Werkt FB 75xx + TV (decoder bij nieuw abo)?
-
- Moderator
- Berichten: 18213
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 909 keer
- Bedankt: 3497 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Nog niet.Ernie schreef: 12 okt 2023, 14:32 Werkt de combo decoder (weet niet wat ze nu geven) met een Fritzbox 7530?
Van zodra Proximus alle details publiceert waaraan de modem moet voldoen om te werken met de Proximus TV decoders kan de procucent (AVM) de nodige aanpassingen doen, en een aangepaste Firmware uitbrengen.
- deadline for publicatie: 30/4/2024
- deadline for implementatie: 1/11/2024
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up
).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up

Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb vandaag een v5-compact toegestuurd gekregen van Scarlet omdat ik nog op een V4-decoder zat.
Ik wist dat de kans groot was dat die in dienst stellen niet automatisch zou lukken icm. een Fritz!Box (7490), zie o.a. viewtopic.php?t=57684.
Door de Fritz!Box tijdelijk door een B-Box3 te vervangen kreeg ik na veel wachten en een aantal firmware-updates van de B-Box3 en updates van de v5-compact uiteindelijk beeld.
Ik dacht de slimme uit te hangen door meteen ook de v5-compact die ik van @jphermans overgenomen heb, zie viewtopic.php?t=64570 via de B-Box3 te laten verbinden.
Na de Fritz!Box terug te plaatsen, bleef ik beeld houden op @jphermans' v5, maar kreeg ik geen beeld meer op die van Scarlet: de modem krijgt zgz. geen signaal meer. @jphermans' v5 werkt opeens ook niet meer en blijft hangen op dezelfde melding.
Na nog een rondje B-Boxen lijkt het er op dat de v5-compact die het laatst verbonden was, beeld houdt, ook achter de Fritz!Box, maar dat ik geen twee v5-compacts naast elkaar kan gebruiken. Ik vermoed een beperking op mijn abonnement (geen extra TV-decoder gevraagd) maar dat heeft voor mij geen zin.
Nu hopen dat de nieuwe decoder het blijft doen zonder om de vijf voet even de Fritz!Box te moeten wisselen voor de B-Box3.
O ja: vergeten te vermelden dat ik het profiel 'Scarlet VDSL + TV' ingesteld heb op de Fritz! en de v5 op de TV-poort zit (LAN 3).
Toegevoegd na 15 uren 14 minuten 5 seconden:
Update: 't werkt toch niet
Krijg die Genius (die blijkbaar niet zo geniaal is) terug voor de kiezen...
Ik wist dat de kans groot was dat die in dienst stellen niet automatisch zou lukken icm. een Fritz!Box (7490), zie o.a. viewtopic.php?t=57684.
Door de Fritz!Box tijdelijk door een B-Box3 te vervangen kreeg ik na veel wachten en een aantal firmware-updates van de B-Box3 en updates van de v5-compact uiteindelijk beeld.
Ik dacht de slimme uit te hangen door meteen ook de v5-compact die ik van @jphermans overgenomen heb, zie viewtopic.php?t=64570 via de B-Box3 te laten verbinden.
Na de Fritz!Box terug te plaatsen, bleef ik beeld houden op @jphermans' v5, maar kreeg ik geen beeld meer op die van Scarlet: de modem krijgt zgz. geen signaal meer. @jphermans' v5 werkt opeens ook niet meer en blijft hangen op dezelfde melding.
Na nog een rondje B-Boxen lijkt het er op dat de v5-compact die het laatst verbonden was, beeld houdt, ook achter de Fritz!Box, maar dat ik geen twee v5-compacts naast elkaar kan gebruiken. Ik vermoed een beperking op mijn abonnement (geen extra TV-decoder gevraagd) maar dat heeft voor mij geen zin.
Nu hopen dat de nieuwe decoder het blijft doen zonder om de vijf voet even de Fritz!Box te moeten wisselen voor de B-Box3.
