Prijsverschil/kwaliteit Airfryer ?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Ik ben op zoek naar een tweede airfryer.(hebben nu de Princess 182055 XXL 5,2L Vermogen 1700 W)
De reden van een tweede aankoop is omdat het telkens sukkelen is met de frieten bakken en daarnaast nog eens apart het vlees bakken.
Ook zijn we niet helemaal tevreden over de Princess daar het bakken soms lang kan duren.(+20min)
Ook bakken we steeds porties voor 3-4 personen en wanneer je dan telkens weer +20min moet bakken voor een volgende portie is de goesting stilaan over. :-D
Nu was mijn vraag is het de moeite waard om te investeren in een duurder model, is de bakkwaliteit dan zoveel beter dan een goedkoper model ? Philips heeft wel Hete luchttechnologie Rapid Air.
De Princess kostte €90 tegenover de Philips die we nu op het zicht hebben Philips Airfryer XXL Premium HD9867/90 7,3L 2225 W €280 wat toch al snel een verschil is van €190.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

Ik heb om deze reden het zelfde gedaan en 2 Philips Airfryers XXL in gebruik. Ideaal voor bijna alles. Super praktisch.

Ik heb geen aandelen Philips maar ik ben er zeer tevreden over, niet enkel de technologie die je noemt komt vaak goed of beter uit vergelijkende testen (op YouTube is veel te vinden).

Ik dacht altijd: dit is gewoon een hetelucht oventje met ventilator.. maar blijkbaar is het toch iets innovatiever dan dat.

Daarnaast ook het grote aanbod aan accessoires bevalt me goed.

Je kunt er ook makkelijk een glazen of metalen IKEA bakje inzetten natuurlijk. Op internet zijn ontzettend veel praktijkervaringen te vinden en ideeën.

Misschien ook nog een tip hier als je ze wilt reinigen: ik doe dit met warm water en soda kristallen zodat je geen afwasmiddel smaak / geur krijgt. Daarna wel goed naspoelen met warm water om een witte waas te voorkomen.

Nogmaals ik wil niet de verkoper uithangen maar voor een apparaat wat je heel veel gebruikt en vaak permanent in de keuken in het zicht staat vind ik het niet erg om iets meer te betalen en gewoon weten dat het goed is. Ik heb er veel plezier van en ze ook al cadeau gedaan. Blije gezichten.

Mogelijk binnenkort met black Friday dat er wat kortingen zijn of accessoires cadeau.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 308 keer
Bedankt: 637 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Oplossing voor de frieten, in 2 keer bakken. Wij maken 2 baksels maar stoppen 6 minuten voor ze zouden klaar zijn. Terwijl het vlees bakt doen we dan de eerste portie 6 minuten zodat alles gelijktijdig klaar is. De tweede portie bakt dan terwijl we de eerste opeten...
In totaal duurt een portie ook 22 minuten bij ons.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
karine
Elite Poster
Elite Poster

@Ptoeneigh, hoelang doe jij over frieten bakken ?
@on4bam, heb jij ook een Philips ?
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Hier de Philips HD9867/90 xxl dagelijks tot volle tevredenheid in gebruik!
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Provider
Te Koop forum

Is er ook verschil in de hoeveelheid 'ik-heb-frietje-gebakken-gisteren'-geur ?

We hebben er geen, en ik ken ook geen mensen die er 1 hebben om eens te gaan ruiken :-)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1676 keer
Bedankt: 1471 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider
Te Koop forum

Om deze reden zijn we terug gegaan naar een klassieke frietketel. Dat si ook een oplossing.
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Geurafgave verschilt niet met frietketel…
Wij zetten die altijd buiten voor de geur. Een xxl model gaat er niet voor zorgen dat iets sneller klaar is, je kan gewoon meer tegelijk klaar maken.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Wij willen sowieso niet meer terug naar een gewone frietketel, de frieten zijn anders dan in de frituur maar zeker niet slechter.
Frituur was maandelijks +-€100, en zelf bakken blijft een vieze boel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

