AVM FRITZ!Box Giveaway

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 191 keer

Bericht

Het is bijna eindejaar, dus tijd voor cadeautjes! 

Userbase heeft weer een mooie giveaway voorzien, ditmaal in samenwerking met AVM. AVM is de producent van de populaire FRITZ!Boxen die heel vertegenwoordigd zijn door onze leden.

Volgend jaar voorzien we een ledenevent waar we samen met AVM ook een workshop gaan organiseren. Deze zal vervolgd worden door een gezamenlijke Userbase activiteit. Houd zeker het forum in de gaten, meer details volgen binnenkort!

Nu, terug naar de giveaway. We zijn heel blij om samen met AVM 3x de FRITZ!Box 5590 XGS-PON (twv 359 EUR!) weg te geven. En geen beter tijdstip dan nu, nu dat we volgend jaar eindelijk openstelling van de markt voor externe modems gaan hebben (viewtopic.php?t=64599)!

Een klein beetje info over de FRITZ!Box 5590 XGS-PON 
De FRITZ!Box 5590 Fiber kan rechtstreeks worden gebruikt op elke glasvezelaansluiting van het XGS-PON-glasvezelnetwerk zonder mediaconverter of voorgeschakelde providermodem. Door de nieuwe geïntegreerde internetstandaard WiFi AX (WiFi 6) met Multi-User MIMO en een 2,5 Gigabit-LAN poort is de FRITZ!Box 5590 Fiber een betrouwbare centrale voor je thuisnetwerk. 
• Glasvezelaansluiting - XGS-PON
• WiFi 6 tot 2400 Mbit/s + 1200 Mbit/s
• 1 x 2,5 Gigabit-LAN, 4 x Gigabit-LAN
• Telefooncentrale voor IP-gebaseerde aansluitingen
• DECT-basisstation voor tot 6 handtoestellen

De 2.5 Gigabit poort is de WAN poort en die kan je gebruiken achter de Proximus glasvezelmodem (ONT).
In afwachting van de openstelling van de markt voor eigen glasvezelmodem, kan je deze Fritz!Box dus nu al gebruiken op een glasvezel aansluiting (als router).

We gaan hetzelfde te werk als de vorige giveaway: 2 random Userbasers en één die gekozen wordt door de crew met de beste post waarin je vertelt waarom jij die FRITZ!Box nodig hebt of. Nadien horen we graag jullie ervaringen met het toestel. Meedoen kan t.e.m. 31/12, winnaars zullen in de eerste week van Januari bekendgemaakt worden.

Ditmaal zullen we ook opnieuw troostprijzen uitdelen. Door de mindere ervaringen met de Belgische post zullen we deze uitdelen op ons ledenevent volgend jaar!
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 91 keer
Bedankt: 112 keer

Bericht

Amai, chique dingen

Dan gaat mijn huidige fritzbox in het etui voor familie en kenissen.
Om ze te helpen switchen zonder dat ze een modem moeten kopen xp

Het laten proeven.

Zal eerlijk gezegd wel nog even duren voordat ik de xgspon functionaliteit zal kunnen gebruiken, nog geen datum voor fiber. De wifi 6 kan wel gebruikt worden.

Veel succes aan iedereen
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Als FB gebruiker zie ik dat wel zitten. Waarom? Zeer tevreden geweest van de FB 7490, momenteel tevreden van de FB7530AX.
Aangezien Fiberklaar hier verleden week fiber in de straat heeft gelegd en het nu wachten is op de aansluiting in huis zou een FB 5590 een mooie aanvulling zijn tegen dat alles actief staat (pre-order bij EDPnet staat al 1.5 jaar open).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 69 keer

Bericht

Eerst even een ChatGPT gedichtje:

In het netwerkrijk van FritzBox pracht,
Stralen voordelen met volle kracht.
Wi-Fi als zonnestralen zo fel,
Snelheid en bereik, het gaat zo snel.

Ouderlijk toezicht, een wijze raad,
In het digitale bos, een geruststaand pad.
Updates als regen, verfrissend en puur,
FritzBox, een symfonie van connectiviteitsvuur.

Waarom nodig?
Volgend jaar gaan we onze woonst uitbreiden en hebben we een stevige basis nodig voor de wifi met een de 5590 als basisstation die mijn 1200 ax’en zullen voeden in het mesh netwerk. Ideaal voor de 1gbps/0.5gbps verbinding van MV!
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 101 keer

Bericht

Zeer leuke give away!