O ja: vergeten te vermelden dat ik het profiel 'Scarlet VDSL + TV' ingesteld heb op de Fritz! en de v5 op de TV-poort zit (LAN 3).
Toegevoegd na 15 uren 14 minuten 5 seconden:
Update: 't werkt toch niet

Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Update 2: van zodra ik de decoder van de stroom haal (gewoon uitzetten met de schakelaar volstaat al), dan krijg ik die Genius. Dat is niet werkbaar op die manier... Iemand een oplossing (ondanks alle berichten dat het niet werkt)?
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Vandaag wat verder diagnose uitgevoerd (dmv. Wireshark en een hub).
Vooraf: Mijn Fritz!Box 7490 staat ingesteld op Scarlet VDSL + TV, de decoder zit op LAN3.
Uitgevoerde stappen:
Ik heb voor elk van de stappen een trace opgeslagen maar durf die hier niet publiceren omdat ik niet voldoende zeker ben dat er ze adequaat genoeg gefilterd zijn (gefilterd op de MAC-adressen van de decoder, de Bbox3 en de Nokia). Ik kan ze eventueel in PM bezorgen.
Gisteren toevallig 2x Yvette van Scarlet op de mail gehad met de vraag om te wisselen, maar daar heb ik geen zin in zolang het niet werkt.
Vooraf: Mijn Fritz!Box 7490 staat ingesteld op Scarlet VDSL + TV, de decoder zit op LAN3.
Uitgevoerde stappen:
- Decoder rechtstreeks op LAN3 (= VLAN30) van de Fritz!Box: Genius meldt geen verbinding met het netwerk.
- Decoder rechtstreeks op LAN1 (= VLAN10) van de Fritz!Box: id.
- Fritz!Box inwisselen voor BBox3: beeld
- BBox3 terug inwisselen voor LAN3 op de Fritz!Box: beeld
- LAN3 inwisselen voor LAN1 op de Fritz!Box: geen beeld, foutmelding dat er iets verkeerd aangesloten is
- Decoder spanningsloos: Genius meldt geen verbinding met het netwerk.
Ik heb voor elk van de stappen een trace opgeslagen maar durf die hier niet publiceren omdat ik niet voldoende zeker ben dat er ze adequaat genoeg gefilterd zijn (gefilterd op de MAC-adressen van de decoder, de Bbox3 en de Nokia). Ik kan ze eventueel in PM bezorgen.
Gisteren toevallig 2x Yvette van Scarlet op de mail gehad met de vraag om te wisselen, maar daar heb ik geen zin in zolang het niet werkt.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 18213
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 909 keer
- Bedankt: 3497 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Dat is inderdaad de instelling die nodig is om een Proximus TV decoder die in "bridged mode" werkt te kunnen gebruikenSinna schreef: 21 okt 2023, 14:03 Mijn Fritz!Box 7490 staat ingesteld op Scarlet VDSL + TV, de decoder zit op LAN3.
Voor zover ik weet ondersteunt Proximus de "IPTV brigded mode" mode niet meer voor decoders vanaf de V5 mini.
Het verschil is:
- bij "IPTV bridged mode" worden de TV decoders individueel verbonden met de Proximus servers, en krijgen een IP adres vanuit Proximus (via VLAN30).
- bij "IPTV routed mode" krijgt de router (vb B-box3) één IP adres (via VLAN30), de decoders krijgen een lokaal IP adres (vb 192.168.1.64 etc), en de traffiek van/naar de decoders wordt "gerouted".
Oplossing?
Iemand vinden bij Proximus die het MAC adres van jouw TV decoder in het IPTV systeem inbrengt? (maar de meeste Helpdeksers zullen het "in Keulen horen donderen" als je met dit verzoek afkomt

De Fritz!Box ondersteunt geen "IPTV routed mode" (gezien de FB via VLAN30 géén IP adres zal krijgen).