karine schreef: 11 okt 2023, 20:02 Wij willen sowieso niet meer terug naar een gewone frietketel, de frieten zijn anders dan in de frituur maar zeker niet slechter.
Ja hallo, 100 euro per maand aan de frituur. Al eens overwogen om wat minder vetzakkerij aka frieten en gefrituurde snacks naar binnen te werken???
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
karine
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef: 11 okt 2023, 20:16
karine schreef: 11 okt 2023, 20:02 Wij willen sowieso niet meer terug naar een gewone frietketel, de frieten zijn anders dan in de frituur maar zeker niet slechter.
Ja hallo, 100 euro per maand aan de frituur. Al eens overwogen om wat minder vetzakkerij aka frieten en gefrituurde snacks naar binnen te werken???
Als een naar de frituur geweest voor 4 personen het laatste jaar ?? En dan spreken we over 1 snack per persoon, NOOIT twee.
VB Cervela 3,00x4=€12
Frietje 3,5*4=€14
Tot 26* 4 keer maand = €104
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

karine schreef: 11 okt 2023, 20:26 Als een naar de frituur geweest voor 4 personen het laatste jaar ?? En dan spreken we over 1 snack per persoon, NOOIT twee.
VB Cervela 3,00x4=€12
Frietje 3,5*4=€14
Tot 26* 4 keer maand = €104
De laatste 25, 30 jaar (en waarschijnlijk langer) niet meer naar een frituur geweest.
1 bakje frieten (waar welgeteld 1 grote frietaardappel in gaat) voor 3,50 euro??? Voor dat éne bakje koop ik 5 (vijf) kilo aardappelen. Voor jouw 14 euro (aan frieten) per bezoek aan de frituur koop ik dus 20 kilo patatten. Op 1 maand maakt dat 80 kilo aardappelen, op jaarbasis net geen ton aardappelen voor de prijs van jouw wekelijks bakje patat gespreid over een heel jaar.
Modbreak:
laat over het onderwerp spreken en niet over de mensen
Het redeneringsvermogen, het gezond verstand, is bij sommigen ver te zoeken. Zeg maar onbestaande.
Maar je hebt dan wel geen vieze boel als je ze gaat afhalen. Ja man.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 8 keer

zelf de frietjes handmatig snijden en dan bakken in ossewit. Lekkerder bestaat niet.
Daarbij een zelfgemaakte aioli/mayo … :banana:
karine
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef: 11 okt 2023, 20:45 Voor jouw 14 euro (aan frieten) per bezoek aan de frituur koop ik dus 20 kilo patatten. Op 1 maand maakt dat 80 kilo aardappelen, op jaarbasis net geen ton aardappelen voor de prijs van jouw wekelijks bakje patat gespreid over een heel jaar. Het redeneringsvermogen, het gezond verstand, is bij sommigen ver te zoeken. Zeg maar onbestaande.
Jij leeft echt wel in een andere Wereld lijkt me, €14 voor 20 kg aardappelen.
Aardappelen draaien rond de +-€2/kg in het warenhuis maar jij haalt ze misschien recht bij de boer waar je ze kan kopen voor +-€1/kg.
Trouwens waarom denk jij nu dat ik enkele jaren geleden een Airfryer heb gekocht en zelf bak ??? Nu eten we wekelijks voor enkele Euro's en moeten we geen half uur meer staan aanschuiven bij de frituur en hebben we zelfs geen vieze boel.

En als je mensen gek noemt die naar een frituur gaan mag je altijd eens komen kijken hoe men hier aan elke frituur staat aan te schuiven.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

