 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Van waar komt al dat dood gras op die foto ? dat heb ik nog nooit gezien bij een maairobot.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Joe de Mannen schreef: 5 maanden geleden Van waar komt al dat dood gras op die foto ? dat heb ik nog nooit gezien bij een maairobot.
enerzijds deels door omstandigheden (vorig jaar opnieuw aangelegd, maar net knal als die hitte/droogte begon, dus een groot deel van het gras heeft het niet zo goed overleefd), anderzijds deels van wat de bot de dag ervoor al gedaan had van 7-8cm naar 4 dat je er dus ook in ziet liggen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 199 keer

Bericht

Zijde zeker dat je geen grasopvangbak aan uw robot moet hangen?
Het gras ziet er uit alsof je met een gewone maaier zonder opvangbak gereden hebt.
Acht cm gras en zelfs langer kort maaien met mijn robot zie je niet liggen.
Zeker niet als je het in twee stappen doet.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

zoals ik al zei: het is op dit moment gewoon geen gezond gras. (kale plekken, onkruid, dood gras, gemaaid als het wat hoog stond voor de bot, ....)
het grootste deel dood gras dat je ziet zijn dus ook geen "losse restjes" maar letterlijk bruine plekken gras in het veld, en de hoopjes zoals links zijn waar ik de bot even ophief en "uitschudde" om na te kijken dat die zijn werk goed deed, waardoor gras op een hoopje ligt ipv uitgespreid)

het was ook niet de bedoeling om hier een discussiethread van te maken, maar een overzicht van verschillende maaiers van leden zodat mensen die op zoek zijn naar een bot eenvoudig informatie in 1 draadje kunnen vinden :(
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
Bedankt: 72 keer

Bericht

duizend schreef: 5 maanden geleden Zijde zeker dat je geen grasopvangbak aan uw robot moet hangen?
Dit zal wel verbeteren, een robotmaaier laat gras achter, maar dit is maar enkele mm dus kan geen kwaad. Nu als het ervoor lang is...

Toegevoegd na 2 minuten 27 seconden:
De template wat uitgewerkt:

Code: Selecteer alles

[b]naam:[/b] 
[b]type maaier:[/b]
[b]type grasveld:[/b]
[b]pro's:[/b]
[list]
[*]
[/list]
[b]cons:[/b]
[list]
[*]
[/list]
[b]neutrale punten:[/b]
[b]eventuele opmerkingen:[/b]
Toegevoegd na 7 minuten 19 seconden:
naam: Bosch Indego S500
type maaier: bedraad, smart
type grasveld:
Afbeelding

wel wat putten

pro's:
  • Home Assistant integratie
  • Compact
  • Verbinding via gsm netwerk, dus geen wifi coverage nodig
cons:
  • Heel vaak vastlopers (veel erger dan bij mijn vorige Worx)
  • Logicut slaat heel vaak stroken over, waardoor je tussen 2 strookjes een duidelijke driehoek met hoog gras ziet
  • App is traag
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 127 keer

Bericht

naam: Landroid Worx WR165E + WA0860 ACS-module
type maaier: bedraad
type grasveld: eenvoudig (twee rechthoeken aan elkaar), doch niet erg effen (ik heb geen groene vingers, vandaar ook de robotmaaier :D)
pro's:
  • maait zoals het hoort
  • handige app (verbinding via wifi)
cons:
  • regelmatig vastlopers (oneffen stukken, waar ie zich "ingraaft")
  • ACS-module werkt niet super (gekocht voor de hond, maar die tikt ie regelmatig toch aan)
  • zo'n draad is toch een gedoe (ondertussen al 3 keer over gesneden)
ooh. shiny.
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 50 keer