Geen idee hoe het zit met de lijnen die op "single VLAN" (Internet Box), gezien hier alles (internet, telefonie, IPTV, modem management) over hetzelfde VLAN gaat (VLAN20).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up
).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up

Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Hartelijk dank voor de uitgebreide informatie.
Ik kan hopelijk hier naar verwijzen als ik contact neem met Yvette van Scarlet.
Ik kan hopelijk hier naar verwijzen als ik contact neem met Yvette van Scarlet.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 18213
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 909 keer
- Bedankt: 3497 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Of verwijzen naar deze post: viewtopic.php?t=57684#p820756
Daar werd het effectief opgelost door het MAC adres van de v5 compact in te brengen in het systeem...
Daar werd het effectief opgelost door het MAC adres van de v5 compact in te brengen in het systeem...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up
).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up

Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Net telefonisch contact gehad met Scarlet: zij ondersteunen enkel het scenario met de B-Box3. Het is niet hun probleem dat ik een Fritz!Box wil gebruiken...
Iemand hier die een technisch contact bij Scarlet heeft die wél de eenvoudige oplossing zoals in https://www.scarlet.be/scarlet-support/ ... ror-5.html vermeld kan doorvoeren? Indien wél, dan geef ik graag het MAC-adres via PM door.
Iemand hier die een technisch contact bij Scarlet heeft die wél de eenvoudige oplossing zoals in https://www.scarlet.be/scarlet-support/ ... ror-5.html vermeld kan doorvoeren? Indien wél, dan geef ik graag het MAC-adres via PM door.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 6134
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1684 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Nog niet out-of-the-box, maar ik dacht dat @Bertb_ dit toch werkend gekregen heeft: viewtopic.php?p=877019#p877019philippe_d schreef: 21 okt 2023, 21:02De Fritz!Box ondersteunt geen "IPTV routed mode" (gezien de FB via VLAN30 géén IP adres zal krijgen).
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik had - op aangeven van @raf1 ook een support-ticketje geopend bij AVM.
Dit is hun reacties:
Spijtig dat die decoder nog niet de deur uit kan, anders was ik al lang (terug) over naar edpnet, maar dan op fiber.
Dit is hun reacties:
Hopelijk brengt 1 november2024 soelaas als de vrije modemkeuze ein-de-lijk een feit is, al vrees ik dat ik bij Scarlet bot zal blijven vangen...AVM schreef:Proximus gebruikt de "Routed mode" voor IPTV.
Dit wordt niet ondersteund door de FRITZ!Box in het Proximus- of Proximus met TV-profiel.
De decoder moet rechtstreeks op de Proximus-router worden aangesloten, de FRITZ!Box kan als IP-client of router achter de Proximus-router worden gebruikt.
Op dit moment krijgt de decoder in beide profielen een IP-adres van het IPTV-platform van de provider omdat het in beide gevallen bridged-configuraties zijn.
In het Proximus met TV-profiel is het fix bridged naar LAN 3 en 4. In het Proximus-profiel wordt de decoder automatisch herkend.
In het Proximus-profiel wordt de decoder automatisch herkend en wordt de poort omgezet naar bridged.
We zouden graag de routed mode ondersteunen in het Proximus-profiel. De technische specificaties hiervoor ontbreken momenteel.
De FRITZ!Box is door Proximus gecertificeerd voor VDSL, maar niet voor diensten zoals IPTV.
Met de volgende workaround die wij van een klant hebben ontvangen, kan je Netflix gebruiken, maar geen IPTV:
Verbind de FRITZ!Box met een LAN-kabel via WAN met de bbox3
stel de FRITZ!Box in als cascaderouter
Wijzig de DNS-servers (een voor Netflix, een voor de internetverbinding):
DNS-server van Netflix: 195.238.16.44 en 195.238.16.144
DNS-server van Proximus: 195.238.2.22 en 195.238.2.21
Spijtig dat die decoder nog niet de deur uit kan, anders was ik al lang (terug) over naar edpnet, maar dan op fiber.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 6134
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1684 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ten laatste op 1 mei 2024 moet Proximus de technische specificaties waar AVM op doelt, publiceren. Daarna kan AVM in principe probleemloos firmware ter beschikking stellen die "routed IPTV" implementeert. Dat zou toch voor de zomer van 2024 een feit moeten zijn.