karine schreef: 11 okt 2023, 20:55 Jij leeft echt wel in een andere Wereld lijkt me, €14 voor 20 kg aardappelen.
Aardappelen draaien rond de +-€2/kg in het warenhuis maar jij haalt ze misschien recht bij de boer waar je ze kan kopen voor +-€1/kg.
Trouwens waarom denk jij nu dat ik enkele jaren geleden een Airfryer heb gekocht en zelf bak ??? Nu eten we wekelijks voor enkele Euro's en moeten we geen half uur meer staan aanschuiven bij de frituur en hebben we zelfs geen vieze boel.
Stop met onzin te verkopen. Aardappelen gaan van de hand in de supermarkt voor max 1 Euro per kilo. En als je de XXL weken bij Lidl kan toeslaan zit je aan 0,70 euro. Misschien ook eens leren lezen wat ik schrijf want nergens heb ik geschreven dat mensen gek zijn als ze naar de frituur gaan.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 11 okt 2023, 21:02, in totaal 1 gewijzigd.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef: 11 okt 2023, 20:57
karine schreef: 11 okt 2023, 20:55 Jij leeft echt wel in een andere Wereld lijkt me, €14 voor 20 kg aardappelen.
Stop met onzin te verkopen. Aardappelen gaan van de hand in de supermarkt voor 0,70 Euro per kilo.
Ook waarschijnlijk weer een speciale supermarkt waar jij gaat, Nederland misschien ??
Bij de boer : https://www.vandeboer.be/webshop?search ... n#products €1,13/kg
Colruyt : https://www.colruyt.be/nl/producten/all ... len?page=1 €1,45/kg

Volgens mij ben jij al 20 jaar niet meer in een warenhuis geweest en denk je dat je de kar ook nog kan volladen voor €20. Jezus, we leven in 2023.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik ga meerdere keren per week naar de supermarkt maar heb nog nooit meer dan 1 euro per kilo betaald. Hier liggen nu 10 kilo XXL van Lidl voor 6,99 euro. Best mogelijk dat die Duitse discounters te min voor je zijn.
EotT
Crew support
Crew support
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 311 keer
Provider
Te Koop forum

Misschien terug on topic gaan? Deze welles-nietes discussie voegt NIETS toe en is helemaal off-topic.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Jezus Christus, ik dacht dat ik de enige was die z'n ogen niet kon geloven toen ik dat hier las.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

karine schreef: 11 okt 2023, 18:27 @Ptoeneigh, hoelang doe jij over frieten bakken ?
@on4bam, heb jij ook een Philips ?
Ik gebruik meestal normale (diepvries) frieten dus niet de oven variant, ongeveer 14 minuten op 180 graden.
Philips heeft wat presets en die temperatuur heeft ook een reden, hoger gaan kan zelfs kanker verwekkend zijn bij aardappel producten. Ze moeten mooi geel zijn, zeker niet te bruin.

En inderdaad het grote voordeel: geen vet, dat je ook niet moet verschonen of aankopen.
Ik weet uiteraard dat ze al zijn voorgebakken in de fabriek.

Zelf probeer ik niet teveel van die dure (oven)snacks te kopen maar gewoon lekker wat zalm ofzo erin, vlees..

De baktijden Google ik wel eens, en zelf een beetje ervaring opdoen natuurlijk.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet voldoende, het zal een tweede Philips Airfryer worden.(nog een deel ecocheques liggen)
Iedereen alvast bedankt voor de reacties.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Update: geur hebben we weinig last van, gewoon raam open en of dampkap gebruiken, er komt condens uit, geen rook.

Wie wel eens iets bakt waar vet uit kan komen zoals vlees of vis, er bestaat een soort anti spat kap die je erin kunt zetten, dat voorkomt vet aan het warmte element en dus rook.

Zalm, biefstuk, kip, we waren zo enorm verrast.
Maar ook afbak broodjes, zeker niet te lang, zijn veel sneller klaar dan in de oven, voorverwarmen is amper nodig.
Het scheelt tijd en wellicht zelfs ook energieverbruik.

Na de eerste keer gebruik hebben we meteen de frietketel weggegooid, vooral vanwege het geknoei en hoe kostbaar olie of vet is dat je maar een paar keer kunt gebruiken.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Ptoeneigh schreef: 11 okt 2023, 22:21 Update: geur hebben we weinig last van, gewoon raam open en of dampkap gebruiken, er komt condens uit, geen rook.
Onder de dampkamp zo goed als geurloos en inderdaad enkel wat condens.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

karine schreef: 11 okt 2023, 18:27 @on4bam, heb jij ook een Philips ?
Yup.. Philips. We gebruiken airfryer diepvries frieten van Colruyt na zelfgemaakt en ovenfrieten te hebben getest. Maar je weet, les goûts et les couleurs...
Bye, Maurice
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Provider

Wij nemen altijd de verse, reeds voorgebakken.
stybola
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Wij hebben een BluMill - 5l.
Zeer blij van, de oven draait hier veel minder uren. De airfryer warmt zeer snel op.