Bericht

Gewoon even: bedankt om te delen!
Hier toch ook aan het zoeken naar een robotmaaier en echte ervaringen lezen is top :-)
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
tom35
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 26 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Wij hebben een husqvarna rondrijden met een draad...online gekocht enkele jaren geleden. Deze is via 4g verbonden met de gsm dus als er iets fout loopt geeft hij dat aan, idem indien iemand hem optilt enz.. dit alles omdat hij gras maait op.een terrein dat we niet durect in het oog hebben. Onlangs een automatische update gepushed door husqvarna die fout gelopen is, verbinding weg... Contact opgenomen met de webshop die me bij aankoop had gemeld dat ze zelf onderhoud deden, de installatie is via hen gedaan dus geen reden om te twijfelen aan die stelling..Dat blijkt dus niet (meer) waar te zijn.. Ik moet hem ingepakt in een doos afleveren of opsturen en dan sturen zij hem verder. Ik koop nooit dure dingen via een webshop altijd via een winkel waar ik terecht kan al is het maar dat je er naartoe kan gaan met vragen....Moraal van het verhaal..als je voor een duurder toestel gaat koop hem bij een dealer en niet online... Ik ga geen naam van de website vernoemen want na een negatieve review heb ik al dreigementen gehad dat ze me wettelijk gaan vervolgen voor die review omdat er volgens hem onwaarheden in zouden staan..

Tom
crackjack
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Bericht

tegenwoordig doet praktisch geen enkele winkel (zowel fysiek als online) nog zelf herstellingen. Dat zijn dozen-verkopers: als ze al echt het toestel kennen is het al een unicum. Herstellingen gebeuren door op te sturen naar service-centers of de fabrikant.
ivm dreigement negatieve review: tenzij je echt onwaarheden er in schrijft, hebben ze geen poot om op te staan. Is waarschijnlijk hun tactiek om geen negatieve reviews te krijgen: gewoon wat afdreigen. Duidelijk dat je met dat bedrijf geen zaken moet doen.
Een goed bedrijf leert van de kritiek dat ze krijgt
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1443 keer
Bedankt: 1160 keer

Bericht

Als hij in garantie is, kan je dan niet rechtsreeks de fabrikant contacteren?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
Bedankt: 81 keer

Bericht

tom35 schreef: 3 maanden geleden Wij hebben een husqvarna rondrijden met een draad...online gekocht enkele jaren geleden. Deze is via 4g verbonden met de gsm dus als er iets fout loopt geeft hij dat aan, idem indien iemand hem optilt enz.. dit alles omdat hij gras maait op.een terrein dat we niet durect in het oog hebben. Onlangs een automatische update gepushed door husqvarna die fout gelopen is, verbinding weg... Contact opgenomen met de webshop die me bij aankoop had gemeld dat ze zelf onderhoud deden, de installatie is via hen gedaan dus geen reden om te twijfelen aan die stelling..Dat blijkt dus niet (meer) waar te zijn.. Ik moet hem ingepakt in een doos afleveren of opsturen en dan sturen zij hem verder. Ik koop nooit dure dingen via een webshop altijd via een winkel waar ik terecht kan al is het maar dat je er naartoe kan gaan met vragen....Moraal van het verhaal..als je voor een duurder toestel gaat koop hem bij een dealer en niet online... Ik ga geen naam van de website vernoemen want na een negatieve review heb ik al dreigementen gehad dat ze me wettelijk gaan vervolgen voor die review omdat er volgens hem onwaarheden in zouden staan..

Tom
Ik heb mijn Husqvarna bij een dealer gekocht (in Hoeselt bij Donne), daar krijg je wel nog echte service en ze herstellen ze ook zelf. Mijn zus haar toestel komt ook van daar van in 2013. Het ligt op de boerenbuiten en ze verkopen ook landbouwproducten. Dus ze bestaan wel nog.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 751 keer

Bericht

tom35 schreef: 3 maanden geleden Wij hebben een husqvarna rondrijden met een draad...online gekocht enkele jaren geleden.
crackjack schreef: 3 maanden geleden tegenwoordig doet praktisch geen enkele winkel (zowel fysiek als online) nog zelf herstellingen. Dat zijn dozen-verkopers: als ze al echt het toestel kennen is het al een unicum. Herstellingen gebeuren door op te sturen naar service-centers of de fabrikant.
AnD schreef: 3 maanden geleden Ik heb mijn Husqvarna bij een dealer gekocht (in Hoeselt bij Donne), daar krijg je wel nog echte service en ze herstellen ze ook zelf. Mijn zus haar toestel komt ook van daar van in 2013. Het ligt op de boerenbuiten en ze verkopen ook landbouwproducten. Dus ze bestaan wel nog.
Mijn Husqvarna - €3500 - komt ook van een dealer. Als er iets scheelt (als), dan bel ik hem op om aan de telefoon support te krijgen (doe nu dat eens, welk lichtje brandt, ...) en anders te vragen wanneer ik die mag binnendoen voor herstelling. Ze werken er ook zelf aan in hun eigen atelier.
https://tuincentervanbael.com/
Pijpelheide, tussen Lier en Aarschot.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Bij vanbael vond ik ze nogal vaag en ben dus naar Tuinrama in Westmeerbeek gegaan, zelfde soort service, wel vriendelijker.

