v7 decoder: geluid v TV niet te wijzigen 'via decoder'?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 288 keer
Bedankt: 54 keer

Bericht

Weet hier iemand hoe het komt dat het niet lukt om het geluidsniveau te veranderen met de AB v/d decoder?
Gebeld naar Px en die gaven het advies om de AB universeel te maken, dat gedaan maar probleem blijft.

De AB werkt via BT, dus dat is OK: kanalen, navigeren, alles werkt zonder te moeten richten.
De TV staat een beetje ongelukkig waardoor het signaal v/d AB niet altijd goed wordt opgepikt, daarom dat het handig zou zijn om dat via de decoder te kunnen doen.
In de decoder zijn alles opties mbt HDMI actief, het gaat om een vrij recente Philips OLED.

Verder heb ik geen idee waar te zoeken maar ik zou denken dat dit toch moet mogelijk zijn.
Mijn buur heeft dezelfde decoder met een Samsung TV en toen ik daar voor iets anders was, toch eens gekeken of dat daar werkt, wat dus het geval is.

Alle hulp welkom!
Heppie NY!
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 34 keer

Bericht

Eens kijken of de 'CEC-volumeregeling' actief staat op zowel het televisietoestel en op de decoder?
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 164 keer

Bericht

Ernie schreef: 28 mei 2024, 20:10 Weet hier iemand hoe het komt dat het niet lukt om het geluidsniveau te veranderen met de AB v/d decoder?
Probeer eens de toets(en) te programmeren met de afstandsbediening van Proximus en de originele afstandsbediening van Philips !
Voor het programmeren moet je TV niet aanstaan !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ratface schreef: 28 mei 2024, 22:07 kijken of de 'CEC-volumeregeling' actief staat op zowel
Heb ik gedaan: op de decoder is dat eenduidiger, op TV niets relevant gevonden.
Bssoft schreef: 29 mei 2024, 09:26 Probeer eens de toets(en) te programmeren met de afstandsbediening van Proximus en de originele afstandsbediening van Philips !
Voor het programmeren moet je TV niet aanstaan !
Bedankt voor deze info!

Doch geprobeerd maar noppes... vraag me af of die uitleg juist is.
Na stap 1 gaat TV LED eerst flikkeren, dan permanent aan en na een tijdje uit.
Stap 2 heeft het over dat TV LED moet aan gaan, moet dus eerst terug uit zijn?!
Stap 3: weer tot TV LED aan gaat, dus weer wachten tot het uit is?

Heb dit tot vervelens toe meermaals herhaald met variaties 'op het thema'.
Heppie NY!
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 44 keer

Bericht

Voor wat het waard is: op mijn Samsung tv zijn niet alle HDMI poorten CEC enabled... Geen idee of dit bij Philips ook het geval Misschien eens proberen op een andere ingang? Meestal zijn die ingangen ook iets anders gelabeld.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 164 keer

Bericht

Bssoft schreef: 29 mei 2024, 09:26 .
Na stap 1 gaat TV LED eerst flikkeren, dan permanent aan en na een tijdje uit.
Stap 2 heeft het over dat TV LED moet aan gaan, moet dus eerst terug uit zijn?!
Stap 3: weer tot TV LED aan gaat, dus weer wachten tot het uit is?

Heb dit tot vervelens toe meermaals herhaald met variaties 'op het thema'.
Stap 1 - vanaf de TV-Knop staat te pinken is het loslaten en heb je een permanent lichtje.
Stap 2 - vanaf de TV-Knop staat te pinken moet je loslaten en blijft de TV-Toets pinken.
Stap 3 - pinkt 2x extra en gaat dan uit en zou het dan moeten OK zijn.
Je doet dat in een vlotte beweging achter elkaar want anders gaat hij vanzelf uit de programmatie = lichtje uit, dus geen tasje koffie gaan drinken tussen Stap 1, 2 of 3.

Een HDMI is een complex netwerk met meer dan CEC alleen, er komt veel bij kijken, het gaat of het gaat omslachtig of het gaat gewoon niet.
De kunst is ergens iets aan te zetten of iets uit te zetten en dat soms op verschillende plaatsen of we geven er gewoon de brui aan. :wink:

Bij sommige is de resolutie op 1080p60 zetten soms een oplossing, is dan ook bizar (in het menu van de Philips-TV).

Ik kan mijn Philips gewoon zonder klank zetten terwijl de volume/luidspreker correct aanstaan, ik kan geen synchronisatie hebben tussen beeld en geluid, enz. en dat met links en rechts iets te veranderen.

Ook het aanzetten met de TV-Knop en uitzetten met de Proximus Knop en dan terug aanzetten met de TV-Knop en terug uitzetten met de TV-Knop en dan terug .... enz. kan ook problemen geven.

Het protocol CEC en andere konsoorten gaat aan een snelheid van 400 kbps.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog een weetje, er zijn 2 soorten afstandsbedieningen:
de eerste reeks had onderaan links een Radio Toets en werd later in de nieuwe reeks vervangen door de Netflix Toets.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een Philips TV kent de naam CEC niet (normaal gezien), je moet zoeken achter de naam EasyLink.
En dit via de originele afstandsbediening van Philips.

In de Philips TV dat ik gebruik is dat:
1 - eerst naar de: Instellingen.
2 - dan: Alle Instellingen.
3 - dan: Algemene Instellingen.
4 - dan: Easylink.
5 - en daar ==> Easylink = aan.
en ook nog ==> Easylink afstandsbediening = aan.

Of jou TV Philips dezelfde menu heeft ????
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
Bedankt: 372 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik probeer men tv box te verbinden via optische kabel soundbar yamaha maar dan werkt geluid afstandsbediening niet.
Ze hadden eerst verbonden met ingang koptelefoon tv en tv met soundbar toen werkte afstandsbediening wel.
Iemand idee het te doen via optische kabel.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Ernie
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Bssoft schreef: 05 jun 2024, 16:23 Of jou TV Philips dezelfde menu heeft ?
Ja, is exact hetzelfde en alles mbt Easylink staat aan maar noppes... :x
Heppie NY!