Bij deze gaan we uiteraard meedoen.

Heb momenteel 7590 en 7530AX.
Super tevreden van en tevens top service van AVM bij eender wat.
Ben zeer blij dat de modemkeuze eraan komt.
Voor velen eindelijk de nodige hardware in plaats van oplossingen met ducktape.

Men huidige hardware gaat richting familie leden en/of vrienden gezien deze niet verkocht werd.
Tevens komt fiber dichter en dichterbij zal komend jaar gelegd en aangesloten worden.
Ideaal om deze “eraan” te hangen.

AVM heeft zonder meer gewoon top spul met simpele interface zelfs voor de mensen zonder kennis.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Waw, leuke wedstrijd. Al minstens 20 jaar gebruiker van de fritzbox. Heb nu een 7590 op vdsl. Zodra fiber beschikbaar is wil ik wel overstappen. Maar ik wil zo weinig mogelijk hulptoestellen er tussen omdat die ook veel stroom verbruiken. Ik blijf dankzij fritzbox nu vrij laag in it verbruik. Heel ons huis is gericht op zeer zuinig omspringen met elektriciteit en 9 maanden van de 12 hebben we hier geen hulpbronnen nodig, alleen zon en batterij.

Daarom dus een 1stop oplossing zoals fritz, ook voor fiber!
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 48 keer

Bericht

Nieuwe hardware is altijd leuk. De 2,5 GbE is ideaal voor de snelle abonnementen die er zeer snel zullen zijn. Of sneller daadwerkelijk een meerwaarde is, is een goede vraag, maar leuk is het wel. Ik heb zelf nog nooit AVM-hardware gehad, dus ik ben er wel benieuwd naar.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer

Bericht

Altijd fijne producten, maar wat ik niet begrijp is 2,5Gbit WAN poort en voor LAN enkel 1Gbit ??
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 876 keer
Bedankt: 3366 keer
Recent bedankt: 50 keer

Bericht

Bij gebruik als Fibermodem, is de 2.5 Gbps poort is ook een LAN poort (LAN5).
Bij gebruik als router, heeft 2.5 Gbps WAN misschien minder nut (tenzij om gelijktijdig een aantal gebruikers 1 Gbps te leveren) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

Ik zou graag een Fritz!Box hebben om port forwarding te doen van mijn Camera systeem en Home Assistant in combinatie met VPN.
Eveneens zou het wel leuk zijn om de VPN te gebruiken op mijn tablet om in het buitenland naar belgische TV te kunnen kijken.
Momenteel heb ik reeds fiber, en dit zou perfect kunnen dienen want de functionaliteit van het ISP materiaal laat echt te wensen over.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 216 keer
Bedankt: 460 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Deze keer doe ik heel graag mee voor mezelf.
Ik heb hier een 7530 in bruikleen van edpnet (VDSL XL).
Zoals jullie misschien al een aantal keer gezien hebben, ben ik al heel lang aan het twijfelen om over te stappen naar fiber van edpnet. Dit mooie cadeau zou me over de streep kunnen trekken.

Ik ben zeker geen power-user, maar heb ondertussen wel al de meerwaarde van een FB kunnen ervaren tov de dicht getimmerde dingen van telenet.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer

Bericht

beont schreef: 05 dec 2023, 15:16 Ik zou graag een Fritz!Box hebben om port forwarding te doen van mijn Camera systeem en Home Assistant in combinatie met VPN.
Eveneens zou het wel leuk zijn om de VPN te gebruiken op mijn tablet om in het buitenland naar belgische TV te kunnen kijken.
Momenteel heb ik reeds fiber, en dit zou perfect kunnen dienen want de functionaliteit van het ISP materiaal laat echt te wensen over.
Scherp, inderdaad, niet aan gedacht dat er nog de SFP ansluiting is.
https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fr ... r-xgs-pon/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1443 keer
Bedankt: 1160 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Heel veel geluk aan allen! Als admin ben ik heel gefrustreerd dat ik niet mag meedoen 😁
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

Zelf ondertussen heel tevreden OpenWRT gebruiker op een Linksys WRT32x...maar mijn vader verhuisd binnekort en zal een nieuwe modem/router nodig hebben voor glasvezel. Fritzbox zou zeker goede keuze zijn.

Iedereen veel succes en alvast een fijn einde jaar!

