Userbase down ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb de laatste dagen al verschillende keren problemen gehad om Userbase te bereiken... enkele minuten nadien blijkt het dan terug te werken ?
Ook bij enkele andere websites heb ik dit probleem (allen zitten ze blijkbaar achter Cloudflare)... maar bij de overgrote meerderheid totaal geen problemen.
Zijn er nog mensen die dit ondervinden ?
Ook bij enkele andere websites heb ik dit probleem (allen zitten ze blijkbaar achter Cloudflare)... maar bij de overgrote meerderheid totaal geen problemen.
Zijn er nog mensen die dit ondervinden ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 16:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 506 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Hier geen problemen.
Wat je beschrijft hoor je soms wanneer clients zowel IPv4 als IPv6 ondersteunen maar er is een probleem met te verbinden over een van deze twee. Doorgaans is het de verbinding over IPv6 die faalt, terwijl die over IPv4 werkt (soms ook omgekeerd).
Wat je beschrijft hoor je soms wanneer clients zowel IPv4 als IPv6 ondersteunen maar er is een probleem met te verbinden over een van deze twee. Doorgaans is het de verbinding over IPv6 die faalt, terwijl die over IPv4 werkt (soms ook omgekeerd).
-
- Elite Poster
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb nog steeds het probleem... en blijkbaar wanneer ik via de VPN van het werk verbonden ben.
Een ping naar UB gaat nochtans prima (IPv4) alsook andere websites (Standaard.be) welke beide via IPv6 werken als ik geen VPN actief heb.
Ik zie dus nog steeds geen verband waarom UB niet/zeer slecht werkt.
Een ping naar UB gaat nochtans prima (IPv4) alsook andere websites (Standaard.be) welke beide via IPv6 werken als ik geen VPN actief heb.
Ik zie dus nog steeds geen verband waarom UB niet/zeer slecht werkt.
-
- Administrator
- Berichten: 6898
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
- Uitgedeelde bedankjes: 859 keer
- Bedankt: 544 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Kan je eens kijken met netstat of er bepaalde sessies blijven hangen (SYN_SENT) ?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2302
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 19:05
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 47 keer
Das hier ook hoor.DarkV schreef: 27 sep 2022, 10:55 Ik heb nog steeds het probleem... en blijkbaar wanneer ik via de VPN van het werk verbonden ben.
Maar hoe dat dit door de IT-diensten is opgezet, geen idee.
Wij hebben dit ook maar uitzonderlijk nodig als we aan het fysieke netwerk moeten kunnen.
Voor de rest kan eigenlijk voor 90% alles zonder VPN.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Alles door de corporate VPN... blijft de vraag waarom Userbase wel problemen geeft en andere websites niet.CCatalyst schreef: 27 sep 2022, 11:14 Doe je aan split tunneling, of gaat alles door de corporate VPN?
Wederom waarom zou die een probleem geven met Userbase en andere websites niet ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3267
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 13:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 691 keer
- Bedankt: 221 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik weet het niet meer zeker maar ik denk dat NoScript (of een Greasemonkey script) me eens iets gelijkaardigs gelapt heeft, à la "het kan toch niet dat die site iets slechts bevat".
-
- Elite Poster
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Enkele trace routes...
Corporate
Tracing route to www.userbase.be [188.114.96.0] over a maximum of 30 hops:
...
5 43 ms 42 ms 42 ms te0-0-1-3.rcr21.bru01.atlas.cogentco.com [149.6.134.153]
6 43 ms 48 ms 42 ms cloudflare.demarc.cogentco.com [149.11.170.82]
7 38 ms 41 ms 36 ms 188.114.96.0
Thuis
Tracing route to www.userbase.be [104.21.91.107] over a maximum of 30 hops:
...
3 9 ms 23 ms 9 ms dD5E0CD42.access.telenet.be [213.224.205.66]
4 13 ms 19 ms 16 ms dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
5 14 ms 16 ms 16 ms 4.68.70.53
6 24 ms 12 ms 25 ms ae2.2.edge3.Brussels1.level3.net [4.69.167.133]
7 11 ms 12 ms 13 ms unknown.Level3.net [212.3.237.170]
8 13 ms 16 ms 15 ms 104.21.91.107
Customer
Tracing route to www.userbase.be [188.114.96.0] over a maximum of 30 hops:
...
