bestelling van Scarlet Trio (die ik nooit heb gedaan)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
jodeaal
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Hallo,

vandaag heb ik een mail ontvangen van Scarlet dat mijn bestelling werd aanvaard en dat ik overgeschakeld zal worden naar Scarlet Trio.
Terwijl ik uiteindelijk:
- verplicht ben door Scarlet om over te gaan van One Naar Trio
- nooit een bestelling heb verricht

In de kleine lettertjes staat ook dar ik mijn decoder moet terugsturen naar Scarlet zodra de omschakeling is voltooid.
Zeer raar allemaal....
Ik ben ondertussen 20 jaar bij Yucom, Wanadoo, Tiscali en nu Scarlet en het word met de dag gekker....
Is dit de standaard procedure...?
iemand een idee..?
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Dat is de standaard mail om over te schakelen van Scarlet one naar trio ( scarlet one wordt deze maand nog uitgefaseerd). Ik zou voor de zekerheid toch even bellen naar de helpdesk.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 95 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Iedereen die one heeft wordt omgeschakeld naar trio, zie ander topic :

viewtopic.php?t=63857

Je hebt trouwens ook al zelf eens een topic aangemaakt 2 maanden geleden :

viewtopic.php?t=63864
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
jodeaal
Member
Member

Bericht

Patje schreef: 20 jun 2023, 21:42 Iedereen die one heeft wordt omgeschakeld naar trio, zie ander topic :

viewtopic.php?t=63857

Je hebt trouwens ook al zelf eens een topic aangemaakt 2 maanden geleden :

viewtopic.php?t=63864
Ik weet dat ik de wijziging gepost heb, maar dat ik effectief een ongevraagde bestelling heb geplaatst is nieuw. Ik vindt het niet normaal dat men bij Scarlet wi laten uitschijnen dat ikzelf om de switch naar Trio heb gevraagd, terwijl dit helemaal niet het geval is. Ik was perfect gelukkig met Scarlet One en het uitgebreide pakket zenders. Nu schiet daarvan maar 1/3 over waaronder ook waardeloze troep zoals"Vlaams parlement tv".
Welke seniele idioot ziet naar die bende incompetente zakkenvullers hele dagen?
Uiteindelijk is hun hele opzet een verdere vervlakking van het mediaaanbod, wat typisch belgisch is.
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 31 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Dit is toch gewoon een 'principekwestie'? Maakt dat uit voor jou (financieel dan) hoe Scarlet dit boekhoudkundig of marketing-tehnisch wil noemen?

Als je niet tevreden bent met het gepushte 'vervangend' product dan kon je toch al lang weggegaan zijn bij hen?
Alver2
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

Gegroet allen,

Ik ben ook een van de "getroffenen" die zogezegd een bestelling hebben gedaan. Ik heb, via de website van Testaankoop, een klacht geformuleerd hierover. Ik ben benieuwd naar hun reactie. Als er al een komt. Ik wil vooral vermijden in een situatie terecht te komen waar de zogen. bestelling tegen mij kan worden gebruikt.

Alver
fmcstaartmees
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

@Alver2 als je niet tevreden bent over Scarlet dan is er niets dat je tegenhoudt om simpelweg van provider te veranderen toch?
Alver2
Member
Member

Bericht

Dat is in principe juist maar ik denk dat er dan eerst intern kabelwerk moet worden uitgevoerd. De omvang daarvan ben ik nog aan het bekijken. Het "simpelweg" is misschien te simpel voorgesteld.

Alver
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 216 keer
Bedankt: 460 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Hoe bedoel je?
vdsl is toch niet zo verschillend per provider dat elke leverancier zijn eigen bekabeling eist?

Sterk nog, ik kon heel gemakkelijk van telenet naar edpnet overschakelen zonder 1 kabel intern aan te passen.
Alver2
Member
Member

Bericht

In mijn huis heb ik enkel een oude coax leiding (witte coax, vele jaren oud dateert nog van teledistributie). Voor mijn Scarlet aansluitingen heb ik Cat5 en uiteraard een binnenkomende telefoonkabel (ook vele jaren oud). Denkt u dat dit voldoende zou zijn om eventueel Telenet te overwegen?

Alver
Alver2
Member
Member

Bericht

Gegroet allen,
Ik heb intussen een reactie gekregen van Scarlet.
"Beste,
We excuseren ons als de communicatie niet naar de verwachting is van de klant. We begrijpen dat de verzonden communicatie voor verwarring kan zorgen.
We zullen deze feedback meenemen om in de toekomst een meer toepasselijke communicatie te voorzien.
Met vriendelijke groeten
_________
Frans D
High Care operations support agent"

Daarmee sluit ik deze klacht af.

Alver2
jodeaal
Member
Member

Bericht

Hallo,

ik moet zeggen dat ze er vrij"sec" overgaan, zoals altijd de laatste jaren.
Ik begrijp dat "Scarlet" klanten achteraan de rij komen, maar uiteindelijk ben ik ( en ongetwijfeld nog vele klanten) "historisch" bij Scarlet terecht gekomen omdat wij steeds overgenomen zijn (Yucom, Wanadoo, Tiscali, Scarlet en nu scarlet/proximus) van internetprovider en dat die digitale TV er "allong the way" bijgekomen is.. Ik heb dan ook geen behoefte om naar Telenet of proximus of gelijk wat over te schakelen.
Ik had graag gewoon behouden wat ik had. Maar ook dat was blijkbaar een brug te ver.
Spijtig.
Laatst gewijzigd door philippe_d 26 jun 2023, 21:41, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullqute verwijderd
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 875 keer
Bedankt: 3363 keer
Recent bedankt: 49 keer

Bericht

Alver2 schreef: 22 jun 2023, 19:49 In mijn huis heb ik enkel een oude coax leiding (witte coax, vele jaren oud dateert nog van teledistributie). Voor mijn Scarlet aansluitingen heb ik Cat5 en uiteraard een binnenkomende telefoonkabel (ook vele jaren oud). Denkt u dat dit voldoende zou zijn om eventueel Telenet te overwegen?
Ja.
Telenet zal op deze coax een NIU plaatsen (netwerkverdeler/versterker) en de coax buiten aansluiten op de paddestoel/paal.

En naast Scarlet heb je ook nog andere "Proximus formules" (Mobile Vikings, EDPNet, ...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Alver2
Member
Member

Bericht

Bedankt voor de info.

Alver2