Groeten,
Clemens
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 288 keer
Bedankt: 195 keer

Bericht

Aangezien jullie Sint en/of kerstman spelen:
ChatGPT schreef:Lieve Sint en Kerstman,

Ik hoop dat deze brief jullie bereikt te midden van de feestelijke drukte en dat jullie gezond en wel zijn. Allereerst wil ik mijn dank uitspreken voor al het harde werk dat jullie verrichten om de wereld tijdens deze bijzondere tijd van het jaar te verlichten.

Nu, beste Sint en Kerstman, wil ik jullie vragen om iets speciaals dit jaar. Ik ben me ervan bewust dat jullie veel verzoeken krijgen, maar ik hoop dat jullie een plekje kunnen vinden in jullie hart (en jullie magische werkplaatsen) voor mijn wens.

Dit jaar zou ik dolgraag een Fritz!Box willen ontvangen. Het is geen doorsnee cadeau, maar het is iets waar ik al geruime tijd naar verlang. Met een Fritz!Box kan ik mijn internetverbinding optimaliseren, genieten van stabielere wifi en profiteren van geavanceerde functies die mijn digitale leven soepeler zullen maken.

Ik begrijp dat jullie een druk schema hebben, maar ik vertrouw erop dat jullie de nodige magie kunnen toepassen om een Fritz!Box onder mijn kerstboom te laten verschijnen of in mijn schoen te deponeren. Ik beloof plechtig extra lief te zijn en mijn best te doen om anderen gelukkig te maken, niet alleen tijdens de feestdagen, maar het hele jaar door.

Dank jullie wel voor het overwegen van mijn verzoek. Ik wens jullie beiden een fantastische tijd tijdens de feestdagen en veel succes met het verdelen van cadeautjes over de hele wereld. Moge jullie reizen veilig en magisch zijn.

Met vriendelijke groet,

Sinna
(geen idee waarom ChatGPT 'kerstman' met een hoofdletter schrijft)

En nu effe serieus: ik ben al jaren een happy Fritz!er en blijf nog steeds versteld staan van de mogelijkheden van dit toestel.
Ik heb het tot nu toe altijd met tweedehandstoestellen gedaan (nu bezig op een Fritz!Box 7490), vind ze nieuw net wat te duur.
Sinds de (verplichte) upgrade naar Fritz!OS 7.57 is de 7490 echter wat traag geworden.

Dankzij die Fritz! kan ik meerdere VoIP-lijnen registreren, verplichten dat een Google Chromecast mijn DNS-server gebruikt ipv. GoogleDNS, gericht types verkeer gaan toelaten of net verbieden, veilig vanop afstand inloggen op mijn thuisnetwerk, ... kortom legio mogelijkheden die ik met een BBox3 niet heb, en dat allemaal in één toestel.

De fiber ligt hier al een tijdje onder de stoep, maar de overstap van Scarlet Trio naar edpnet is nog niet ingezet omwille van de TV-decoder (WAF). Helaas pindakaas moet hiervoor zelfs een BBox3 nog in dienst blijven, anders vindt de v5c-decoder die Scarlet mij door de strot ramt geen netwerk...
Eens overgestapt, kan ik de fiber meteen in de Fritz!Box pluggen en genieten van een stabiele en performante internettoegang. Voor frequent thuiswerk is dat altijd mooi meegenomen.
Computer(k)nul
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 69 keer

Bericht

Flikker Retesnel Internetpacketje Tot Zuidpool ! Beklijvende OTA Xcellence 5590 XGS-PON 8)

Zalig, een natte droom die uit zou komen. De functionaliteiten die men 7530 non-ax te bieden heeft is gewoon al bijzonder goed en deze 5590 is als een kers op de taart. Die Wifi 6 zou heel mooi zijn om degelijk draadloos PCVR (Half-Life: Alyx) mogelijk te maken. Uitrol van fiber is hier in de regio nog een lopend proces dus nog wat geduld nodig maar ik zou in afwachting wel mijn kameraad zijn vloer onderkwijlen waar dat al aangesloten kan worden op de nieuwbouw fiberaansluiting om te testen. :drool:
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 29 keer

Bericht

Ik had geluk met de vorige giveaway. Dus doe ik met deze niet mee. . Zo hebben jullie een klein beetje meer kans. :-)
wim.pi
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

Wat een mooi cadeau !

