Nieuw Telenet TV abonnement, geen signaal.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Bertb_
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Een paar weken geleden heb ik de beslissing gemaakt om voor televisie terug over te schakelen naar Telenet, door de zoveelste prijsverhoging bij Proximus was het niet langer interessant om mijn pack tv+internet te behouden.

Twee weken gelden naar het dichtstbijzijnde Telenet verkooppunt gegaan en een kabelabonnement laten activeren. Na een week wachten op een mogelijke actieneringsdatum en afspraak met technieker voor de aansluiting in orde te brengen, kreeg ik tot mijn verbazing al een factuur vanaf de dag dat ik naar het Telenet verkooppunt was geweest. Als ik mijn televisie aansluit op het aansluitpunt waar de straatkabel op toekomt vind ik geen zenders op zowel 290 als 322 MHz op DVB-C. Als ik scan naar DVB-T komen er wel de zenders door voor van de TV Vlaanderen Antenne TV. Uiteraard geëncrypteerd, enkel het infokanaal is is niet gecodeerd en kan ik bekijken.

Ik vermoed dus dat mijn kabel nog niet/niet meer verbonden is in de straat, wat mij normaal lijkt aangezien ik een 9 jaar geen klant meer ben geweest bij Telenet.
Ik had de klantendienst gecontacteerd en als eerste antwoord kreeg ik dat alles langs hun kant correct geactiveerd is. Toen ik vroeg of er mogelijks een filter op mijn aansluiting zat of of mijn kabel überhaupt aangesloten is op de straatkabel konden ze dat niet met zekerheid zeggen, dus ze moeten een technieker sturen.

Is het normaal dat Telenet niet weet op welke aansluitingen een filter zit en welke aansluitingen al dan niet aangesloten zijn op de straatkabel?

Hier in de straat loopt de kabeldistributie en elektriciteit nog bovengronds. Als ik kijk zie ik dat mijn kabel naar een vierkant bakje loopt met 4 connectors met blauwe dopjes. Op de plek waar mijn kabel verbindt met het bakje zit een vrij dik verloopstukje (plastic?), is dat een onderbreker of filter?
Bijlagen
SAM_0111b.JPG
crackjack
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 27 keer

Bertb_ schreef: 19 nov 2023, 12:41 Na een week wachten op een mogelijke actieneringsdatum en afspraak met technieker voor de aansluiting in orde te brengen, ...
En die technieker is al geweest?
Het zou inderdaad kunnen dat die filter daar nog tussen zit, die haalt de Telenet technieker dan weg
Bertb_
Starter Plus
Starter Plus

Nee die is nog niet langsgeweest. De klantendienst stelde na mijn vraag voor om een afspraak te maken voor deze week.
Ik vind het alleen wat vreemd dat dit op eigen initiatief moest gebeuren, en dat het niet automatisch gaat bij een nieuwe klant.
Dus voordat ik een technieker zou laten komen wou ik dubbelchecken of het probleem niet langs mijn kant zou zitten.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 9 keer

Zolang je diensten niet functioneren moet je geen aanrekening betalen!

Bij Telenet mag je momenteel geen enkele verwachting hebben. Normale dienstverlening is moeilijk sinds de invoering van een nieuw IT-systeem dat vol fouten zit.

Aanrekeningen zeker dubbelchecken, je hebt recht op de voorwaarden die bij je bestelling zijn overeengekomen.
Bertb_
Starter Plus
Starter Plus

Inderdaad, ik was ook niet van plan om meteen te betalen, de vervaldag van de factuur is pas op het einde van de maand.
Zodra alles werkt contacteer ik ze zowiezo opnieuw, om een juiste factuur of creditnota te laten opmaken om het bedrag in mindering te laten brengen tussen aanvraag en effectieve oplevering.

Momenteel staat de technieker gepland op dinsdagnamiddag, ik hou jullie op de hoogte. Voor de technieker langskomt ga ik mijn tv nog wel even testen bij de buren die ook Telenet hebben. Kwestie van eventuele problemen met de DVB-C tuner nog uit te sluiten, wat ik niet verwacht aangezien de tv nieuw is van vorig jaar.

Edit: TV getest bij buren, daar vindt hij zonder problemen de zenders. Dus het probleem bevindt zich niet in de binneninstallatie.
Bertb_
Starter Plus
Starter Plus

Technieker is langs geweest, volgens de netwerkinformatie zat er geen enkele filter op mijn aansluiting. Hij heeft een signaalmeting gedaan op het aansluitpunt, maar er was zoals verwacht geen signaal aanwezig. Nadien is de technieker naar de paal geklommen, en blijkbaar was er wel een filter op de aansluiting geplaatst maar het stond niet correct ingevuld in de netwerkinformatie.

Alles werkt nu correct.

Daarnaast ook contact opgenomen met de klantendienst om het bedrag te crediteren voor de periode voor de interventie van de technieker. Dit wordt in mindering gebracht op de volgende factuur.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”