Mobile vikings internet: switch naar fiber

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
leeyuentuen
Member
Member
Bedankt: 9 keer

Bericht

Momenteel zit ik bij mobile vikings via vdsl. Sinds de aanvraag was er geen fiber aanwezig.
nu (na 1 jaar) ligt fiberklaar hier en kan ik via mobile vikings internet aanvragen via fiber

ik probeer online dan maar een order in te schieten, maar kreeg geen appointment ingeboekt
Unfortunately, we currently cannot book an appointment for your installation. Our apologies for this. Can you please try again later?
ok goed, het lukt niet, dus stuur ik maar een bericht naar MV om te vragen wat het probleem is
Hallo xxx

De enie manier om naar fiber om te schakelen is door je huidige aansluiting stop te zetten en daarna een nieuwe fiber aansluiting aan te vragen. Helaas is er op dit moment geen andere manier om een technieker langs te sturen om fiber te installeren.

Kind regards
Lucas
ja raar van fiber loopt via fiber en vdsl loopt via dsl kabel?
Het is zo dat je momenteel maar 1 actieve aansluiting per adres kan hebben. Om dus een nieuwe fiberaansluiting aan te vragen, dient eerst je huidige abonnement te worden stopgezet. Als dit niet gebeurt, zullen wij telkens een foutmelding ontvangen voor de nieuwe aanvraag die je indient.
Kunnen ze garantie geven zodat ik nog steeds internet ga hebben bij die overschakeling?
Helaas niet. :/
Dat is het vervelende aan de omschakeling van VDSL naar Fiber op dit moment. Je dient eerst je VDSL lijn stop te zetten en dit gebeurt onmiddellijk. Daarna komt een nieuwe technieker voor de installatie, maar de tijd tussen de stopzetting en nieuwe installatie zit je dus wel even zonder internet.
wel raar dat ik eerst moet stopzetten en dan een nieuwe aansluiting moet aanvragen.

als ik internet hebt bv proximus, edpnet, scarlet,... en ik wil naar MV komen, dan kan men via easyswitch overschakelen zonder dat men een tijdje zonder internet ga hebben. Maar als men van dezelfde bedrijf wilt overschakelen moet men effe zonder internet zitten.

Waarom zo moeilijk maken om niet eerst die fiber op te leveren en die vdsl dan af te sluiten..
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 69 keer

Bericht

hilarisch dat ze dat niet in orde hebben... voor de rest ben ik heel tevreden over MV fiber (euh Px fiber) - ikzelf heb overgeschakeld van EDPnet fiber naar hen zonder internetverlies.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 24 keer

Bericht

En dan weken zonder internet zitten.
Haha, want een klantvriendelijke oplossing, om te huilen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 452 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

of hoe jaag ik op een efficiënte manier klanten weg...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 454 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Dan ga je toch even naar proximus/edpnet/... op fiber?
op edpnet ben je zelfs goedkoper af.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 872 keer
Bedankt: 3316 keer
Recent bedankt: 32 keer

Bericht

Ik ben overgegaan van Proximus VDSL2 naar Internet Fiber Essential.
Geen minuut zonder internet gezeten.

Begrijp het probleem van Mobile Vikings niet zo goed.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 216 keer

Bericht

Processen zijn nog niet ingericht bij Mobile Vikings ...
leeyuentuen
Member
Member

Bericht

cadsite schreef: 13 jun 2023, 17:49 Dan ga je toch even naar proximus/edpnet/... op fiber?
op edpnet ben je zelfs goedkoper af.
was ook mijn idee maar probleem is dat er nog installatiekosten bijkomen.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 454 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Bij proximus toch niet?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
Bedankt: 1615 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Of naar Scarlet Loco VDSL, geen installatie- of activeringskost en overeenkomst onbepaalde duur.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik zou een overstapscenario bij Mobile Vikings voorstellen en vragen of zij de bijkomende kosten op zich nemen, uiteindelijk kunnen zij niet doen wat er zou moeten kunnen...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Er zijn toch oplossingen mogelijk zoals gewoon uw huidig abo opzeggen maar nog betalen voor de lopende maand. Binnen die tijd kan dan de nieuwe lijn aangesloten worden. Een andere oplossing is aan MV een geste te vragen als er een tijd geen verbinding zou zijn. Dit kan gaan van de kosten van een verbinding via GSM of een promo. Alles kan opgelost worden als men echt wil ;)