3 9 ms 27 ms 12 ms dd5e0cd42.access.telenet.be [213.224.205.66]
4 11 ms 17 ms 16 ms dd5e0fa6f.access.telenet.be [213.224.250.111]
5 11 ms 13 ms 13 ms 4.68.70.53
6 13 ms 14 ms 15 ms ae2.2.edge3.brussels1.level3.net [4.69.167.133]
7 61 ms 79 ms 12 ms unknown.level3.net [212.3.237.170]
8 12 ms 16 ms 13 ms 188.114.96.0
Bij de laatste twee heb ik geen probleem.
Corporate
Tracing route to www.userbase.be [188.114.96.0] over a maximum of 30 hops:
...
5 43 ms 42 ms 42 ms te0-0-1-3.rcr21.bru01.atlas.cogentco.com [149.6.134.153]
6 43 ms 48 ms 42 ms cloudflare.demarc.cogentco.com [149.11.170.82]
7 38 ms 41 ms 36 ms 188.114.96.0
Thuis
Tracing route to www.userbase.be [104.21.91.107] over a maximum of 30 hops:
...
3 9 ms 23 ms 9 ms dD5E0CD42.access.telenet.be [213.224.205.66]
4 13 ms 19 ms 16 ms dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
5 14 ms 16 ms 16 ms 4.68.70.53
6 24 ms 12 ms 25 ms ae2.2.edge3.Brussels1.level3.net [4.69.167.133]
7 11 ms 12 ms 13 ms unknown.Level3.net [212.3.237.170]
8 13 ms 16 ms 15 ms 104.21.91.107
Customer
Tracing route to www.userbase.be [188.114.96.0] over a maximum of 30 hops:
...
3 9 ms 27 ms 12 ms dd5e0cd42.access.telenet.be [213.224.205.66]
4 11 ms 17 ms 16 ms dd5e0fa6f.access.telenet.be [213.224.250.111]
5 11 ms 13 ms 13 ms 4.68.70.53
6 13 ms 14 ms 15 ms ae2.2.edge3.brussels1.level3.net [4.69.167.133]
7 61 ms 79 ms 12 ms unknown.level3.net [212.3.237.170]
8 12 ms 16 ms 13 ms 188.114.96.0
Bij de laatste twee heb ik geen probleem.
-
- userbase crew
- Berichten: 5717
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 18:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 221 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Zit er niks (bij Corp) tussen zoals een DNS filter (e.g. Infoblox TD, Cisco Umbrella, of ...) ? Er zijn zoveel manieren om iets tegen te houden tegenwoordig en niet allemaal werken ze even goed (over de SASE's van de wereld nog maar te zwijgen)
-
- Administrator
- Berichten: 16757
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 21:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 473 keer
- Bedankt: 664 keer
Ik heb 't zelfde al gemerkt (om dezelfde reden
), maar mij leek het beperkt te zijn tot m'n Chrome-browser.... Als ik dan de site bezoek in Edge blijkt ie in Chrome ook ineens te laden. 't Is nog niet consitent genoeg geweest voor me om verder te onderzoeken.
Wat dacht ik wel veranderd is dacht ik, is dat ze van CheckPoint firewall naar Fortinet aan het overschakelen zijn, al ken ik de status daarvan niet.

Wat dacht ik wel veranderd is dacht ik, is dat ze van CheckPoint firewall naar Fortinet aan het overschakelen zijn, al ken ik de status daarvan niet.
-
- userbase crew
- Berichten: 5717
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 18:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 221 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 2 keer
/off-topic: Fortibrol …. Blegh … the mother of buggy firewalls ..
Gebruiken ze een proxy (al dan niet transparant of onzichtbaar ?), je kan altijd ff hier testen: https://www.whatismyip.com/proxy-check/
Gebruiken ze een proxy (al dan niet transparant of onzichtbaar ?), je kan altijd ff hier testen: https://www.whatismyip.com/proxy-check/
-
- Elite Poster
- Berichten: 2302
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 19:05
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 47 keer
Forti*, dat hebben wij 2 maanden geleden ook in ons strot gekregen.
De vrouw heeft dit ook en er waren constant problemen om op onze eigen WiFi te geraken met dat spel.
Wel Bitdefender-box en de firewall/antivirus-toestanden van de router.