Opgezocht, 1500 watt, warmt dus snel genoeg op voor ons. Al zijn er wel krachtigere apparaten te vinden.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Niemand die zo een Ninja dubbele Airfryer heeft ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Een aantal maanden geleden heb ik een GRIFEMA GC2001gekocht, ik dacht dat het bij Amazon was.
Heel tevreden van, gaat ook veel in en alles is inderdaad veel sneller gereed.
Ik vind ook dat sommige dingen zelfs beter smaken,
om een voorbeeld te geven smaken mijn rundshamburgers beter dan ze te bakken in een pan.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Wie zegt dat frieten bakken in een airfryer lang duurt, die bakt zijn verse frieten ook niet correct. :) Verse frieten is schillen, garen, 30 minuten laten afkoelen en dan nog eens enkele minuten opbakken. Je bent dus ook 40 minuten kwijt met normale frieten te bakken. In de airfryer kan je het beste hetzelfde doen. Je frietjes dus voorbakken, even laten afkoelen, uw 2de baksel maken en dan de laatste 6-7 minuten een 2e bakbeurt, extra krokant als je ze nog even met een klein beetje olie hebt besproeid. (kijk maar eens naar Youtube filmpjes over hoe je de lekkerste frieten krijgt uit de airfryer) Ik ben overgestapt van een Philips naar een Princess. Het bakken van frieten duurt ietsje langer en de bediening is compleet idioot maar ik vind de kostprijs van de Philips alle voordelen teniet doen. Ik vind de frieten ook veel lekkerder en krokanter uit de airfryer dan van de frituur. Het scheelt me ook een opgeblazen gevoel en/of een spurt naar de WC van de vettigheid van sommige frituurfrieten of zelf frieten bakken.

De oude Airfryer van de eerste generatie heb ik aan mijn vader gegeven. Die draait eigenlijk al jaren zonder problemen, al is dat ziftje moeilijk echt proper te maken.

Een vriendin van mij heeft trouwens de Ninja en is hier heel tevreden over.

Ook het gedoe met die ongelooflijk vettige frituurpot mis ik echt niet. Na 8 beurten overgieten, fak, net niet genoeg olie staan of fak nog een extra pot zoeken om de gebruikte olie in te doen en die dan mee te sleuren naar het warenhuis of containerpark (jeej, gelekt in de auto) nadat je je hele aanrecht hebt mogen ontvetten... Nee, bedankt.

Speciaal voor Jack... Deze week bij Aldi zijn de frietaardappelen in promo: 1,20 euro per kilo. (-30%) :angel:
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

Zijn die toestellen eigenlijk nog fel verbeterd tegen pakweg 10 jaar geleden? Ik heb al een aantal keer frieten uit de airfryer gegeten en vergeleken met wat er uit een gewone frietketel komt was dat nauwelijks meer dan een slap stukje aardappel met oliefilm. Wel een Philips van ~10 jaar oud (geen idee welk typenummer).
Maar als ik de posts hier lees zijn de meesten daar vandaag toch heel tevreden over?
karine
Elite Poster
Elite Poster

SPR schreef: 12 okt 2023, 13:48 Speciaal voor Jack... Deze week bij Aldi zijn de frietaardappelen in promo: 1,20 euro per kilo. (-30%) :angel:
Ben je gek ??
Jack betaald maar 0,69 euro per kilo of nog 41% goedkoper dan bij Aldi. :-D

Toegevoegd na 4 minuten 45 seconden:
SpecialK schreef: 12 okt 2023, 15:04 Maar als ik de posts hier lees zijn de meesten daar vandaag toch heel tevreden over?
Ik zou zelfs zeggen lekkerder dan uit een frietketel.
Bij een frietketel of frituur heb je vaak een opgeblazen gevoel en dat heb je met de Airfryer niet.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Bij ons werd de keuze een paar jaar terug gemaakt omdat de "gewone" friteuse het begon te begeven. Airfryer leek dan een goede keuze wegens minder "vet" en gemakkelijker te reinigen. Ondertussen willen we niet meer terug.
Langs de andere kant gebeurt het soms wel eens dat we frieten van het frituur eten. Sporadisch eens in Frituur nr1 (Antwerpen), in Brussel hebben we ook een adresje net als in de buurt van Everberg. Het gaat dan om minder dan 1 keer per jaar.
Bye, Maurice
duizend
Elite Poster
Elite Poster