Het viel me toen op dat die hele maairobotwereld omgeven is door een waas van technische onbekenden, ttz, niemand lijkt echt te weten hoe al die snufjes werken.
'de maairobot maait alleen als het nodig is' allemaal goed en wel, maar HOE weet die dat ? wat is de input ? daar schijnen de dealers ook geen inzage in te krijgen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Moderator
Moderator

Bericht

Bij Tuinrama ga ik voor mijn Eliet hakselaar. Bij VanBael hadden ze toen enkel een Italiaans merk, ik vreesde al op dag2 roest te hebben.
Dus toch maar voor de Eliet gegaan.
Ik kan van beide niet echt klagen, al ben ik al vaker bij VanBael geweest (al veel langer klant), vroeger werd mijn Eliet ergens anders onderhouden, tot die een asbreuk van de molen niet gezien hadden bij een onderhoud.
tom35
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Bericht

Hey,

Toen ik die in 2021 daar gekocht heb had ik ook expliciet nagevraagd of ze onderhoud deden en dat was ook zo.

Ook de installatie is door hen uitgevoerd geweest tot ik enkele weken terug contact nam omdat er problemen waren met de 4G verbinding na wss een update.
Dan kreeg ik eerst reactie van tja maar als die bij ons binnen komt doen wij eerst toch een reset , probeer dat is.. Dat hielp uiteraard niet omdat je geen factory reset kan doen op dat toestel, daarna was het binnen brengen netjes ingepakt of opsturen zodat we hem kunnen doorsturen.... Als ik hem alleenmaar mag afgeven ingepakt netjes in een doos dan vraag ik me af wie die reset daar zou gedaan hebben...

Waar onze grasmachine vandaan komt, (2022 nieuw gekocht) doet men ook Husqvarna dus dit jaar als die in onderhoud gaat zal ik de robot ook meenemen en hem daar ineens is een onderhoud laten op doen en reset van firmware laten doen.

Ik koop al wel is gereedschap waarvan ik denk als het kapot is dan is het maar zo bij een dozenpusher maar duurdere dingen zoals zo een grasrobot normaal nooit.
Volgende keer niet meer via internet maar via een fysieke winkel. In dendermonde is een bedrijf dat beide heeft, ik heb toen getwijfeld en had beter daar gekocht...
Spijt komt altijd te laat zegt men ....

Maar op zich doet die husqvarna perfect wat we er van verlangen en zijn we daar zeker tevreden van...

Tom
Goztow
Administrator
Administrator

Bericht

Eigenlijk is dat een high tech apparaat dat je koopt bij een tuinspeciaalzaak. Qua service is dat toch veel meer high tech dan tuin.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Robotmaaier bij de makro gekocht.
Makro paar maanden later failliet.
Garantieherstelling: maaimotor kapot prima geregeld door het merk zelf.
Ik zou niet weten welke high tech in een robotmaaier zit…
Goztow
Administrator
Administrator

Bericht

Ik dacht dat dit ongeveer zoals een robotstofzuiger zou zijn maar misschien zie ik dat verkeerd. Ik heb er zelf geen.
heist_175
Moderator
Moderator

Bericht

Of het "high" is, weet ik niet, maar het zit alvast "vol" met tech: lusdetector, GPS, eSIM, motoren, detector oppakken, ...
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

De tech die je opnoemt is voor het beoogde doel compleet overkill.
Het is ne grasmaaier op batterijen, geen high end smartphone op wielen met een maaifunctie …
Diegene die me kan uitleggen hoe een gps en een eSIM op een robotmaaier zorgt voor beter gemaaid gras op een lappeke grond van 20 are mag altijd een poging wagen…
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 70 keer