Je kan ook overschakelen naar PX en dan gewoon die lijn laten omzetten naar MV, dat heb ik zelf gedaan. PX heeft fiber binnengebracht en nadien heb ik een aanvraag bij MV gedaan, geen uur zonder internet gezeten ook al zijn ze erin geslaagd de nieuwe lijn zelf om zeep te helpen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
robokat
Member
Member
Bedankt: 20 keer

Bericht

Overweeg een overschakeling naar Edpnet. Fiber XS en Fiber XL zijn interessante formules indien je ze naast die van MV legt.

Je moet dit dan wel niet bekijken als een tijdelijke overstap want er zijn wel kosten verbonden aan de aansluiting (activatiekost, modem, …) die je toch over een jaar moet afschrijven.

Maar als ik het verhaal hierboven lees dan is Edpnet toch wel wat professioneler dan MV. En de fiber is uiteindelijk altijd dezelfde.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Met wat vergelijk je dan? Die XL formule kost praktisch hetzelfde als MV maar voor lagere snelheid. Daar komen dan nog andere kosten bij en geen aftrek via vikingpunten.

Over de klantendienst van MV heb ik niet te klagen, ze reageren beter en sneller dan PX. De medewerkers/techniekers zijn van PX dus ook daar geen verschil.

Je krijgt inderdaad dezelfde lijn voor minder geld.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
leeyuentuen
Member
Member

Bericht

cadsite schreef: 14 jun 2023, 04:13 Bij proximus toch niet?
Inderdaad geen installatie kosten, maar ik bedoelde eigenlijk activatiekosten.

Dizzy schreef: 14 jun 2023, 06:36 Er zijn toch oplossingen mogelijk zoals gewoon uw huidig abo opzeggen maar nog betalen voor de lopende maand. Binnen die tijd kan dan de nieuwe lijn aangesloten worden. Een andere oplossing is aan MV een geste te vragen als er een tijd geen verbinding zou zijn. Dit kan gaan van de kosten van een verbinding via GSM of een promo. Alles kan opgelost worden als men echt wil ;)

Je kan ook overschakelen naar PX en dan gewoon die lijn laten omzetten naar MV, dat heb ik zelf gedaan. PX heeft fiber binnengebracht en nadien heb ik een aanvraag bij MV gedaan, geen uur zonder internet gezeten ook al zijn ze erin geslaagd de nieuwe lijn zelf om zeep te helpen.
indien ik nu mijn huidige abo bij mv opzeg, dan lees ik het volgende:

Code: Selecteer alles

Good to know
- Your connection will be deactivated in the following hours.
- In the days following your termination, you will receive via e-mail a pro rata final invoice (= the normal monthly rate minus the period that your connection will not be active), or a credit note (= refund for the period that your connection will not be active) if you have already received your monthly payment invitation/invoice.
- You have to return your modem and/or booster via bpost within two weeks. You can do this free of charge with the shipping label you'll find in your My Viking account too.
- Any active mobile number(s) will not be cancelled because of this.
dan ga ik vanuit dat ik in zeer korte tijd zonder internet zitten
robokat schreef: 14 jun 2023, 09:08 Overweeg een overschakeling naar Edpnet. Fiber XS en Fiber XL zijn interessante formules indien je ze naast die van MV legt.

Je moet dit dan wel niet bekijken als een tijdelijke overstap want er zijn wel kosten verbonden aan de aansluiting (activatiekost, modem, …) die je toch over een jaar moet afschrijven.

Maar als ik het verhaal hierboven lees dan is Edpnet toch wel wat professioneler dan MV. En de fiber is uiteindelijk altijd dezelfde.
JA edpnet is wel ok, maar snelheid is verschillend, download 1Gbps vs 500Mbps, upload 500Mbps vs 100Mbps
robokat
Member
Member
Bedankt: 20 keer

Bericht

leeyuentuen schreef: 14 jun 2023, 11:33
JA edpnet is wel ok, maar snelheid is verschillend, download 1Gbps vs 500Mbps, upload 500Mbps vs 100Mbps
Inderdaad, maar de maandelijkse kost is dan ook lager. Ik zie dat als complementaire formules, voor elk wat wils.

