Wie zegt dat frieten bakken in een airfryer lang duurt, die bakt zijn verse frieten ook niet correct.

Verse frieten is schillen, garen, 30 minuten laten afkoelen en dan nog eens enkele minuten opbakken. Je bent dus ook 40 minuten kwijt met normale frieten te bakken. In de airfryer kan je het beste hetzelfde doen. Je frietjes dus voorbakken, even laten afkoelen, uw 2de baksel maken en dan de laatste 6-7 minuten een 2e bakbeurt, extra krokant als je ze nog even met een klein beetje olie hebt besproeid. (kijk maar eens naar Youtube filmpjes over hoe je de lekkerste frieten krijgt uit de airfryer) Ik ben overgestapt van een Philips naar een Princess. Het bakken van frieten duurt ietsje langer en de bediening is compleet idioot maar ik vind de kostprijs van de Philips alle voordelen teniet doen. Ik vind de frieten ook veel lekkerder en krokanter uit de airfryer dan van de frituur. Het scheelt me ook een opgeblazen gevoel en/of een spurt naar de WC van de vettigheid van sommige frituurfrieten of zelf frieten bakken.
De oude Airfryer van de eerste generatie heb ik aan mijn vader gegeven. Die draait eigenlijk al jaren zonder problemen, al is dat ziftje moeilijk echt proper te maken.
Een vriendin van mij heeft trouwens de Ninja en is hier heel tevreden over.
Ook het gedoe met die ongelooflijk vettige frituurpot mis ik echt niet. Na 8 beurten overgieten, fak, net niet genoeg olie staan of fak nog een extra pot zoeken om de gebruikte olie in te doen en die dan mee te sleuren naar het warenhuis of containerpark (jeej, gelekt in de auto) nadat je je hele aanrecht hebt mogen ontvetten... Nee, bedankt.
Speciaal voor Jack... Deze week bij Aldi zijn de frietaardappelen in promo: 1,20 euro per kilo. (-30%)