Bericht

Robotmaaiers zonder grensdraad zijn de toekomst...
Echter bitter weinig reviews te vinden
Geen enkele userbaser heeft die blijkbaar, heel eigenaardig :eek: :eek: :eek:
Ik twijfel tussen een Stiga en een Luba2....
https://www.stiga.com/be_nl/2r7102028-s ... -1500.html
https://www.greentools.be/nl/2-webshop/ ... 2-awd-3000

Kan je ook hartjes mee maaien :-D :-D :-D :-D :-D
449742365_931015865454156_6925332827817947679_n.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
crosserke
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Bericht

Ik heb een stihl en ben heel tevreden hierover.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 64 keer

Bericht

Slechts een 5m gras (en optimistisch geschat) maar bij zoeken naar trimmer wel tegen gekomen dat je ook tuning kits voor die dingen hebt :angel:

Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator

Bericht

Heftig!
heist_175
Moderator
Moderator

Bericht

lucdec schreef: 3 maanden geleden Robotmaaiers zonder grensdraad zijn de toekomst...
Geen enkele userbaser heeft die blijkbaar, heel eigenaardig
Toen we in het voorjaar zijn gaan zien voor een nieuwe Husqvarna was dat een mogelijkheid.
Maar je moet daarvoor een vrij zicht hebben naar de hemel (voor perfecte GPS ontvangst), als je bomen hebt kan je het al vergeten.
Daarenboven moet uw grasrobot ook altijd óf het basisstation of een andere "piloon" kunnen zien. Bij een iet-of-wat complexe tuin kan je het dus ook weer vergeten, tenzij je op elke hoek van huis/tuin/perk/struik/... een bijkomende piloon zet.
https://www.husqvarna.com/be-nl/robotma ... 310e-nera/
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 64 keer

Bericht

lucdec schreef: 3 maanden geleden Robotmaaiers zonder grensdraad zijn de toekomst...
Originele post is overigens ook eentje zonder draad
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 70 keer

Bericht

Toen we in het voorjaar zijn gaan zien voor een nieuwe Husqvarna was dat een mogelijkheid.
Maar je moet daarvoor een vrij zicht hebben naar de hemel (voor perfecte GPS ontvangst), als je bomen hebt kan je het al vergeten.
Daarenboven moet uw grasrobot ook altijd óf het basisstation of een andere "piloon" kunnen zien. Bij een iet-of-wat complexe tuin kan je het dus ook weer vergeten, tenzij je op elke hoek van huis/tuin/perk/struik/... een bijkomende piloon zet.

Klopt niet helemaal
je eigen antenne dient 120° zicht te hebben naar de hemel. Als je ze op de zijgevel kan monteren dat ze juist boven het dak uitsteekt
zit je gegarandeert goed.
Er zijn zelfs robotmaaiersystemen zonder draad, zonder eigen antenne. De antenne staat dan bij de dealer
Kress bvb
https://www.kress.com/nl-be/rtkn-zonder-grensdraad/
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Je bent dan weer meer afhankelijk van 'de dealer'...wat als ze die antenne afbreken ?

J.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 19 keer

Bericht

Ik twijfel tussen een Stiga en een Luba2....
https://www.stiga.com/be_nl/2r7102028-s ... -1500.html
https://www.greentools.be/nl/2-webshop/ ... 2-awd-3000

Kan je ook hartjes mee maaien :-D :-D :-D :-D :-D

449742365_931015865454156_6925332827817947679_n.png
Hier Luba2 owner.
Heel tevreden van voor onze use case.

Doet wat het moet doen en heb geen draad nodig.
Kan gewoon rondrijden als een karretje via bluetooth en dan de map maken.
Heeft ook no-go zones, pasjes tussen "areas" en hij rijdt het in patroon af. Dat patroon is in te stellen.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 127 keer

Bericht

lucdec schreef: 3 maanden geledenGeen enkele userbaser heeft die blijkbaar, heel eigenaardig :eek: :eek: :eek:
Goh, voor mij is dat simpel:
- met draad: 500 EUR
- zonder draad blijkbaar 2.500 EUR (voor mijn tuin zwaar overkill)
ooh. shiny.
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 50 keer

Bericht

Iemand ervaring met de Sergway Navimov robotmaaiers?