Uiteindelijk is 500/100 meer dan wat de meeste gezinnen in België hebben (Telenet meegerekend). 500/100 is meer dan genoeg voor bijna iedereen. Plus ik kan getuigen dat Edpnet genoeg capaciteit heeft op hun backbone om die 500/100 de hele dag waar te maken, is dat ook zo bij MV?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

De kost is amper lager en dan nog enkel als je geen vikingpunten kunt gebruiken. Ik heb al meer dan een maandabo aan punten verzameld.

Het gaat er niet om of je die snelheid altijd nodig hebt maar wel dat je hetzelfde vergelijkt. Het is een wezenlijk verschil, zeker als je thuis werkt maar het went wel snel.

MV is net zoals PX, ik heb nog geen verschil gemerkt buiten dat de snelheid hoger ligt voor een lagere prijs.

Ik heb de omgekeerde richting gedaan en met PX was het geen probleem om het abo te laten lopen. Ik heb pas opgezegd toen MV werkte. Ze hebben dat correct verrekend, alhoewel ze een abo voor GSM niet geannuleerd hadden ondanks dat ik naar een PX-shop ben geweest. Dat werd echter ook recht gezet.
leeyuentuen
Member
Member

Bericht

ik ga even pxs flex fiber aanvragen, het is toch 2 maanden gratis en gratis activeren en installatie. daarna kan ik nog zien of ik terug naar mv ga of bij pxs ga blijven
leeyuentuen
Member
Member

Bericht

vandaag is proximus technieker langsgekomen om de proximus fiberlijn om te zetten naar een mobile vikings lijn. Blijkbaar is er een probleem voorgekomen dat mijn lijn niet beschikbaar is voor Mobile vikings. Had rond 15u MV opgebeld met de issue, ze gingen iets aanpassen en in de komende uren zou het moeten werken. maar tot heden werkt het nog niet. Morgenvroeg dan maar nog een keer naar MV bellen en zien wat ze zeggen. Ik hou jullie nog op de hoogte. (dus nu al een halve dag zonder thuis internet). Volgens mij (omdat ik geen internet heb) heb ik toch wel recht voor een compensatie?

Toegevoegd na 11 uren 27 minuten 32 seconden:
Even update, internet is nu opgelost, blijkbaar was er een binding issue en ze hebben tussendoor een ticket geopend bij proximus en tussendoor is het gefixed (duurde ongeveer een uur)

Blijkbaar als men gebruik maakt van internet box setup, dan zijn de internet settings anders als je een eigen modem gebruikt
PPPoE login:
username: <cid>@wholesale_pro
password: <cid>

vervang <cid> naar je eigen Circuit ID dat je kan terug vinden op mobile vikings website (als je op easyswitch doe, zie je klantnummer en Easy Switch ID => cid)
voor VLAN is het 20 ipv 10

over de internet snelheid, het gaat hier om een 150/50 (geadverteerd was 100/40)

Toegevoegd na 3 uren 36 minuten 1 seconde:
Tussendoor PPPoE omgezet naar dhcp
viewtopic.php?p=967327#p967327
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

Hier ook overgeschakeld deze week.
De technieker moest fysiek niets doen (er stond al een internet box). Maar is toch erin geslaagd om te vertrekken zonder dat het internet werkte. (het ging binnen het half uur in orde zijn), -niet dus. Na verschillende malen te bellen, en telkens aangehoord dat proximus het probleem moest oplossen is het uiteindelijk in orde gekomen. In tussentijd hebben ze wel ons mobiel abbo verhoogd naar het hoogste zodat we gebruik konden maken van de mobiele hotspot.

Mobile vikings heeft wel een cloud management tool voor de internet box, maar deze bevat nog een stuk minder opties dan proximus. Je kan bijvoorbeeld je IP range niet aanpassen of IP reservaties doen. Ik heb kort daarna dan maar een fritz!box 4060 besteld. Het bedrag die ik dit jaar bespaarde bij mobile vikings heb ik op die manier alweer uitgegeven... Maar op lange termijn bekeken heb ik er wel voordeel bij.

