Je kent het wel, oude plastic die een vettig plakkerig laagje krijgt waardoor het zeer onaangenaam aanvoelt en stof er op blijft plakken. Pogingen om het te kuisen maken het meestal alleen maar erger.
Je verwacht het niet op een AP, maar dit is niet mijn eerste Unifi AP met dit probleem, dit is in het verleden nog gebeurd.
Aangezien ze wit zijn gaat het opvallen, zeker na een kuispoging waardoor het geheel er nog vuiler uit gaat zien. Ik heb er met vet verwijderaar opgezeten en met isopropanol, maar dat had niet veel effect. Enkel de isopropanol een beetje, maar ik zou veeeeeel product en tijd nodig hebben om het er echt af te krijgen.
Zijn er mensen die een oplossing kennen om dit vettige laagje eraf te krijgen?
Ik vond onderstaande, maar misschien zijn er andere tips:
https://nl.wikihow.com/Kleverig-plastic-schoonmaken
https://radio2.be/lees/daarom-wordt-sof ... e-kleverig. --> hier zegt men zelf dat er niet echt een oplossing is
In ieder geval geen Unifi-producten meer voor mij (en dat had ik om andere reden ook al besloten).
Unifi AP krijgt op termijn vettige film. Hoe verwijderen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
- Bedankt: 466 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Zit er op een unifi AP dan zachte plastic ? is mij nog nooit opgevallen.
Maar los daarvan, ik had zo'n parapluhandvat en amoniak was de oplossing. wel verdunnen en goed verluchten.
J.
Maar los daarvan, ik had zo'n parapluhandvat en amoniak was de oplossing. wel verdunnen en goed verluchten.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 13 keer
huidige hangt hier toch ook al een jaar of 6 en heeft hier toch ook geen last van (ja, het is tijd voor een upgrade, i know )
ik weet wel dat die APs (en veel andere witte plastics) kunnen "vergelen" indien er veel rook in de kamers hangt (bv van sigaretten, maar ook van machines), en ook van pure ouderdom (maar dat is in het geval van mijn AP dus ook niet het geval)
ik weet wel dat die APs (en veel andere witte plastics) kunnen "vergelen" indien er veel rook in de kamers hangt (bv van sigaretten, maar ook van machines), en ook van pure ouderdom (maar dat is in het geval van mijn AP dus ook niet het geval)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 47 keer
Ik heb dit ook voor met een Unifi AP!
Ligt op een kast in de garage, geen direct zonlicht, maar hangt/plakt vol met vuil. Zelfs als je er aan komt met uw vinger voel je dat het "plakt".
Ligt op een kast in de garage, geen direct zonlicht, maar hangt/plakt vol met vuil. Zelfs als je er aan komt met uw vinger voel je dat het "plakt".
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik heb nog nooit de drang gevoeld om mijn AP af te likken of te bepotelen.
Dat hangt toch maar gewoon tegen het plafond? Zal mijn een worst wezen of dat plakt, niet?
Dat hangt toch maar gewoon tegen het plafond? Zal mijn een worst wezen of dat plakt, niet?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 21 keer
Bij enkele Italiaanse automerken is er een vergelijkbaar probleem met dashboard en middenconsole onderdelen uit de jaren 90. De oplossing daar is ovenreiniger te gebruiken. Het is niet exact hetzelfde probleem, maar het proberen waard (zeker als je thuis al ovenreiniger hebt liggen)?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 13 keer
maar! die wifi van hun is misschien finger-licking good héheist_175 schreef: 09 feb 2024, 10:27 Ik heb nog nooit de drang gevoeld om mijn AP af te likken of te bepotelen.
-
- Elite Poster
Dasty van de Wibra zou ook best wel eens kunnen werken.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 182 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Een AC Pro en een oude eerste gen. Mijn AC LR, daar ben ik nog niet aan gaan voelen
De AC Pro lag gewoon op een hoge kast, totaal niet in de zon.
Bedankt voor de tips allemaal, ik ga eens kijken wat ik met de ideeën kan gaan doen (ontvetter voor ovens had ik al geprobeerd en dat deed niet veel). Op zich is het natuurlijk niet zo erg (ligt op een kast), maar doorverkopen zal er niet meer inzitten
-
- Elite Poster
Tegen dat je ze doorverkoopt zijn ze waarschijnlijk toch EOS
J.
J.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 203 keer
- Bedankt: 650 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Wel interessant; laat iets weten als het werkt, want ik heb dat ook soms voor met oudere spullen (meestal wel meer die van het rubber type), en het is een dikke merde om dat met alcohol te kuisen. Dat lukt grotendeels wel, maar duurt eeuwen eer alles eraf is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 287 keer
- Bedankt: 54 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik twijfel of het schoonmaken met een bijtend produkt wel een goede oplossing is op lange termijn.
Het zal misschien van het soort kunststof afhangen, maar bij sommige materialen uit kunststof zit er een soort finish op, die eigen is aan het produktieproces, waardoor het oppervlak 'gesealed' is.
Als je bv naar Tupperware kijkt en hoe dat verouderd (slijt/?UV?/verduring/sigarettenrook/?) zie je duidelijk die laag.
Door in de eerste instantie al te poetsen met een produkt maak je het misschien al erger.
Geel worden ga je sowieso niets aan kunnen doen denk ik.
Het feit dat het ene model dat wel heeft terwijl een andere niet zal ook van het gebruikte materiaal/samenstelling afhangen en die zal waarschijnlijk wel verschillen.
Het zal misschien van het soort kunststof afhangen, maar bij sommige materialen uit kunststof zit er een soort finish op, die eigen is aan het produktieproces, waardoor het oppervlak 'gesealed' is.
Als je bv naar Tupperware kijkt en hoe dat verouderd (slijt/?UV?/verduring/sigarettenrook/?) zie je duidelijk die laag.
Door in de eerste instantie al te poetsen met een produkt maak je het misschien al erger.
Geel worden ga je sowieso niets aan kunnen doen denk ik.
Het feit dat het ene model dat wel heeft terwijl een andere niet zal ook van het gebruikte materiaal/samenstelling afhangen en die zal waarschijnlijk wel verschillen.
Puur uit nieuwsgierigheid: heeft dat geen negatieve invloed op het WiFi signaal?
Heppie NY!