Ik ben goed opgevoegd door userbase, jaren geleden op een of andere AVM meeting in het noorden van Antwerpen mijn eerste Fritzbox 7390 gekocht. Sindsdien nooit een ander merk gebruikt, zowel bij mezelf als bij familie.
Mijn favoriete feature is de telefooncentrale en vooral de ongekende stabiliteit.
Tot voor kort had ik naast een Belgisch SIP nummer ook een nummer in Hong Kong, maar dat kon blijkbaar niet meer verlengd worden en het is moeilijk om een betaalbaar alternatief te vinden (tips welkom). Heel handig met mijn fritz dect phone.

Waarom kan ik een nieuwe fritzbox gebruiken?
  • Er staat fiber gepland in onze gemeente, hopelijk komt die snel (binnenkort is een relatief begrip als je hierop zit te wachten). En zeker met de vrije modemkeuze kan ik zo meer controle over mijn eigen netwerk krijgen.
  • We gaan binnenkort een paar kamers renoveren, er komt met het vele thuiswerk een apart bureau. Om goed te kunnen werken kan ik daar dan mijn huidige 7530 zetten met een bedraad mesh netwerk en al mijn "serverkes" naar boven (truenas box, een of andere NUC, nog een 8 core atom bordje waar ik een docker machine van wil maken).
  • uiteraard myfritz en wireguard zodat ik overal veilig op mijn netwerk raak.

Het zou een prachtig cadeau zijn, maar ik wens ook alle andere Userbasers veel succes!
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 42 keer

Bericht

Veel fantasie voor een leuke post heb ik niet, dus bij deze een hele droge - doch heel eerlijke - reden waarom ik een Fritzbox goed kan gebruiken: net zoals velen ben ik in blijde verwachting van een glasvezelaansluiting... en als ik daarvoor geen modem moet kopen of huren, dan is dat mooi meegenomen!
EotT
Crew support
Crew support
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 155 keer

Bericht

Gisteren werd officieel het startsein gegeven voor de aanleg van glasvezel in mijn gemeente. Ik heb dus zicht op - hopelijk in de nabije toekomst - een fiber aansluiting, waarvoor (en ik ben niet de enige als ik het hierboven lees) deze Fritzbox ideaal zou zijn. Mijn huidige Fritbox (een 7490) heb ik nog in 2016 overgekocht van een lid hier op Userbase. Behalve 1 poort (die in het afgelopen jaar door een stroomstoot (denk ik) kapot gegaan is), werkt die na al die jaren nog altijd goed.
Aangezien wifi dekking niet optimaal is over het hele huis, heeft er altijd al een 2de accesspoint in de keuken gestaan. Twee maanden geleden heb ik een nieuwe moeten kopen aangezien de vorige de geest had gegeven, maar spijtig genoeg ben ik niet tevreden van de nieuwe: Het duurt lang eer je verbonden bent, en signaal valt soms weg, zelfs al sta je ernaast. Mijn huidige fritzbox zou een perfecte vervanger zijn (in het geval die zelf ook vervangen zou zijn :angel:)
Met een nieuwe Fritzbox heb je ook meteen toegang tot nieuwere technologiën, zoals een nieuwe WiFI standaard, en hogere LAN snelheden. Allemaal zaken die zeker ook wel van pas komen!

Alleen jammer dat ik waarschijnlijk niet in aanmerking kom om mee te dingen naar deze mooie prijs, aangezien ik lid ben van de crew (Wie verzint die regels toch? :cop: ). Dan zal ik toch wel zelf voor sinterklaas/kerstman moeten spelen op het moment dat ik aangesloten zal worden op fiber. :-)
Succes aan iedereen!

Afbeelding
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 30 keer

Bericht

Ik heb hier al een tijdje fiber van mobile vikings aangesloten op een mikrotik. De mikrotik heeft enkel 2.4 band en wordt al een dagje ouder en kan geen 1Gbps trekken, misschien 700-800Mbit. Ik ben nu regelmatig op tweakers aan het speuren naar een nieuwe of 2dehands router.
Een voordeel van de fritzbox is dat mijn modem van proximus kan worden afgesloten. Dit kan me toch weer enkele watts besparen.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 8 keer

Bericht

Mooie actie die jullie doen!