Dus toch 2 zaken waar ik niet zo blij mee ben.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Je hebt die fritz!box toch besteld met vikingpunten? Zo recupereer je meteen alweer wat kosten.
leeyuentuen
Member
Member

Bericht

beont schreef: 14 jul 2023, 12:58 Hier ook overgeschakeld deze week.
De technieker moest fysiek niets doen (er stond al een internet box). Maar is toch erin geslaagd om te vertrekken zonder dat het internet werkte. (het ging binnen het half uur in orde zijn), -niet dus. Na verschillende malen te bellen, en telkens aangehoord dat proximus het probleem moest oplossen is het uiteindelijk in orde gekomen. In tussentijd hebben ze wel ons mobiel abbo verhoogd naar het hoogste zodat we gebruik konden maken van de mobiele hotspot.

Mobile vikings heeft wel een cloud management tool voor de internet box, maar deze bevat nog een stuk minder opties dan proximus. Je kan bijvoorbeeld je IP range niet aanpassen of IP reservaties doen. Ik heb kort daarna dan maar een fritz!box 4060 besteld. Het bedrag die ik dit jaar bespaarde bij mobile vikings heb ik op die manier alweer uitgegeven... Maar op lange termijn bekeken heb ik er wel voordeel bij.

Dus toch 2 zaken waar ik niet zo blij mee ben.
bij mij moest die de proximus bbox 3 vervangen naar een internet box (die bbox 3 is maar 2 weken geleden door een proximus technieker vervangen). voor de rest moest de technieker ook niet echt iets doen.
Ik heb al enkele jaren gebruik gemaakt van pfsense/opnsense zodat ik alles kan regelen (gaat via een Proxmox virtualisatie)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 56 keer

Bericht

Als ik het goed begrijp kan je bij mobile Vikings dus je interne netwerk niet op 192.168.2.x instellen?

Wordt de bbox 3v+ altijd vervangen door een internet box?
Die internet box is dan een router met beperkte aanpassingsmogelijkheden?
Wat is de reden om die te vervangen door een Fritzbox?
leeyuentuen
Member
Member

Bericht

sky schreef: 14 jul 2023, 14:09 Als ik het goed begrijp kan je bij mobile Vikings dus je interne netwerk niet op 192.168.2.x instellen?

je krijgt denk dat je iets van 192.168.128.1/24 range krijgt
als je dat niet wilt, moet je achter die internet box een router plaatsen, je kan wel op mv portaal je modem in 'bridge' mode zetten

de 2de vraag kan ik niet beantwoorden. maar in mijne geval is het een internet box

ik heb nooit een fritzbox. maar gebruik een opnsense
sky
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

leeyuentuen schreef: 14 jul 2023, 23:10
sky schreef: 14 jul 2023, 14:09 Als ik het goed begrijp kan je bij mobile Vikings dus je interne netwerk niet op 192.168.2.x instellen?

je krijgt denk dat je iets van 192.168.128.1/24 range krijgt
als je dat niet wilt, moet je achter die internet box een router plaatsen, je kan wel op mv portaal je modem in 'bridge' mode zetten

de 2de vraag kan ik niet beantwoorden. maar in mijne geval is het een internet box

ik heb nooit een fritzbox. maar gebruik een opnsense
Enig idee of die inter box moet blijven staan of kan je die vervangen door je eigen router?
Laatst gewijzigd door sky 15 jul 2023, 12:30, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator

Bericht

leeyuentuen schreef: 14 jul 2023, 23:10 je krijgt denk dat je iets van 192.168.128.1/24 range krijgt
Het LAN subnet is 192.168.128.0/23.
De DHCP range is 192.168.129.0-255

Er is een tweede LAN subnet 192.168.1.0/24, zonder DHCP (voor een eenvoudige transitie van de B-box3, zodat toestellen met een vast IP 192.168.1.xxx verder werken achter de internet box).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
sky
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

philippe_d schreef: 15 jul 2023, 12:30
leeyuentuen schreef: 14 jul 2023, 23:10 je krijgt denk dat je iets van 192.168.128.1/24 range krijgt

Er is een tweede LAN subnet 192.168.1.0/24, zonder DHCP (voor een eenvoudige transitie van de B-box3, zodat toestellen met een vast IP 192.168.1.xxx verder werken achter de internet box).
Ik gebruik hier momenteel 192.168.2.x omdat 192.168.1.x door de vpn naar het werk wordt gestuurd.
Mijn printer deed dan moeilijk, vandaar de 2.x

Die internet box is dan ook een soort router?
Kies ik dan best voor fritzbox achter of in de plaats van die internet box?
Of kies ik iets zoals edgerouter? Volledige interne netwerk is UniFi.
beont
Plus Member
Plus Member

Bericht

sky schreef: 15 jul 2023, 12:34
philippe_d schreef: 15 jul 2023, 12:30

Ik gebruik hier momenteel 192.168.2.x omdat 192.168.1.x door de vpn naar het werk wordt gestuurd.
Mijn printer deed dan moeilijk, vandaar de 2.x

Die internet box is dan ook een soort router?
Kies ik dan best voor fritzbox achter of in de plaats van die internet box?
Of kies ik iets zoals edgerouter? Volledige interne netwerk is UniFi.
Die internet box is gewoon een router. Je kan die ook op bridged zetten, en je eigen router erachter zetten, maar dan heb je 2 devices. Ik heb gewoon de internet box vervangen door een fritzbox. (is glasvezel bij mij, dhcp op de WAN in vlan20).
Ik heb geen ervaring met edgerouter maar zou ook moeten werken lijkt mij.

Betreft de interne IP reeks, het klopt wat philippe_d zegt.
sky
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

[quote=beont post_id=967393 time=1689433596 user_id=16711]
Die internet box is gewoon een router. Je kan die ook op bridged zetten, en je eigen router erachter zetten, maar dan heb je 2 devices. Ik heb gewoon de internet box vervangen door een fritzbox. (is glasvezel bij mij, dhcp op de WAN in vlan20).
Ik heb geen ervaring met edgerouter maar zou ook moeten werken lijkt mij.

Betreft de interne IP reeks, het klopt wat philippe_d zegt.
[/quote]

Wat voor een fritzbox heb ik dan nodig? Zoiets als de 4060 of beter een ander model?
Aansluiting is hier ook op fiber moment.
beont
Plus Member
Plus Member

Bericht

sky schreef: 15 jul 2023, 15:50 Wat voor een fritzbox heb ik dan nodig? Zoiets als de 4060 of beter een ander model?
Aansluiting is hier ook op fiber moment.
Kan gerust ook met een goedkoper model. Ik heb dat model gekozen omdat die een 2.5Gbit WAN poort heeft
Anders moet je dit bericht eens lezen: viewtopic.php?p=964466#p964466
sky
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Nog een vraagje.
Ik lees in het Proximus topic volgende instellingen van philppe_d:

Met deze puntjes zou het moeten lukken:
Internet > Toegangsgegevens > Andere Internet Aanbieder. Geef deze aanbieder een naam (vb "Proximus single VLAN").
Aansluiting: kies "DSL" (indien VDSL2) of "aansluiting of externe modem of router" (indien rechstreeks op Fiber modem).
Bedrijfsmodus: "Internetverbinding zelf tot stand brengen" (hiermee gebruik je de Fritz!Box als router).
Toegangsgegevens: Zijn toegangsgegevens vereist > Neen (hiermee ga je naar IPoE i.p.v PPPoE).
Open het venster Verbidingsinstellingen wijzigen. In geval van Fiber, geef hier ook de snelheid in (bij DSL weet de Fritz!Box jouw sync snelheid).
VLAN-instellingen: VLAN voor de internettoegang gebruiken > VLAN-ID = 20.
IP-instellingen: IP-adres automatisch via DHCP ophalen
Druk dan op "Toepassen" om deze instellingen op te slaan.

Ik vermoed dat ik dezelfde instellingen kan gebruiken voor MV op fiber indien ik de internet box aan de kant zou zetten en de fritzbox zou gebruiken?
Kan ik in de fritzbox dan het lokale netwerk instellen op 192.168.2.x?

