Is er iemand hier die mij kan uitleggen hoe het komt dat ik maar een 70/30 profiel heb terwijl de lijncapaciteit een stuk hoger is volgens de fritzbox 7530 AX?
Ik zie het niet dus alle hulp is welkom.
Lijncapaciteit hoger dan wat ik krijg.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 228 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Wellicht is DLM nog niet gepasseerd. Je kan hier zelf weinig aan veranderen, buiten vermijden om je modem regelmatig te herstarten.
Computer(k)nul
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Is het niet simpelweg omdat er met profielen gewerkt wordt en dit het hoogste profiel is dat binnen de mogelijkheden van de lijn valt ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 308 keer
- Bedankt: 634 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Waarom zou 100/35 niet kunnen? Ik heb haast vergelijkbare waarden en afstand en sta al maanden stabiel op 100/35.
Gewoon DLM zijn werk laten doen, dat komt wel goed.
Gewoon DLM zijn werk laten doen, dat komt wel goed.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Dat is nu net het probleem.
Vroeger heb ik jaren op 100/30 gezeten.
Dan een hele tijd niet meer met als reden binnenbekabeling. Terwijl ik maar 1 aansluitpunt heb.
Alles vernieuwd en toch geen beter resultaat.
Recent werd er gewerkt in de straat aan zo'n verdeelpunt en had ik terug 100/30.
Na drie weken op vakantie geweest te zijn terug een 70/20 profiel bij thuiskomst.
Nu een testmodem gekregen om te zien of het probleem bij mijn modem zit.
DLM is nu bezig op mijn lijn dus ik wacht nog even af.
Ik wou vooral eens mijn waarden doorgeven om te weten of een ander hier wel mee op een hoger profiel geraakt.
Soms heb ik het gevoel dat ze me aan het lijntje houden, maar ik weet het niet zeker.
Vooral omdat het dan weer 14 dagen wel met 100/30 ging...
Vroeger heb ik jaren op 100/30 gezeten.
Dan een hele tijd niet meer met als reden binnenbekabeling. Terwijl ik maar 1 aansluitpunt heb.
Alles vernieuwd en toch geen beter resultaat.
Recent werd er gewerkt in de straat aan zo'n verdeelpunt en had ik terug 100/30.
Na drie weken op vakantie geweest te zijn terug een 70/20 profiel bij thuiskomst.
Nu een testmodem gekregen om te zien of het probleem bij mijn modem zit.
DLM is nu bezig op mijn lijn dus ik wacht nog even af.
Ik wou vooral eens mijn waarden doorgeven om te weten of een ander hier wel mee op een hoger profiel geraakt.
Soms heb ik het gevoel dat ze me aan het lijntje houden, maar ik weet het niet zeker.
Vooral omdat het dan weer 14 dagen wel met 100/30 ging...
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Even geduld hebben is de boodschap
komt vast en zeker goed

Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1181 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Geduld is een mooie deugd, daar niet van.
Maar ik ben mijn 100/35 profiel ook al maanden kwijt, DLM raakt niet verder dan 70/35.

(ik zie nu dat het zelfs nog later staat op 70/25)
Maar ik ben mijn 100/35 profiel ook al maanden kwijt, DLM raakt niet verder dan 70/35.

(ik zie nu dat het zelfs nog later staat op 70/25)
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 114 keer
DLM is gewoonweg een traag en frustrerend proces. Er wordt gesproken dat dat na enkele weken in voege schiet eens TBF getriggerd maar helaas. Januari dit jaar problemen gehad aan de lijn buitenshuis en sindsdien zit ik nog steeds op max 60/35 tov 100/30 voordien. In juli contact opgenomen voor nog eens te laten nakijken en ik moet wachten op DLM dat volgens de helpdesk eind oktober op mijn adres passeert.
FB 7530
viewtopic.php?p=967904#p967904
FB 7530
viewtopic.php?p=967904#p967904

TV:

ISP:

Tel.:

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1002 keer
- Bedankt: 3732 keer
- Recent bedankt: 20 keer
Proximus zou beter heel dat gedoe met lijnprofielen afschaffen.
Een goede modem (de nieuwe Internet Box, een Fritz!Box) zal volautomatisch op de hoogst mogelijke up- en download snelheid syncen, op basis van de SNR (target SNR 6dB).
Op een goede (stabiele) lijn zal dat zonder onderbrekingen zijn.
Bij een minder stabiele lijn, kan de klant dan zelf de stabiliteit verhogen, waardoor je de snelheid "iets" vermindert tot je een stabiele lijn hebt (vb SNR 9 dB).
De lijn, zoals hierboven, kan gerust het 100/35 aan.
Zonder de voorgekauwde lijnprofielen zou deze zelfs op 130/41 syncen
En hoe meer klanten overgaan naar fiber, hoe beter voor de overblijvers op VDSL2 (minder overspraak).
Een goede modem (de nieuwe Internet Box, een Fritz!Box) zal volautomatisch op de hoogst mogelijke up- en download snelheid syncen, op basis van de SNR (target SNR 6dB).
Op een goede (stabiele) lijn zal dat zonder onderbrekingen zijn.
Bij een minder stabiele lijn, kan de klant dan zelf de stabiliteit verhogen, waardoor je de snelheid "iets" vermindert tot je een stabiele lijn hebt (vb SNR 9 dB).
De lijn, zoals hierboven, kan gerust het 100/35 aan.
Zonder de voorgekauwde lijnprofielen zou deze zelfs op 130/41 syncen

En hoe meer klanten overgaan naar fiber, hoe beter voor de overblijvers op VDSL2 (minder overspraak).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Zelfs dan nog vangt seamless rate adaptation dat in principe op waardoor je de synct niet verliest. Maar natuurlijk staat dat bij Proximus weer niet actief.philippe_d schreef: 07 sep 2023, 09:13 Op een goede (stabiele) lijn zal dat zonder onderbrekingen zijn.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik zie dat de naadloze aanpassing snelheid aanstaat voor de download kant.Hoe zou dat komen?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 308 keer
- Bedankt: 634 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Dat is op mijn FB7530AX ook zo. Ik ga er van uit dat dat default zo is want die setting heb ik niet aangepast.
Bye, Maurice
Ik zit een maand na activatie op 85/35, terwijl de downloadcapaciteit 117 is. Volgens de online test van EDP was 98 haalbaar. Kan dit nog verhoogd worden? Ik heb hier ergens gelezen dat het resetten van de modem negatieve gevolgen heeft. In de eerste week heb ik de modem een paar keer unplugged om de bekabeling netjes te maken.
Laatst gewijzigd door jdb2 11 okt 2023, 12:17, in totaal 2 gewijzigd.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1949 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Dat hangt af van je signal-to-noise ratio, als die een stuk hoger is dan 10 dB, zit er nog een mogelijke verhoging in. Netwerkbeheerder Proximus is nogal conservatief wat betreft die signaalwaarden. De stabiliteit van de DSL-verbinding is voor hen heilig, snelheid komt op de tweede plaats.
SNR is bij mij 15 receive en 10 send.
Line attenuation: 15 receive, 16 send.
PS: Speedtest.net toont Orange als providernaam. WhatIsMyISP toont "Orange Belgium SA also known as 'EDPNET Belgium BV'." Is dat bij anderen ook het geval? Orange was wel toevallig mijn vorige provider.
PS: Speedtest.net toont Orange als providernaam. WhatIsMyISP toont "Orange Belgium SA also known as 'EDPNET Belgium BV'." Is dat bij anderen ook het geval? Orange was wel toevallig mijn vorige provider.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1002 keer
- Bedankt: 3732 keer
- Recent bedankt: 20 keer
Veel kan je hier niet aan doen, gewoon afwachten en hopen.jdb2 schreef: 12 okt 2023, 10:09 SNR is bij mij 15 receive en 10 send.
Maar ik zou er niet teveel op rekenen.
Zorg er alleen voor dat je de perfecte binneninstallatie hebt, zoals
- modem zo dicht mogelijk bij de Proximus "intro" (dat is het punt waar de Proximus telefoonlijn je huis binnen komt, normaal is hier de "NTP" gemonteerd).
- geen enkele aftakking op die telefoonlijn
- goede contacten (roetsvrij)
Foutje in de WhatIsMyISP Database (zoals een IP range die vroeger bij Orange zat)?jdb2 schreef: 12 okt 2023, 10:09 Speedtest.net toont Orange als providernaam. WhatIsMyISP toont "Orange Belgium SA also known as 'EDPNET Belgium BV'." Is dat bij anderen ook het geval? Orange was wel toevallig mijn vorige provider.
Geen link met je vorige provider

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.