Ik zou graag een FRITZ!Box winnen omdat ik er nu zelf nog geen ervaring mee heb, maar er wel graag mee aan de slag wil gaan en heel veel goeds hoor over de toestellen.
Momenteel heb ik een fiber aansluiting van Mobile Vikings en dit zou zeker een mooie upgrade zijn voor zowel mijn modem als mijn Wifi, zodat ik mijn verbinding ten volle kan benutten.
Ik zou de glasvezel ook rechtstreeks kunnen aansluiten, wat dan weer properder is om minder toestellen in de kast te hebben en om wat stroom te besparen.
sailormars
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Zelf gebruik ik nu een Fritz!Box 7530 reeds enkele jaren, op een VDSL verbinding van Edpnet.

Ik ben zeer tevreden van Fritz!Box 7530, temeer omwille van de mogelijkheid om een VPN server op te zetten met WireGuard dat me toelaat vanuit landen zoals China waar censuur heerst te connecteren en vrij eender welke site te openen.

Wel merk ik dat mijn XBOX Series X bij grote downloads de VDSL verbinding regelmatig verbruikt ondanks troubleshooting met Edpnet geraakte dit niet opgelost.

Graag zou ik dus een Fritz!Box 5590 willen gebruiken om enerzijds te testen of het verbindingsprobleem hiermee opgelost is alsook schakel ik over naar Fiber waardoor deze ideaal van pas zou komen.

Sent from my iPad using Tapatalk
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 1634 keer
Recent bedankt: 19 keer

Bericht

Moest de FRITZ!Box 5590 ook compatibel zijn met een SFP-insteekmodule voor VDSL2, dan zou ik wellicht ook mijn kans wagen.
Hier is het nog steeds VDSL2 en dat zal zeker in 2024 nog zo blijven. Ik zie wel dat Fiberklaar hier en daar in de regio bezig is en verwacht eind 2024 wel goed nieuws voor mijn adres.
Maar om nu al een FRITZ!Box 5590 in huis te halen die ik misschien pas in 2026 zal kunnen aansluiten op fiber, dat ga ik niet doen.

Veel succes iedereen die meedoet aan de wedstrijd, ik ben zeker heel benieuwd naar jullie ervaringen en misschien werkt de XGS-PON-module al in de loop van mei wanneer Proximus de specificaties heeft gepubliceerd.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 89 keer

Bericht

Om de UB-crew werk en keuzestress te bespraken ben ik enkel kandidaat als 1 van de 2 "random Userbasers" :angel:
stevenv
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Ik wil ook wel meedoen met deze giveaway ...

Ik zie in de reacties hierboven dat heel wat mensen al mooi speelgoed hebben. Maar ik zit momenteel nog met een oude 7430 van EDPnet, die schreeuwt om een upgrade. 100Mbit poorten zijn immers niet meer van deze tijd. Dit alleen al lijkt mij een reden om mee te doen met de wedstrijd :-D De "krul" van Fiberklaar ligt gereed, sowieso stap ik volgend jaar een nieuw Internet tijdperk in.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
Bedankt: 130 keer

Bericht

Fiberklaar is hier al 2x komen noteren hoe ze de fiber gaan binnen steken maar op heden dus nog gene fiber.

Anderzijds, mijn fritzbox 7360 (v1 !) haalt mijn status hier compleet naar een ongekend dieptepunt met bijwerkingen als daar bv. zijn: minderwaardigheidscomplex etc. Daarnaast blijf ik verstoten van fritzbox veiligheidsupdates en dit in deze bijzonder gevaarlijke ICT tijden !

Ik kan er naar waarheid nog aan toe voegen dat ik een zwak heb voor eenvoudige oplossingen (lees 1 box voor je hele internettoegang ipv 2). Al zijn we daar dus nog niet aan toe maar op termijn misschien wel.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Henry_01
Starter
Starter

Bericht

Sinds enkele maanden een fiberaansluiting hier. Doordat mijn Fritz!Box 7530 geen WAN-poort heeft en alle poorten in gebruik waren heeft heb ik een switch moeten plaatsen om mijn toestellen bedraad aan te sluiten. Met de ONT erbij is het een heuse spaghetti geworden en zijn er 2 extra verbruikers. De 5590 zou dit mooi oplossen. Bovendien heb ik dan nog iets beter WiFi-bereik en snelheid.

