Test gedaan op Fritzbox 7590 (beide) 100/35 snelheid
G711 (ingesteld (HD uitgeschakeld)
beide Fritz Fon
Kloppen deze waardes?
sipserver: sip.edpnet.be
sipserver: sip5.ovh.be
Mijn vader had regelmatig probleem met OVH, Bij edpnet inkomende calls geen probleem.
Als ik bel naar OVH of EDPNET bij hem. Perfecte kwaliteit.
Bij de 7490 was er licht geknisper op de ovh lijn, met 7590 volledig weg.
Ik zoek uit aan wat het kan liggen, voor ik aan OVH/EDP ticket stuur.
Ik herinner me dat Delay persé geen probleem is....tot 200 Ms (zei Weepee ooit)
Spraakoverdracht vertraging (Edpnet hoog) - Burst (OVH hoog)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5924
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:24
- Uitgedeelde bedankjes: 544 keer
- Bedankt: 326 keer
- Recent bedankt: 1 keer
OVH:
"Bonjour Monsieur,
J'ai testé votre ligne via softphone sans dysfonctionnement d'appel, la voix entre l'appelant et l'appelé est claire et fluide.
Je vous invite à contacter l'opérateur qui a fourni votre modem fritzbox pour vérifier la configuration de celui-ci."
oplossing:
"Il y a quelques semaines j'ai changé le port utilisé pour la connexion, depuis on n'a plus eu de coupure.
Donc peut-être un conflit (volontaire ou non) avec le port par défaut, résolu avec un des ports alternatifs que propose OVH."
"Bonjour Monsieur,
J'ai testé votre ligne via softphone sans dysfonctionnement d'appel, la voix entre l'appelant et l'appelé est claire et fluide.
Je vous invite à contacter l'opérateur qui a fourni votre modem fritzbox pour vérifier la configuration de celui-ci."
oplossing:
"Il y a quelques semaines j'ai changé le port utilisé pour la connexion, depuis on n'a plus eu de coupure.
Donc peut-être un conflit (volontaire ou non) avec le port par défaut, résolu avec un des ports alternatifs que propose OVH."
-
- Moderator
- Berichten: 18116
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 903 keer
- Bedankt: 3463 keer
- Recent bedankt: 54 keer
Een oplossing kunnen we maar geven als we het probleem begrijpen ...
Uit je vorige post is mij niet geheel duidelijk wie welk probleem heeft ...
Uit je vorige post is mij niet geheel duidelijk wie welk probleem heeft ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5924
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:24
- Uitgedeelde bedankjes: 544 keer
- Bedankt: 326 keer
- Recent bedankt: 1 keer
mijn vader heeft onderbrekingen met OVH Ingaand en Uitgaand (haperingen en zo). Ik zelden gemerkt als we 'on-net' bellen.
Nu eens na ping sip5.ovh.be, 91.121.129.133 ingevuld bij registrar. Maar gaat direct offline nadiensatsurfer schreef:OVH:
oplossing:
"Il y a quelques semaines j'ai changé le port utilisé pour la connexion, depuis on n'a plus eu de coupure.
Donc peut-être un conflit (volontaire ou non) avec le port par défaut, résolu avec un des ports alternatifs que propose OVH."
-
- Moderator
- Berichten: 18116
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 903 keer
- Bedankt: 3463 keer
- Recent bedankt: 54 keer
@satsurfer
Blijkbaar verwacht je van mij een oplossing voor jouw probleem ??
Dan sluit je alle EDPNet en/of OVH oorzaken uit, en weet je of het probleem zich in de Fritz!Box voordoet?
Er zijn verschillende manieren om van F!B naar F!B te bellen.
* bellen via een sip-uri:
Blijkbaar verwacht je van mij een oplossing voor jouw probleem ??
- maar ik ben de AVM of Fritz!Box Helpdesk niet!
- ik heb zelf geen enkele ervaring met OVH .
- last but not least: als ik niet antwoord op een Forumpost, is het omdat ik geen oplossing kan aanbrengen (dus niets persoonlijks ).