karine schreef: 12 okt 2023, 15:33 Bij een frietketel of frituur heb je vaak een opgeblazen gevoel en dat heb je met de Airfryer niet.
Als je zelf vers gesneden frietjes in de frietketel bakt en ze zijn vettig of opgeblazen gevoel dan doe je iets grondig fout…
karine
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: 12 okt 2023, 16:05
karine schreef: 12 okt 2023, 15:33 Bij een frietketel of frituur heb je vaak een opgeblazen gevoel en dat heb je met de Airfryer niet.
Als je zelf vers gesneden frietjes in de frietketel bakt en ze zijn vettig of opgeblazen gevoel dan doe je iets grondig fout…
Zelfs in de frituur hebben veel mensen dat, zal met het vet te maken hebben.
Dat is nu eenmaal het verschil tussen frietketel en AIrfryer.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 751 keer
Bedankt: 252 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Als je de friteuse al afzet tijdens de laatste afbakbeurt, ga je inderdaad vettigere frieten krijgen met ongemak als gevolg.
Funfile
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Hier heel tevreden met mijn Domo airfryer. En frieten zijn het lekkerst als je met verse aardappelen werkt. Voorgesneden verse friet van Lidl is 2e beste keus. Maar gebruik hem het meest voor afbakbroodjes.

Heb er zelfs al een ww-recept voor de airfryer (jawel, dat bestaat dus ook) in bereid : broccoli. Verrassend lekker.

Ben alleenstaand. Voor een gezin kies je best geen klein toestel, want dan moeten de gezinsleden in beurtrol eten (mijn toestel kan 500 gr frieten tegelijk bakken).

Verse frieten eerst 30 minuten in water weken. 18 minuten voorbakken op 140°. Laten afkoelen.

Frieten in een kom doen, en er dan één eetlepel olie door mengen. ik verkies zonnebloemolie.

12 minuten afbakken op 180° (halverwege opschudden). Dat was de aanbeveling van de fabrikant, en dat was een voltreffer. Smaak is net iets anders dan uit een traditionele frietketel. Maar dat vergeet je snel.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
duizend
Elite Poster
Elite Poster

karine schreef: 12 okt 2023, 16:30 Zelfs in de frituur hebben veel mensen dat, zal met het vet te maken hebben.
Dat is nu eenmaal het verschil tussen frietketel en AIrfryer.
Dat het in de frituur zo is zou best kunnen.
Ik kom daar bijna nooit.
Ik heb het over zelf verse frieten snijden en bakken.
Dat kan je totaal niet vergelijken met de frituur.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 133 keer

karine schreef: 11 okt 2023, 22:20 Ik weet voldoende, het zal een tweede Philips Airfryer worden.(nog een deel ecocheques liggen)
Karine,

Kijk wel even na of je electriciteit hierop voorzien is. Een airfryer van philips heeft een vermogen van 2200 watt. Dus twee Airfryers op één kring aansluiten gaat niet lukken.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
karine
Elite Poster
Elite Poster

Block schreef: 13 okt 2023, 16:07
karine schreef: 11 okt 2023, 22:20 Ik weet voldoende, het zal een tweede Philips Airfryer worden.(nog een deel ecocheques liggen)
Karine,
Kijk wel even na of je electriciteit hierop voorzien is. Een airfryer van philips heeft een vermogen van 2200 watt. Dus twee Airfryers op één kring aansluiten gaat niet lukken.
Bedankt voor de tip, dat waren we ook al aan het uitzoeken.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Waarom zou dit niet lukken, is nog geen 20A
En zekeringen kunnen een tijd overbelast worden, dus meer dan 20A vooraleer ze eruit klappen (+10% zal het zeker een uur duren)
Echter niet van toepassing gezien de air fryers aan/uit toestellen zijn eenmaal op temperatuur (na enkele minuten)
Laatst gewijzigd door bruma 13 okt 2023, 16:56, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”