Ze schrijven dat ik nu 50/4 heb als snelheid en dan naar 70/10 zal gaan.
Scarlet One.jpg
Tja, de 100/30 van nu, heb ik niet per se nodig maar is toch een stap terug.
De TV zenders van 70 naar 30-tal is geen probleem, in de praktijk toch een bijna 'cable-cutter' geworden...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als je 100/10 niet perse nodig hebt en 30 zenders is geen probleem. Dan zou ik niet klagen dat je in de toekomst € 12 minder per maand moet betalen (dat is bijna een prijsverlaging van 30%) Zelf had ik dit eerder in "Mijn positieve ervaring van de dag" gepost )
Het enige wat je misschien gaat merken is de upload die van 30 naar 10mbit gaat...
De vaste telefoonlijn (met gratis in daluren) wil ik voorlopig ook nog wel behouden.
En mijn Scarlet email adres dat op 101 plaatsen is geregistreerd, ga ik gemakkelijkheidshalve ook maar zo laten...
Dus ik zal het maar beschouwen als een 'verplichte' besparing
1. Momenteel haal ik 92 Mbps DOWN en 29 Mbps UP. Zal dit gecapt worden naar 70/10 Mbps?
2. Bij Scarlet Trio wordt de downloadsnelheid vanaf een maandelijks verbruik van 3 TB download beperkt tot 3 Mbps DOWN. Momenteel haal ik maandelijks ongeveer 4 TB.
Dit zal inderdaad gecapt worden naar 70/10, hier Scarlet Trio op een 100/35-lijn die gecapt wordt.
Ik kom lang niet aan 3TB/mnd, ik wist zelfs niet dat die cap bestond.
Tijdens de testen eerder dit jaar (of was het nog eind vorig jaar) wél, maar nu dus niet meer. Ik kwam van een cap van 50/4 waardoor 70/10 toch een stuk beter is, zeker qua upload.
Nu weten we waarom die cap tests van Trio klanten eindigden met een teleurstellende uploadcap van slechts 10Mbit: zodat men tegen juni naar 18Mbit kan gaan als afleiding voor het verlies van meer dan de helft aan tv zenders en de uploadcap van 30Mbit voor ScarletOne. (18Mbit was de cap na gelijkaardige cap tests op ScarletOne)
Trouwens erg misleidend, die zogezegde 50/4 cap van ScarletOne in de brief, terwijl het al jaren een 100/30 cap is.
Heb ook die brief gekregen,ik vind het geen verbetering (One gaf altijd de grootst mogelijke snelheid)maar het staat anders op die brief. Het is wel een fin. goede zaak, maar niet voor Scarlet of Proximus daarom verbaasd dat het zover komt, in Juni is het gedaan met Scarlet One.
Ik ben dus ook NIET tevreden met de overgang.
Ik betaalde 20 jaar graag de (nu) 54€ omdat de snelheid (100/30 Mbps) echt wel goed was en de downloadlimiet echt onbeperkt was, met een breed aanbod aan zenders.
Nu gaan, vergeleken met Scarlet One, de snelheid, de download limiet en het zenderaanbod allemaal omlaag.
En dat verkopen ze als een winst situatie voor de betrokken klanten.
Ik betaal graag verder de 12€ extra, wanneer de situatie blijft zoals ze is.
Waarom hernoemen ze niet gewoon de oude Scarlet One in Scarlet Trio Premium?
Of waarom bieden ze op de bestaande Scarlet Trio geen optiepakket zodat je (voor 12€ extra) je oude voordelen kan behouden?
Omdat Scarlet voor Proximus niet bedoeld is om zoveel mogelijk aan je te verdienen, maar om de illusie van concurrentie op te houden. Hun productaanbod versimpelen op een manier waarop ze minder aan jou verdienen, is hen meer waard dan de bestaande situatie.
GeMa2 schreef: 24 maa 2023, 11:21Waarom hernoemen ze niet gewoon de oude Scarlet One in Scarlet Trio Premium?
Of waarom bieden ze op de bestaande Scarlet Trio geen optiepakket zodat je (voor 12€ extra) je oude voordelen kan behouden?
Strategie. Het Scarlet-merk moet blijkbaar minder aanbieden om het Proximus-merk te versterken. (Beide zijn eigendom van de Proximus Group)
Downgraden naar internet-only is een gepast antwoord op deze upselling praktijken.
Waarom ze geen optie van € 12 aanbieden, vermoedelijk omdat ze zoveel mogelijk mensen naar proximus willen ?
En met een Verbruik van 3TB+ ga je zelfs bij de consumenten produceten van proximus niets voor jou doel vinden. (dan moet je al naar de business producten van proximus of Telenet)
Tenzij je berijd met om voor televisie voor TV Vlaanderen te gaan (of klassieke TV volledig te laten vallen)
Dan kan je dit combineren met een abonnement van Hermes Telecom of Edpnet (Zolang de limiet daar nog echt onbeperkt blijft)
Je kan ook nog even afwachten. Officieel was er op Scarlet One aal een limiet van 3TB. Maar blijkbaar werd deze dan niet effectief gehandhaafd misschien is dit bij Scarlet Trio ook wel het geval.