Intussen wel opgelost, maar stel mij dus al lang vragen bij die Forti*.
De vrouw heeft dit ook en er waren constant problemen om op onze eigen WiFi te geraken met dat spel.
Wel Bitdefender-box en de firewall/antivirus-toestanden van de router.
Intussen wel opgelost, maar stel mij dus al lang vragen bij die Forti*.
-
- Administrator
- Berichten: 16757
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 21:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 473 keer
- Bedankt: 664 keer
Hm, ook net weer connection refused via VPN.
Test-netconnection geeft aan dat ie wilt verbinden via IPv6, poort 443 is bereikbaar.
Ik doe "Invoke-WebRequest https://userbase.be" en floep, Chrome laadt ineens ook. IPvFoo-plugin geeft aan dat ik via IPv6 verbonden ben.
Test-netconnection geeft aan dat ie wilt verbinden via IPv6, poort 443 is bereikbaar.
Ik doe "Invoke-WebRequest https://userbase.be" en floep, Chrome laadt ineens ook. IPvFoo-plugin geeft aan dat ik via IPv6 verbonden ben.
-
- userbase crew
- Berichten: 5717
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 18:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 221 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar probeer eens met 'prefer ipv4 over ipv6' te zetten via registry ?
Location: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip6\Parameters\
Name: DisabledComponents
Type: REG_DWORD
Value: 32 (decimal)
Location: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip6\Parameters\
Name: DisabledComponents
Type: REG_DWORD
Value: 32 (decimal)
-
- Moderator
- Berichten: 6410
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
- Bedankt: 552 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Wat was er tot even geleden (23:15u) aan de hand?
503 error en daarna een "verwarde" layout. Enkele F5 en new tabs later was alles weer normaal. Glitch in de Matrix?
503 error en daarna een "verwarde" layout. Enkele F5 en new tabs later was alles weer normaal. Glitch in de Matrix?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- userbase crew
- Berichten: 5717
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 18:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 221 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Monitoring heeft geen downtime of andere aangegeven ? Issue aan jouw kant ?on4bam schreef: 14 nov 2022, 22:20 Wat was er tot even geleden (23:15u) aan de hand?
503 error en daarna een "verwarde" layout. Enkele F5 en new tabs later was alles weer normaal. Glitch in de Matrix?
-
- Moderator
- Berichten: 6410
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
- Bedankt: 552 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Geen idee, na de 503 was de lay-out om zeep, eerste scherm was enkel tekst en bij het naar onder scrollen was de hele schermbreedte de forums. Na een paar forums openen in een nieuwe tab (ook 503 error) was plots alles weer normaal.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 3275
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 22:15
- Locatie: 09
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 159 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Geen probleem hier met verbinden in zone 09 en EdpNet vdsl.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 369 keer
- Bedankt: 524 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Heb die timeouts ook al gehad, lost zich vanzelf op maar toch vervelend soms.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Administrator
- Berichten: 6898
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
- Uitgedeelde bedankjes: 859 keer
- Bedankt: 544 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Welke provider?
Monitoring geeft niks aan zo direct.
Monitoring geeft niks aan zo direct.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
BASE, maar aangezien dat cloudflare zelf geen connectie kon maken,... hebben jullie geen logging hiervan?
Added in 14 hours 48 minutes 44 seconds:
weeral: toch iets aan de hand lijkt me?
Added in 14 hours 48 minutes 44 seconds:
weeral: toch iets aan de hand lijkt me?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Moderator
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 913 keer
- Bedankt: 3533 keer
- Recent bedankt: 18 keer
samen hier (EDPNet)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 6410
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
- Bedankt: 552 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Niets gemerkt (EDPnet). Ik heb de gewoonte om vanop de algemene forumpagina de subfora die ik wil lezen allemaal gelijk open in een nieuwe tab en dan de onderwerpen per subforum in een nieuwe tab. Ik heb wel gemerkt dat de nieuwe tabs langer (+15sec) bleven laden om dan haast tegelijk in te laden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Administrator
- Berichten: 6898
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
- Uitgedeelde bedankjes: 859 keer
- Bedankt: 544 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Er was een technisch probleem bij Hetzner in hun DC, dat sinds kort opgelost is. Hopelijk blijft het daarbij... we houden het in de gaten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)