Bedankt
Kan ik dan
leeyuentuen
Member
Member

Bericht

ik heb de internet box aan de kant gezet en zelf een 'virtuele' router geplaatst.

ik maak dus achter de ont een IPoE connectie met dhcp
en omdat ik zelf een router heb is mijn WAN die IPoE, voor de lan kan ik zelf kiezen wat voor netwerk men wilt.
beont
Plus Member
Plus Member

Bericht

sky schreef: 16 jul 2023, 20:35 Nog een vraagje.
Ik lees in het Proximus topic volgende instellingen van philppe_d:
...
Ik vermoed dat ik dezelfde instellingen kan gebruiken voor MV op fiber indien ik de internet box aan de kant zou zetten en de fritzbox zou gebruiken?
Klopt, is exact hetzelfde als bij proximus. Configuratie duurde 10 seconden.
sky schreef: 16 jul 2023, 20:35 Kan ik in de fritzbox dan het lokale netwerk instellen op 192.168.2.x?
Ja, je kan eender welke private range gebruiken. Ik heb het aangepast naar 10.0.0.x/24
beont
Plus Member
Plus Member

Bericht

Ik krijg nu de melding dat ik mijn modem moet terug sturen naar proximus (omwille van switch proximus -> Mobile vikings) Maar de technieker die langsgeweest was heeft de modem hergebruikt. Na contact met de helpdesk van proximus confirmeerden ze mij nogmaals dat Mobile vikings een modem moet leveren en dat die van proximus terug moet.

Wat een soep...
Easy switch noemen ze dat.
Laatst gewijzigd door beont 20 jul 2023, 07:26, in totaal 1 gewijzigd.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat ze bij MV dan een modem uit de kast pakken en effe tot bij Proximus wandelen om die af te geven. Da's toch dezelfde boîte zeker...

J.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

Bericht

Waarom gemakkelijke procedure toepassen,als het ook lastig kan? :-D
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
sky
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

beont schreef: 20 jul 2023, 07:04 Ik krijg nu de melding dat ik mijn modem moet terug sturen naar proximus (omwille van switch proximus -> Mobile vikings) Maar de technieker die langsgeweest was heeft de modem hergebruikt. Na contact met de helpdesk van proximus confirmeerden ze mij nogmaals dat Mobile vikings een modem moet leveren en dat die van proximus terug moet.

Wat een soep...
Easy switch noemen ze dat.
Met modem bedoel je dan dat bakje dat fiber omzet naar ethernet?
beont
Plus Member
Plus Member

Bericht

Joe de Mannen schreef: 20 jul 2023, 07:09 Dat ze bij MV dan een modem uit de kast pakken en effe tot bij Proximus wandelen om die af te geven. Da's toch dezelfde boîte zeker...

J.
Je zou dat inderdaad denken. Daarnet contact opgenomen met Mobile vikings. En daar zeggen ze dat ze het gaan regelen met proximus, maar dat dit een lange procedure zal zijn, en dat dit weken in beslag zal nemen. Ondertussen zullen we meerdere herinneringen krijgen en ook betalingsherinneringen omwille van het niet terugsturen van het materiaal. (welke we moeten negeren)

Ik voel me echt welkom op het proximus netwerk :bang:

En het ergste is dat ik een fritzbox gebruik. maar wil het risico niet lopen om hem op te sturen naar proximus, want mocht ik ooit mobile vikings opzeggen dat gaan ze wellicht diezelfde modem terug willen.
philippe_d
Moderator
Moderator

Bericht

sky schreef: 20 jul 2023, 07:58 Met modem bedoel je dan dat bakje dat fiber omzet naar ethernet?
Dat is de definitie van een modem hé (in dit geval is dit de "Fibermodem", "glasvezelmodem" of kortweg "ONT" genoemd).
sky
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

beont schreef: 20 jul 2023, 08:14
En het ergste is dat ik een fritzbox gebruik. maar wil het risico niet lopen om hem op te sturen naar proximus, want mocht ik ooit mobile vikings opzeggen dat gaan ze wellicht diezelfde modem terug willen.
Hier lijkt het nochtans over de internet box te gaan die hij eventueel wil terugsturen naar Proximus, maar dit niet wilt doen omdat MV hem later ook zal terugvragen.
Vandaar mijn vraag over modem, want in dat geval gaat het over de router en niet de modem.