Op een ander, groot Nederlandstalig, forum is dit eentje die er toch uitsteekt precies. Modellen I105 en I108, met als verschil de batterijcapaciteit tussen beide.

“De Segway Navimow I108 is een robotmaaier zonder perimeterkabel die uw tuin via een lijnenpatroon en GPS-ondersteuning maait”

Ik denk dat ik hier uitkom op net iets minder dan 250m2 en overweeg dan ook de I105..
De beschikbaarheid is daarentegen niet evident, vaak uitverkocht.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
Bedankt: 81 keer

Bericht

Een buurvrouw van m'n ouders heeft een Segway, vraag me niet welk model want dat weet ik niet.
Maar haar zoon heeft die al verschillende keren opnieuw moeten leren wat z'n territorium is om te maaien.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 317 keer
Bedankt: 291 keer

Bericht

Workx WR165E, met ACS upgrade en die module om magneetstrips te herkennen.

Op zich tevreden van, maait al paar jaar ok, is een kleine tuin (dit jaar mijn daar opnieuw gelegd nadat ik hem afgestoken had met wat werken en kon nog gewoon volledig rondom met het bijgeleverde rolletje draad. Hij is eigenlijk zelfs wat overkill voor mijn tuin maar de versie lager had geen randroutine dacht ik).
Als je een zanderige plek hebt in je gazon waar je net gezaaid hebt om te herstellen heeft hij wel wat de nijging zich in te graven. Daar komt die magneetmodule dan weer van pas. De ACS is zodat hij niet tegen het tentje van de kleine rijd als ze in de tuin ligt en dat werkt tot nog doe goed.
Jenna
Starter
Starter

Bericht

Ik ben sinds zo'n 14 week zeer blij met de GARDENA Sileno Minimo 500. Qua prijs zo'n beetje middenklasse, doet moeiteloos z'n werk en gewoon een super strak uiterlijk (als je daar om geeft natuurlijk). Heb zelf ook niet zo'n mega tuin, maar dat is goed: want dan gaat 'ie alleen maar langer mee dacht ik zo ;)
VeterisVulpes
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 5 keer

Bericht

formaat: 80 m2

type maaier: Worx WR165E (M500+)
uitgebreid met: ACS module; All-terrain wielen (WA0953)

type grasveld: gras, zeer vochtig tot modderig

pro's:
- uitbreidbaar met 'modules' voor extra functies
- prijs
- doet zijn werk érg goed
- grensdraad is meegeleverd
- grondpinnen zijn meegeleverd (je hoeft de draad niet in te graven)
- app werkt prima
- geen omkijken naar

cons:
- de standaard wielen zijn zéér, zéér slecht
- eenmalig een grensdraad installeren

neutrale punten: /
eventuele opmerkingen: zoals al aangegeven: de standaard wielen trekken op niks. Toestel rijdt zich regelmatig vast, of graaft zich deels in in het gazon. Uiteindelijk door de zure appel heen gebeten en na een lange zoektocht positieve ervaringen gevonden over de All-terrain wielen (type WA0953 - link). Dit is echt dag en nacht verschil. Geen beschadigen meer aan het gazon door de wielen, de wielen blijven ook proper, en het toestel blokkeert niet meer. Een absolute aanrader, maar zeer spijtig dat de All-terrain wielen er niet standaard op zitten. Foei Worx.
Worx heeft ook nog deze wielen in het assortiment:
- Wielen met noppen; type WA0952 (verslijten zeer snel!) - link
- Off-road wielen; type WA0950 (geldverspilling, werkt niet)) - link

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 140 keer

Bericht

lucdec schreef: 3 maanden geleden Kress bvb
Die lijkt wel verdacht veel op de Worx vind ik.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Oops, de mijne is alweer een voorwiel kwijt...
J.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 659 keer
Bedankt: 215 keer

Bericht

Hey Joe, is dit net gebeurd op dit nachtelijke uur? Just curious of dit soort apparaten ook een zelf-diagnose hebben om te stoppen bij een onvoorzien technisch probleem -- bijvoorbeeld als de positie niet meer overeenkomt met de verwachte positie (voorwiel kwijt), of zo.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Neen hoor, dat is al een paar dagen geleden gebeurd.
En gelukkig was mijn vrouw thuis want 'hij' was over z'n eigen wiel aan 't rijden.
J.