Al ben ik overtuigd dat AVM ook met de informatie uit viewtopic.php?p=877019 dit nu al kan implementeren. Natuurlijk hebben ze dan voldoende testgebruikers nodig die dit kunnen uittesten.
In principe zou een technisch capabele Fritz!Box-gebruiker ook op eigen houtje een configuratiebestand kunnen backuppen, de nodige instellingen aanpassen (checksum corrigeren) en terug inladen.
Al ben ik overtuigd dat AVM ook met de informatie uit viewtopic.php?p=877019 dit nu al kan implementeren. Natuurlijk hebben ze dan voldoende testgebruikers nodig die dit kunnen uittesten.
In principe zou een technisch capabele Fritz!Box-gebruiker ook op eigen houtje een configuratiebestand kunnen backuppen, de nodige instellingen aanpassen (checksum corrigeren) en terug inladen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik kan een Freetz maken (afgelopen zomer wat mee zitten spelen, vlak voor dat Fritz!OS 7.57 voor de 7490 uitkwam. Ik ga dat pad nog eens moeten verkennen, al verwacht ik niet dat ik de info in viewtopic.php?p=877019 een-op-een ga kunnen overzetten.raf1 schreef: 10 nov 2023, 15:43 In principe zou een technisch capabele Fritz!Box-gebruiker ook op eigen houtje een configuratiebestand kunnen backuppen, de nodige instellingen aanpassen (checksum corrigeren) en terug inladen.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ondertussen reactie binnen van de ombudsdienst telecommunicatie:
Mocht ik zeker zijn dat hun error-5-FAQ werkt, dan duw ik door, maar ik kan dat helaas niet hard maken.
Ik vrees dat ik dus én een BBox3 én een Fritz! in dienst zal moeten hebben...
Kortom: trekt uw plan.Standpunt van Scarlet Telecom:
We hebben de klacht 2023/***** met als Scarlet referentie ******** in behandeling genomen.
We laten klanten toe om hun eigen modem te gebruiken indien dit werkt, maar verder geven wij hier geen
ondersteuning op
De klant kan steeds gebruik maken van de mee geleverde bbox indien zijn eigen modem niet zou werken.
Tot slot bied ik in naam van Scarlet onze oprechte en welgemeende excuses aan.
Mocht ik zeker zijn dat hun error-5-FAQ werkt, dan duw ik door, maar ik kan dat helaas niet hard maken.
Ik vrees dat ik dus én een BBox3 én een Fritz! in dienst zal moeten hebben...

Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb proberen door te duwen vlak voor het posten van viewtopic.php?p=975617#p975617, maar die helpdeskmedewerker gaf duidelijk aan dat dit niet ondersteund werd. Toen ik aangaf opnieuw in te bellen in de hoop een andere medewerker aan de lijn te krijgen die wél meegaand zou zijn, gaf hij aan dat ik mocht proberen maar dat het niet zou lukken. Daarna werd de verbinding simpelweg verbroken.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 04:35
- Uitgedeelde bedankjes: 288 keer
- Bedankt: 54 keer
Dus ze zijn bereid om dit enkel te doen in geval problemen met een bbox?!
Ik heb onlangs ook mijn eerste ervaring gehad met hun helpdesk en lijkt wel in verhouding tot de prijs te zijn net zoals het moederbedrijf (bedoel dat het daar toch iets beter is).
Geven ze sinds een tijdje ook niet de connectiegegevens vrij zodat je effectief een FB kan inzetten als modem?