Dan sluit je alle EDPNet en/of OVH oorzaken uit, en weet je of het probleem zich in de Fritz!Box voordoet?
Er zijn verschillende manieren om van F!B naar F!B te bellen.
* bellen via een sip-uri:
- - registreer de remote Fritz!Box op dyndns of myfritz.net
- maak een contact aan in jouw Fritz!Box met de sip-uri van je pa, en geef dit "nummer" een shortcode (**701).
- bel je pa via de shortcode.
- - maak een site-to-site VPN aan tussen beide Fritz!en.
- voeg een IP telefoon toe in jouw Fritz!Box (vb **621).
- geef deze telefoon een username en paswoord.
- voeg een SIP account toe op de remote Fritz!
- registrar = IP adres van jouw Fritz!Box, username en paswoord van de IP telefoon.
- je kan je de Fritz!Box van je pa bellen op intern nummer **621.
- - voeg een IP telefoon toe in jouw Fritz!Box (vb **621).
- geef deze telefoon een username en paswoord.
- geef deze telefoon toelating om aan te melden via internet.
- voeg een SIP account toe op de remote Fritz!
- registrar = intern IP adres van jouw Fritz!Box, username en paswoord van de IP telefoon.
- proxy server = extern IP adres (dyndsn of myfritz.net) van jouw Fritz!Box.
- je kan je de Fritz!Box van je pa bellen op intern nummer **621.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik heb blijkbaar hetzelfde probleem als Satsurfer.
Fritzbox 7530AX profiel 100/30 sip server OVH sip.ovh.be
Op de Fritzbox is een gewone telefoon aangesloten.
Al contact opgenomen met OVH helpdesk
Dit is hun reactie
Je vous remercie pour votre retour.
Comme indiqué dans mon message précédent, le comportement que vous rencontrez provient de votre connexion internet.
Je vous invite à contacter votre fournisseur d'accès à internet afin d'établir un diagnostic sur votre connexion et identifier la cause de cette latence sur le réseau.
Fritzbox 7530AX profiel 100/30 sip server OVH sip.ovh.be
Op de Fritzbox is een gewone telefoon aangesloten.
Al contact opgenomen met OVH helpdesk
Dit is hun reactie
Je vous remercie pour votre retour.
Comme indiqué dans mon message précédent, le comportement que vous rencontrez provient de votre connexion internet.
Je vous invite à contacter votre fournisseur d'accès à internet afin d'établir un diagnostic sur votre connexion et identifier la cause de cette latence sur le réseau.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/35 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.00
Provider:Edpnet VDSL (100/35 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.00
-
- Plus Member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 02 jun 2024, 11:20
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 14 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Beste @philippe_d Ik probeerde dit eens uit, maar ben niet zeker of ik het juist heb geconfigureerd...philippe_d schreef: 06 jun 2022, 11:00 Er zijn verschillende manieren om van F!B naar F!B te bellen.
* bellen via een sip-uri:
- - registreer de remote Fritz!Box op dyndns of myfritz.net
- maak een contact aan in jouw Fritz!Box met de sip-uri van je pa, en geef dit "nummer" een shortcode (**701).
- bel je pa via de shortcode.
Als ik het goed heb begrepen voeg ik dus op mijn Fritzbox een nieuw contact toe in het telefoonboek met als nummer de domeinnaam xxx.myfritz.net van de andere Fritzbox en ken ik het een quick-dial number toe?
Nu als ik met mijn, via DECT verbonden, toestel probeer te bellen dan belt het gewoon uit via de OVH sip line...
Heb ik nog iets over het hoofd gezien?
Edit: Ik vond ook nog deze website, https://www.connect.de/ratgeber/telefon ... -1724.html
Heb dan op beide fritz boxen een nieuw nummer proberen registreren zoals op de website vermeld staat maar ik
krijg telkens de volgende foutcode:
Registration of internet telephone number ([number]) failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
Ben ik hier nog iets aan het proberen dat al een tijdje geleden onmogelijk is gemaakt?
Alvast bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.