Mijn huidige Fritz!Box zou ik schenken aan familie om hen nog meer te overtuigen om over te stappen van de Proximus geldwolven.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 455 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Ik laat ook deze giveaway aan mij voorbij gaan, doe er maar iemand anders plezier mee.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
peroxide
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Bericht

Hier ook in blijde verwachting van een Fiberklaar aansluiting.
De eerste aansluitingen in de stad zijn reeds actief, maar in mijn straat moeten de graafwerken nog gebeuren...
Heb hier recent bij het leggen van kabels voor zonnepanelen ook een bedraad netwerk aangelegd met een tweedehands Omada switch, dus was van plan om ook een Omada router te kopen om de glasvezel in dienst te nemen (zodra dat ook mogelijk is natuurlijk).
Deze Fritzbox ziet er echter ook als een aantrekkelijke optie uit aangezien ik zeker niet alle opties van het Omada ecosysteem nodig heb en de interface van mijn huidige Fritzbox 7530 al iets beter ken. 😅
matenet
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 25 keer

Bericht

Knappe actie!

Hier al wel wat Fritz! materiaal actief (Fritz!Box 7490 + FRITZ!Repeater 3000 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E), maar er kan wal altijd een toestel bij in het Mesh netwerk én klaar voor de toekomst.
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

Ik heb in 2021 de FRITZ!Box 5530 Fiber aangeschaft. Een upgrade naar de FRITZ!Box 5590 zie ik zeker wel zitten. Eindelijk terug een USB poort en Guest Access LAN poort. :-)
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

Hier ligt de fiber al tot aan de voordeur. Tegen 2024 komt die ook binnen en komt de box dus zeker van pas!

Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

Eventjes opgezocht;
Mijn eerste fritzbox 7050 besteld op 12/09/2006 voor €159,5
Gevolgd door talloze volgende modellen.
Mijn eerste ervaringen met Avm dateren al vanaf de ISA ISDN modem...
Momenteel een 7530 in gebruik in mesh met 2 * 7490.
Dus altijd in voor een nieuwe Fritz en tegelijk een userbase event ⚡🍾
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
Bedankt: 81 keer

Bericht

Vreemd dat ik deze thread nu pas zie, maar is wel mooi dat Userbase zo iets kan weggeven.
Dit is toch altijd een upgrade tov mijn vorige fritzbox.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 47 keer

Bericht

De stoep werd hier gisteren opengebroken om alle voorzieningen aan te leggen in de straat. Op dit moment davert het volledige huis van de trilplaat waarmee ze de stoep terug aan het herstellen zijn. Binnenkort zal er dus de mogelijkheid zijn om ons te laten aansluiten op het Fiber netwerk. Het ideale moment om zo'n Fritzbox te winnen! ;-)
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 82 keer

Bericht

Voorlopig moet ik zelf hard mijn best doen om de stoep te doen trillen (slaapkamer is aan de achterkant). Nog even wachten tot we aan de beurt zijn. Mijn eerste fritzbox bestelling gaat ook terug tot in de oertijd.
datum: 19 dec 2004, 17:37
onderwerp: AVM FRITZ!Box Fon WLAN,TK Anlage,Internet Telefon, - objectnummer 67303xxxxx
Vandaag 19 jaar geleden dus...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 876 keer
Bedankt: 3366 keer
Recent bedankt: 50 keer

Bericht

[Nostalgie ON]
Mijn eerst Fritz aankoop was een Fritz!Card PCI ISDN kaart.
Hiermee kon ik "snel" internetten aan 128 kbps (kanaalbundeling) :-D
Bij een inkomend telefoongesprek viel de verbinding terug op 64kbps (om één kanaal vrij te houden voor het telefoon gesprek).
Moet rond 1995-96 geweest zijn.
Fritz!Card ISDN.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Die ISDN-kaart had ik ook! Op een Belgacom Twin-aansluiting. Legendarisch waren die telefoonrekeningen
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 52 keer

Bericht

Leuke giveway! Ik heb wat gedicht (zonder ChatGPT) :-D

Enige Fritz!Box heb ik nooit gehad,
Nu eentje winnen, dan wordt het wel wat.

Gedaan met rare poses voor wat Wifi-signaal,
surfen in de tuin of boven wordt fenomenaal.

Thuiswerken, videobellen lukt allemaal vlot,
de BBox vliegt buiten, die is gewoon rot.

Een nieuw jaar, een nieuw netwerk, een nieuwe start,
ik wens een gezond 2024 aan allen, dat ligt me nauw aan het hart :beerchug: