Bordermaker verdwijnt van het scherm (49 inch TFT)

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 11 keer

Bericht

Hallo,
ik gebruik BORDERMAKER (bordermaker.nl) al heel lang om mijn fotos te verkleinen en moie kadertjes rond te maken en zo.
PRachtig programma,
maar sinds ik een ultra wide display (49 inch) heb, verdwijnt het programma van mijn scherm.
dus ik start bordermaker, de logo komt op mijn extra wide display maar dan als het program zou moeten verschijnen zie ik niets.
En in taakbeheer draait ie wel degelijk.
Ik heb an geprobeerd met deze settings (eigenschappen van het programma/Hoge DPI instellingen wijzigen), maar ik zie hem nergens op mijn scherm verschijnen ? Wat is er toch mis ?
Naamloos-2.jpg
hdpi.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 413 keer
Bedankt: 98 keer

Bericht

Als je het programma selecteert via Alt+Tab zodat het actief is, kan je dan via Windows + pijltjestoetsen het 'snappen' naar de linker- of rechterkant van je scherm?
Of als je rechtsklikt op de taakbalk zou je een optie 'Cascade windows' moeten hebben die alle open venster mooi in het midden van je scherm geplaatst.
Stefaand
Pro Member
Pro Member

Bericht

Heb beiden geprobeerd.
Ik alt-tab het programma naar actief en dan met de windows + pijltjes maar ik zie niets op het scherm komen.
En rechtsklikken op de taakbalk geeft enkel TAAKBEHEER en TAAKBALKINSTELLINGEN in windows 11 ?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 655 keer
Bedankt: 214 keer

Bericht

Staat het programma in de taakbalk, en ook geopend? In Windows 10 kan je dan shift+rechtsklikken op het taakbalk icoontje en "move" selecteren om dat venster eens te verslepen als je de muis ingedrukt houdt (met gewone muisklik).

Volgens een snelle google lijken er meerdere 'Bordermaker' programmas te zijn dus ik weet niet welke de jouwe is -- eentje staat aangegeven als Windows Vista, en een andere gebruikt Java. Je kan compatibiliteitsinstellingen eens proberen, of het programma eens killen vanuit TaskManager. Misschien slaat hij dan zijn (buggy?) instellingen niet op. Als het ergens een settings.ini (of dergelijke) gebruikt, kan je dat bestand eens hernoemen en dan het programma herstarten.

Met Microsoft Process Monitor (van de oude SysInternals tools) kan je eventueel een opstart van het programma loggen maar da's een beetje ingewikkeld en of je er echt iets gaat mee vinden, is de vraag indien er een programmabug in het spel is.
Stefaand
Pro Member
Pro Member

Bericht

Heb net de vista service pack 2 compatibiliteit aangevinkt en dat doet ook hetzelfde.
Ja het icoontje is te zien in de taakbalk, en ja als je alt-tab drukt zie je de app die ook actief is.
En nee, ik heb windows 11 en daarvan heb ik in de vorige doorgang gemeld dat de move en mxaimize daar niet bij zit als je recht-klikt op het icoontje in de taakbalk.

En ik weet niet van meerdere versies hoor.

Het is een JAVA probleem denk ik. Als ik bordermaker start, dan komt het icoontje in de taskbar en als je daar rechts op klikt dan zie je daar JAVA bij staan. Als je dan het JAVA proces killt (Java SE Binary) dan verdwijnt ook het bordermaker icoontje op de taskbar. Hetm oet dus een java probleem zijn die niet werkt met het grote 49 inch scherm.

Het ligt dus aan Java. Ik heb de laatste versie trouwens.

Toegevoegd na 19 minuten 38 seconden:
Opgelost: Bordermaker is aan java applicatie en ik heb de compatibiliteitsmodus veranderd van java.exe door het te zetten naar Windows 8 compatibiliteit en ook de hoge dpi instellingen te veranderen naar systeem, waardoor de dpi scaling wordt aangepast naar de resolutie van het scherm (gedrag van hoge dpi-schaalbaarheid negeren. Schaalaanpassing uitgevoerd door: systeem).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Goed dat het is opgelost :)

Deed je een shift+rechtsklik op het icoontje in de taakbalk of gewoon rechtsklik? Tegenwoordig verbergt Windows sommige opties achter zulke onnozelheden ipv gewoon alle opties te tonen.
Stefaand
Pro Member
Pro Member

Bericht

en het vreemde is, nu werkt mijn oplossing niet meer. Weetniet hoe ik bordermaker weer aan de praat krijg. Hij start, maar dan moet ik ergens op een java pop up klikken denk ik, maar die komt niet vevoorschijn en bordermaker blokkeert helemaal.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

De Java cache eens leegmaken?

Misschien eens uitkijken naar een nieuwer programma dat dezelfde functionaliteit biedt?