Fritzbox advies

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik vrees dat mijn Fritzbox 7390 de geest heeft gegeven. Het kan ook nog aan de adapter liggen (dat zou ik eens moeten checken in een winkel die universele adapters aan 12 volt en 2 ampére verkoopt). Maar hij licht niet meer op. Geen groene lichtjes. Hij is, na 15 jaar trouwe dienst, dood gegaan vrees ik :-(

Kan iemand (is @philippe_d op Userbase nog actief ?) me wat advies geven, welke nieuwe Fritzbox ik mezelf nu het best kan aanschaffen ?

Ik schets even kort mijn situatie (wat ik gebruik of nodig heb):
- Ik ben Proximus klant
- Ik zit voorlopig nog op het VDSL2 netwerk (maar zou in de toekomst wel naar het Fiber net willen overschakelen, eens dat hier in de straat beschikbaar komt)
- De Fritzbox gebruik ik vooral:
* Als router (Er is een PPPoE connectie naar de BBOX3, die enkel nog als modem fungeert)
* Om een analoog telefoontoestel op aan te sluiten (via een RJ11 kabel). Dit analoog toestel gaat naar WeePee (als VOIP provider)
* Als telefooncentrale. Om een VOIP telefoon toestel in de bureau mee aan te sluiten (via een RJ45 kabel). Dit toestel kan zowel naar WeePee als Jumblo gaan.
* Als Mediaserver (een ingestoken usb stick die gebruikt wordt als NAS device)

Deze functionaliteit zou ik graag willen kunnen behouden, met mijn nieuw Fritzbox toestel.

Update: Volgens ik op de website van Fritzbox zie, lijkt de FRITZ!Box 7590 me een goede kandidaat te zijn.
De OS firmware versie 7.50 zou ok zijn voor op het proximus netwerk (gewhitelist, geen fallback profiel).

Ze zitten momenteel wel al aan firmware versie 7.56
- Is die os versie ook nog proximus compatibel ?
- Kun je die fritzbox nog naar zo een lagere versie downgraden (als je zo een nieuw toestel koopt).

De FRITZ!Box 7530 is vermoedelijk een minder geschikte kandidaat om aan te kopen. Ik heb die extra analoge FON aansluiting, USB 3.0 aansluiting en ISDN aansluiting niet nodig. Wel biedt de 7530 geen WAN poort (waardoor aansluiting op kabel-/DSL-/glasvezelmodem of netwerk) niet mogelijk zou zijn.

Ik probeer het wat te snappen hier...

Momenteel zit die BBOX3 (via PPOE) achter mijn Fritzbox. Misschien kan ik met die nieuwe Fritzbox terug rechtstreeks op het VDSL2 netwerk geraken (zonder die BBOX3 modem nog nodig te hebben). Ik sluit die Fritzbox dan aan via de DSL aansluiting (inkomende telefoonkabel van Proxmius). Werkt dat ? Of verbind ik via LAN1 terug door (dus wel nog de BBOX3 achter deze Fritzbox 7590 plaatsen).

Indien ik later naar Fiber overschakel, heb ik dan die WAN poort nodig ?
Of hoe werkt dat.

Mvg,
Bart

Toegevoegd na 1 uur 29 minuten 17 seconden:
Waar ik de Fritzbox ook voor gebruik is de Child Protection mode. Zodat de zoon niet heel de tijd online op de Playstation5 zit. Hopelijk hebben ze die functionaliteit niet afgevoerd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

De 7530 gebruikt 1 van de 4 LAN poorten als WAN in bridge mode. Wel opletten dat je de AX versie neemt en niet de AC. Dan ben je met WiFi iets meer future-proof.
De Bbox heb je eigenlijk ook niet nodig. Je kunt de dsl-kabel rechtstreeks in de fritzbox steken.
Fiber is op zowel de 7530 als 7590 aan te sluiten via de WAN poort (of bij 7530 een van de LAN).
Als je geen analoge telefoonlijn hebt en geen plannen om dat ooit weer aan te sluiten, dan kun je zonder problemen voor de 7530ax gaan.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 20 keer
Provider
Te Koop forum

Niet futureproof misschien maar wel koopje: er ligt hier nog een gebruikte 7430 te koop
viewtopic.php?t=63790
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor het aanbod. Maar ik ga me een nieuwe kopen.

Ik overweeg de 7590. Voor die 100 euro meer, ben ik zeker dat ik over alle functionaliteiten beschik. De Fritzbox die ik nu had (en stuk is gegaan) behoorde ook tot datzelfde vlaggenschip, als deze. Met aparte wan poort, etc. Die fiber werkt dus ook via die wan poort (of lan poort bij de 7530). Bedankt om me dit te laten weten.

Wat de compatibiliteit met het proximus netwerk betreft, vond ik deze recente post terug:
delaerep schreef: 05 jun 2023, 16:24Fritzbox 7590 op 7.55 sinds 2/6/23 zonder previous driver (driver 1.180.131.100)
Er is niet enkel de OS firmware 7.55 (of 7.56) die beide werken. Maar ook de versie van de driver.

Bij sommige lees ik sync onderbrekingen. Wat niet leuk is. Maar deze bovenstaande setup, volgens delaerep zou dus wel werken. Top

:beerchug:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3728 keer
Recent bedankt: 25 keer
Provider

Eerst enkele antwoorden op jouw vragen:
  • alle Fritz!Boxen kunnen als router ingesteld worden (en later dus op Fiber gebruikt worden). Sommigen hebben een aparte WAN poort, andere hebben een LAN1 poort die als WAN kan ingesteld worden.
    Als je de WAN poort niet gebruikt (voorbeeld in geval van VDSL), dan kan je de WAN poort instellen als "LAN5".
  • Proximus schijnt de "whitelist" te hebben afgeschaft, maar dat is nog niet officiëel bevestigd. Dus als je geen risico wil lopen moet je een FritzBox kopen die op de "approved lijst" staat.
  • Wat de 7590/7530 betreft: de laatste Firmwares (07.55 / 07.56) bevatten een whitelisted driver (hiervoor moet je in de DSL instellingen de "previous driver" aanvinken).
Op deze pagina van AVM Duitsland vind je een volledige lijst van alle recente Fritz!Boxen. Sommige worden (nog) niet in BE verdeeld, vandaar dat je ze niet altijd terugvindt op https://be.avm.de/producten/fritzbox/

Een andere goede site waar je Fritz!Boxen met elkaar kunt vergelijken is deze
Je kiest in 2 dropdownlists een FritzBox en drukt op "Vergleichen mit" om 2 Boxen met elkaar te vergelijken.
Je ziet de voornaamste eigenschappen, alsook een een afbeelding van de achterzijde met alle aansluitingen.

Wat betreft jouw vraag: welke kiezen?
  • Indien prijs geen bezwaar is, dan is inderdaad de 7590 een goede optie (en whitelisted).
  • indien WiFi6 belangrijk is heb je de 7590AX (v2). Niet whitelisted, maar kan altijd als router achter de B-box of internet box (en later op de ONT of glasvezelmodem).
  • er is ook de 5590 Fiber: die heeft geen VDSL modem ingebouwd, wel een aansluiting voor een FRITZ!SFP-Module (GPON, XGS-PON), WiFi6, een 2.5Gbit WAN poort. Op dit ogenblik niet te gebruiken om rechtstreeks aan te sluiten op de Proximus glasvezel (alleen Proximus ONT toegelaten), maar vrije modemkeuze is in het vooruitzicht? Kan dus ook gebruikt worden als router.
  • Je hebt ook FritzBoxen zonder modem (alleen router) zoals de 4060. Deze heeft ook 2.5Gbit WAN poort, WiFi6 etc ...
    deze heeft geen analoge telefoonpoort, maar wel een VoIP centrale en DECT basis.
Keuze genoeg dus :-D
Gent32m schreef: 11 jun 2023, 20:31 Kan iemand (is @philippe_d op Userbase nog actief ?) me wat advies geven, welke nieuwe Fritzbox ik mezelf nu het best kan aanschaffen ?
Ja ik leef nog :-) ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Dag Philippe,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Leuk om te lezen dat je hier als oude gekende nog zit.

Mogelijks heb ik later je hulp nog even nodig, moest ik bij de configuratie van die Fritzbox op problemen botsen. Ik heb je hulp van vroeger genoteerd op een blaadje. Maar die info sloeg op mijn oude Fritzbox en interface. Ik zal het wel merken eens ik die nieuwe heb, wat daarin veranderd is. Hopelijk kan ik dat (vooral het telefonie gedeelte als telefooncentrale) terug allemaal goed instellen.

Keep up the good work.

Groetjes,
Bart
Laatst gewijzigd door Gent32m 01 jul 2023, 15:11, in totaal 1 gewijzigd.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb me de Fritz!Box 7590 aangeschaft.

Het "automatisch" bijwerken van de OS versie (onder Systeem \ Update) naar versie 7.56 lukt niet.
Als ik op de knop "Nieuw FRITZ!OS zoeken" klik, meldt die dat mijn OS versie 7.29 up to date is.
Het manueel bijwerken van die OS-versie kan wel nog via de optie Fritz!OS bestand.

Als ik op de ftp site van AVM kijk (http://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-7590)
Vind ik een versie 7.56 terug onder 'other'. Maar slechts 7.29 onder 'Belgium'.

Een paar vragen:
1) Als ik upgrade naar 07.56 (en hier problemen mee ondervind) kan ik dan nog terug downgraden naar 7.29 ?
2) Het bijwerken naar OS-versie 07.56 kan enkel via dat bestand op de ftp site ?
3) De optie 'previous driver' kom ik dit tijdens het installatie proces van die OS versie tegen ? (het wordt dan gevraagd).
Bijlagen
Fritz03.jpg
Fritz02.jpg
Fritz.jpg
Laatst gewijzigd door Gent32m 01 jul 2023, 15:10, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 306 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

7.29 is de nieuwste "whitelisted" versie, hogere versies mogen dan al werken het is niet gegarandeerd (hoewel de Px whitelist "zou" afgeschaft zijn).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: 01 jul 2023, 11:08 7.29 is de nieuwste "whitelisted" versie, hogere versies mogen dan al werken het is niet gegarandeerd (hoewel de Px whitelist "zou" afgeschaft zijn).
Die versie 7.29 dateert wel van 03-Nov-2021 (is al redelijk oud).
Versie 7.56 is van 06-Jun-2023.

Op zich kan ik op die versie 7.29 wel blijven zitten.
Ik haal VDSL2 download snelheden van 55 Mbps (wat voor mij ok is).
De toekomst is ook fiber

Zijn er in die versie 7.56 verbeteringen aangebracht, die interessant zijn om mee te pikken ?
Is het waard om dit risico te nemen (vind ik lastig om in te schatten...)

Ik heb het telefoniegedeelte (met dank aan @philippe_d) zijn informatie die ik toen heb bijgehouden) op dit nieuwe toestel in orde gekregen.
- Bij de registratie van de Telefoonnummers heb ik in de velden "Telefoonnummer voor de aanmelding" en "Intern telefoonnummer in de Fritzbox" dezelfde waarde genomen.
- Het toestaan van verzamelen van diagnostische gegevens heb ik uitgezet. Of staat dit bij jullie aan ?
- IPV6 staat niet geactiveerd.

Het werkt allemaal zeer goed.
Vraag is of ik nu nog upgrade naar die laatste versie ?
Bijlagen
VDSL info.jpg
Ipv6.jpg
WeePee01.jpg
Speed.jpg
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Niemand hier gaat u kunnen vertellen of 7.56 gaat blijven werken op VDSL, het lijkt ernaar dat Proximus de whitelist heeft losgelaten maar zolang dit niet officieel gecommuniceerd wordt is daar geen zekerheid over. Hier intussen 7.56 een kleine maand zonder onderbrekingen actief, ik behou mijn 100/35 profiel.
Wat wel gezegd kan worden is dat mocht Proximus "plots" toch die whitelist weer activeren je op 7.56 previous driver kan aanvinken en dan werkt die op een whitelisted driver en zou je geen problemen mogen hebben qua VDSL profiel.

Waarom 7.56? Vooral security. Het gaat uiteindelijk om een router die rechtstreeks aan het internet geconnecteerd is.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Er zitten een heleboel kabels in die Fritzbox 7590 doos. Uitgezonderd de stroomadapter (en een overbodige netwerk kabel) heb ik geen enkele van die kabels (ook in de toekomst, als ik naar Fiber zou gaan) nog nodig, vermoed ik. Ik weet ook niet waarvoor ze dienen. Een ISDN lijn heb ik niet.

Ik vermoed dat de middelste kabel op de foto een DSL kabel is ? Die zou ik nog kunnen gebruiken (ik heb de oude hergebruikt nu)
Die gesplitste kabel en twee kleine blokjes zeggen me niets...
Bijlagen
20230701_171154.jpg
20230701_171052.jpg
20230701_170952.jpg
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Voor de stroom adaptor deze kan je gratis aanvragen via de AVM site

Sturen ze zelfs gratis op gewoon even jouw model vermelden en aangeven dat er geen in de doos zat
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

De stroomadapter zat in mijn doos hoor ;) Wel weet ik niet goed wat ik met al die andere kabels moet doen. Waarvoor die dienen ? Zie foto's.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Gent32m schreef: 01 jul 2023, 16:09 Zijn er in die versie 7.56 verbeteringen aangebracht, die interessant zijn om mee te pikken ?
Is het waard om dit risico te nemen (vind ik lastig om in te schatten...)
Welk risico? Als je de upgrade doet naar 7.56, en ook de optie "Vorige DSL-versie gebruiken", dan:
  • heb je de laatste nieuwe router Firmware.
  • en een whitelisted DSL driver (dezelfde driver als je nu gebruikt in jouw 7.29 versie).
Risico = 0 :-) .

De meest interessante vernieuwing is support voor WireGuard®, zowel WireGuard server als WireGuard client:
  • je kan dus een VPN verbinding maken met de Fritz!Box thuis vanaf je smartphone, tablet, PC (toegang tot de data thuis, je internet thuis, je telefonie thuis, ...).
  • je kan de Fritz!Box via WireGuard verbinden met een externe VPN server (vb de gratis protonvpn.com).
Fritz!Box Wireguard.png
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Kan iemand me ook nog zeggen waar die kabels voor dienen ? Zie foto.
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Die zijn voor analoge telefonie en aansluiting voor bedrade telefoontoestellen.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef: 01 jul 2023, 18:08 Welk risico? Als je de upgrade doet naar 7.56, en ook de optie "Vorige DSL-versie gebruiken"
Ik heb de OS versie bijgewerkt naar 7.56.
Maar tijdens de installatie nergens de optie "Vorige DSL-versie gebruiken" zien verschijnen.

Wel heb ik erna onder Internet \ DSL-informatie \ Lijninstellingen \ het vinkje aangezet bij DSL-versie (Vorige DSL-versie gebruiken) en de FritzBox opnieux opgestart.
Onder Internet \ DSL-informatie \ Overzicht staat nu: DSL-versie: 1.180.129.93

Zit ik op de juiste driver ?
Bijlagen
DSL Versie.jpg
DSL .jpg
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Gent32m schreef: 01 jul 2023, 23:54 Zit ik op de juiste driver ?
Dit zijn de drivers voor OS 07.55 en 07.56
drivers.gif
1.180.129.93 is de originele driver uit Firmware 07.12 en dus whitlelisted.
1.180.131.100 is de nieuwe driver in Firmware 07.55 en (nog) niet whitelisted (en is dus "op eigen risico" te gebruiken).
Gent32m schreef: 01 jul 2023, 18:14 Kan iemand me ook nog zeggen waar die kabels voor dienen ? Zie foto.
  • de bovenste kabel (Y-kabel) moet je gebruiken als je ook nog een vaste lijn hebt (ISDN of analoog). Het witte einde gaat (RJ45) op je DSL uitgang (na de splitter), het zwarte uiteinde (RJ45) op de telefoon uitgang: ISDN zonder adapter, analoog met adapter (gebruikt in Duitsland).
  • de tweede kabel (RJ11 naar RJ45) dient om de Fritz!Box direct aan te sluiten op de DSL lijn: de RJ11 gaat in de NTP, de RJ45 gaat in de FritzBox (DSL/TEL).
  • de 2 adapters heb je alleen nodig als je de Y-kabel gebruikt: zwarte adapter voor de analoge telefoon lijn, witte adapter voor DSL
luukske schreef: 01 jul 2023, 18:17 Die zijn voor analoge telefonie en aansluiting voor bedrade telefoontoestellen.
"Analoge telefonie" en "bedrade toestellen" zijn 2 aparte dingen.
  • de Y-kabel en de meegeleverde adapters dienen alleen als je nog een vaste lijn hebt (analoog of ISDN) > telefonie ingang
  • bedrade toestellen (vb analoog) moet je aansluiten op de telefonie uitgangen (RJ11) op de Fritz!Box.
Maar het een sluit het ander niet uit: je kan analoge toestellen aansluiten, ook als je geen vaste lijn hebt (maar VoIP), of om intern te bellen ...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Ik overweeg om de oude OS versie terug te zetten.
Netwerk connectie met de apparaten geraakt soms verloren.

Mijn zoon die op de playstation5 zit klaagt, die hij er vaak afgesmeten wordt. Ik heb het in de netwerk instellingen van de playstation zelf gezien. Bij status staat aangemeld, wat later controleren en dit wordt dan weer aangemeld, etc.

Op mijn Synology nas apparaat verloor ik gisteren ook tot driemaal toe de verbinding met het netwerk. En dit binnen de 15 minuten.

Ligt dit aan mijn toestel ?
Ik zet die OS versie best even terug op 07.29, denk ik.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

"even terugzetten" is niet in 1-2-3 gedaan ...
  • je moet het bestand met de instellingen van de vorige Firmware nog hebben (en het paswoord waarmee je de instellingen bewaarde).
  • je moet de Fritz!Box flashen met de recovery tool. Gelukkig kan je die nog terugvinden op https://download.avm.de/fritzbox/fritzb ... m/recover/
  • na de recovery komt de Fritz!Box terug in de fabrieksinstellingen. Nu kan je de oude settings terug inlezen (zoniet moet je vanaf "0" herbeginnen met de instellingen
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef: 04 jul 2023, 10:46 "even terugzetten" is niet in 1-2-3 gedaan ...
  • je moet het bestand met de instellingen van de vorige Firmware nog hebben (en het paswoord waarmee je de instellingen bewaarde).
  • je moet de Fritz!Box flashen met de recovery tool. Gelukkig kan je die nog terugvinden op https://download.avm.de/fritzbox/fritzb ... m/recover/
  • na de recovery komt de Fritz!Box terug in de fabrieksinstellingen. Nu kan je de oude settings terug inlezen (zoniet moet je vanaf "0" herbeginnen met de instellingen
1. Ik had een backup van mijn instellingen op de oude OS versie 07.29 gemaakt. Maar heb die reeds weggegooid. Vanuit een blind (wellicht te groot) vertrouwen in die laatste versie 7.56. Vanuit veiligheidsredenen (of extra functionaliteiten) is het interessant om zoveel mogelijk naar de laatste OS versie bij te werken. Echter, als die oude "fabrieks" versie 07.29 stabieler draait, ga ik liever daarvoor.

2. Ik kan enkel downgraden via die recovery tool. Bedankt voor deze tip (wist ik niet).

3. Ik zit er niet mee in om de instellingen vanaf 0 terug in te geven, heb alles op een blaadje staan. Erna zal ik terug een backup (met wachtwoord) hiervan nemen en die deze keer wel bewaren. ;)
philippe_d schreef: 04 jul 2023, 10:46 Je moet de Fritz!Box flashen met de recovery tool. Gelukkig kan je die nog terugvinden op https://download.avm.de/fritzbox/fritzb ... m/recover/
Philippe, volgens mij heb ik deze recovery tool nodig: https://service.avm.de/downloads/downgr ... zbox-7590/
Jouw link is voor het toestel 7530 (wat ik niet mag gebruiken).

De procedure om te downgraden staat ook hier verder uitgelegd:
https://nl.avm.de/service/knowledge-bas ... downgrade/

Toegevoegd na 10 uren 19 minuten 6 seconden:
Mijn Fritz!Box 7590 is succesvol gedowngraded naar versie 07.56.
Alle instellingen zijn terug ingesteld en een backup is genomen.
Ik zit wel op DSL driver: 1.180.131.76, zie ik (hopelijk is dit geen probleem)

Nu afwachten of alles terug vlot loopt...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

De fritzbox gaat retour naar coolblue. Het verlies van netwerk (niet internet) connectiviteit op de router blijft aanhouden.

Ik heb me eentje besteld bij bol.com nu.
Hopelijk gaat het met deze beter.

Dit verlies van netwerk connectiviteit heb ik met mijn oude Fritzbox 7390 nooit voorgehad. Kan me maar moeilijk voorstellen dat dit een issue bij deze 7590 is.
Wellicht heb ik een niet zo goed werkend exemplaar ontvangen.

Edit: Het nieuwe exemplaar werkt beter. Case closed :-)

@Goztow , ik was weer eventjes terug. :wink:
Zit @krisken hier ook nog ? Houd jullie allen gezond en goed!
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Hier ook advies nodig

Model 7530ax laatste firmware

LAN1 geeft geen IP adres alleen 169.aaa.aaa.aaa

Alle andere poorten geen issue
Poort snelheid allemaal 1Gbit

Verder geen idee wat er scheelt

Edit
Ik zag 2 koperen pinnen ,lag half weg omhoog, bleven hangen-> hardware issue.
Kan je dit überhaupt maken?

Morgen met daglicht eens beter zien
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”