In navolging daarvan zouden ze toch bereid kunnen zijn om u te helpen.
De kwestie is om de juiste persoon aan de lijn te krijgen + de manier waarop je het aanpakt.
Ik heb onlangs ook mijn eerste ervaring gehad met hun helpdesk en lijkt wel in verhouding tot de prijs te zijn net zoals het moederbedrijf (bedoel dat het daar toch iets beter is).
Geven ze sinds een tijdje ook niet de connectiegegevens vrij zodat je effectief een FB kan inzetten als modem?
In navolging daarvan zouden ze toch bereid kunnen zijn om u te helpen.
De kwestie is om de juiste persoon aan de lijn te krijgen + de manier waarop je het aanpakt.
Heppie NY!
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Scarlet ondersteunt enkel hun eigen BBox3. Dus ja, als ik kan aantonen dat ik hetzelfde euvel voorheb met een BBox3 dan gaan (lees: moeten) ze mij helpen.
Ik heb zowel de PPPoE- als VoIP-gegevens nog kunnen krijgen.
Voor de VoIP-gegevens moest er een technieker komen waarbij ik dan de gegevens mocht overschrijven vanaf zijn scherm (stonden er dus in plain-text op). Ik vrees dat dat nu niet meer zal lukken.
Mijn Fritz! zet zelf de PPPoE-sessie op en registreert mijn Scarlet-telefoonnummer op hun IMS.
Ik heb zowel de PPPoE- als VoIP-gegevens nog kunnen krijgen.
Voor de VoIP-gegevens moest er een technieker komen waarbij ik dan de gegevens mocht overschrijven vanaf zijn scherm (stonden er dus in plain-text op). Ik vrees dat dat nu niet meer zal lukken.
Mijn Fritz! zet zelf de PPPoE-sessie op en registreert mijn Scarlet-telefoonnummer op hun IMS.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 04:35
- Uitgedeelde bedankjes: 288 keer
- Bedankt: 54 keer
Had hier idd al gelezen dat je die nu kon krijgen en dacht dat nu standaard procedure was maar niet dus!?Sinna schreef: 15 nov 2023, 12:34 Ik heb zowel de PPPoE- als VoIP-gegevens nog kunnen krijgen.
Voor de VoIP-gegevens moest er een technieker komen waarbij ik dan de gegevens mocht overschrijven vanaf zijn scherm (stonden er dus in plain-text op). Ik vrees dat dat nu niet meer zal lukken.
Heppie NY!
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Vragen staat vrij: een neen heb je, een ja kun je (misschien) krijgen...
Bij mij lukte het indertijd door aan te geven dat ik een Fritz!Box gebruikte.
Bij mij lukte het indertijd door aan te geven dat ik een Fritz!Box gebruikte.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Update: eergisteren kreeg ik de melding op de v4-decoder dat die binnenkort gedeactiveerd zou worden. 'binnenkort' is wel heel rekbaar, want ik kreeg dus al geen beeld meer.
Gisteren dan maar de netwerkombouw gedaan waarbij er weer een BBox3 in dienst is en de Fritz!Box via LAN1 een eigen PPPoE-sessie opzet via de BBox3. Dat lijkt het gewoon te doen, incl. opnames plannen (wat in het vorige scenario met een tijdelijke BBox3 niet lukte).
Voor de volledigheid: de Fritz! en de BBox3 zitten elkaar niet in de weg: ik heb ze elk hun eigen VLAN gegeven.
Gisteren dan maar de netwerkombouw gedaan waarbij er weer een BBox3 in dienst is en de Fritz!Box via LAN1 een eigen PPPoE-sessie opzet via de BBox3. Dat lijkt het gewoon te doen, incl. opnames plannen (wat in het vorige scenario met een tijdelijke BBox3 niet lukte).
Voor de volledigheid: de Fritz! en de BBox3 zitten elkaar niet in de weg: ik heb ze elk hun eigen VLAN gegeven.
Computer(k)nul