/off topic
Ik heb gisteren via het contactformulier de vraag gesteld wanneer er fiber komt (nog geen reactie) ook op de facebook posts van andere, zeggen ze al maanden binnenkort. of ze ontwijken de vraag volledig. het is al meer dan 9 maan geleden dat ze officieel binnenkort zijden (en fiber word al van eind 2020 vermeld in hun voorwaarden)
Dat zou kunnen maar ze moeten dan wel opletten met de prijs want dat is één reden om MV te nemen. Als MV + pickx gelijk of duurder is dan PX waarom zou je dan nog voor MV kiezen?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
MV is 30 € goedkoper dan het TV + internet pack van Proximus, 33 € zonder de combodeal (vandaar ook mijn switch naar MV). Als ze een euro of 10 vragen voor een TV opatie zitten ze daar mooi onder.
Heb je het over de prijzen van fiber? Bij mij is het verschil zo groot niet. Ik heb uiteraard wel TVV erbij en 3 simkaarten (10+10+15).
Ik doe wel voordeel en kan zo mijn AppleTV snel terugverdienen. Ik heb wel al wat korting gehad door de vikingdeals wat het verschil met PX doet toenemen maar dat is uiteraard persoonlijk en afhankelijk van aankopen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cyberbug schreef: 24 maa 2023, 12:27
Waarom ze geen optie van € 12 aanbieden, vermoedelijk omdat ze zoveel mogelijk mensen naar proximus willen ?
Wacht maar af, geef het nog even en ze komen af met een TV streaming aanbod bij Mobile Vikings met enkel apps op TV voor een 12 € extra.
De ganse marketing campagne van Mobile Vikings is gericht op cablecutters.
TV aanbieden (zelfs via streaming) is geen "cable cutting" want je betaalt dan toch nog voor een TV abonnement.
Dat gaan ze dus niet doen
screenshot_473.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
cyberbug schreef: 24 maa 2023, 12:27
Wacht maar af, geef het nog even en ze komen af met een TV streaming aanbod bij Mobile Vikings met enkel apps op TV voor een 12 € extra.
De ganse marketing campagne van Mobile Vikings is gericht op cablecutters.
TV aanbieden (zelfs via streaming) is geen "cable cutting" want je betaalt dan toch nog voor een TV abonnement.
Dat gaan ze dus niet doen
screenshot_473.png
Bwoh, met dat ze reclame maken voor TV streaming zie ik ze net wel afkomen met een streamingaanbod in optie voor wie sporadisch nog eens TV kijkt en graag eens iets opneemt.
Situatie is hier zeker veel slechter geworden,Scarlet en zelfs EDPnet zijn nu overgenomen door Proximus,het enige die nog rest zijn \telenet samen met Orange en dus MV, Tv Vlaanderen is er nog net ...maar het is mij niet bekend of die App voor TV het nu wel goed doet.
Ik ben ook één van de "gelukkigen" van wie Scarlet One wordt afgenomen. Mij stoort vooral de beperking van het aantal TV zenders en in het bijzonder het verlies van de Duitse zenders. Via Chromecast kan ik die wel streamen maar dat vind ik relatief omslachtig (app Duitse zender installeren, veranderen van HDMI bron, casten zelf). Nu kan ik gewoon zappen, slechts één handeling. Kent iemand van jullie nog andere, betere manieren om de Duitse zenders te benaderen?
Heeft iemand ervaring met dat Pix Mix pack?? ik gebruikte Discovery Channel vooral voor de gebeurtenissen te bekijken die zich voordeden in WO2,maar ook de docu s. van (vermoedelijk)aliens bijv.
Ik heb ook al Netflix.
@raf1 De Zattoo mogelijkheid lijkt me wel wat. Ik ben echter een leek in VPN gebruik. Kan u wat meer info geven over het installeren en gebruiken van een duitse VPN.
Bedankt voor een mogelijk antwoord.
Je hebt dus een dienst nodig die je internetverbinding een Duits IP-adres geeft, een VPN. Dit kan met alle bekende VPN-diensten: https://www.vpnranks.com/access/channels/zattoo/
Installatie hangt af van op welk toestel je Zattoo wil bekijken, dus best eerst eens nakijken welk toestel je kiest: https://zattoo.com/de/en/devices
Daarna kies je een VPN-aanbieder die dit toestel ondersteunt. Een goede aanbieder heeft voor elk toestel een duidelijke handleiding hoe je de VPN-dienst moet configureren.
Sinna schreef: 23 maa 2023, 12:56
Dit zal inderdaad gecapt worden naar 70/10, hier Scarlet Trio op een 100/35-lijn die gecapt wordt.
Zijn hier SCARLET TRIO klanten die op hun VDSL lijn hoger komen dan 70 Mbps DOWNLOAD?
Ik haal met moeite 12.41 Mbps download en 28.06 Mbps upload via speedtest.net. Dus al die poeha rond astronomische snelheden is het minste van mijn zorg. Ik betaal zo weinig mogelijk voor die rommel, dat is nog steeds doorslaggevend .
Als ik op tijd mijn premiere kan downloaden via TPB en mijn wederhelf kan "gewoon" naar de "Masked Singer" kijken dan zijn we allang content