Hoi,
Even laten weten dat er in Hemiksem ook fiberklaar komt.
De aankondiging kwam in de grote vakantie. Ik heb mij meteen ingeschreven op alles en nog wat.
Ik ging voor rapidXS gaan maar mijn adres was niet gekend in hun API bij de adrescheck (je kan zelf de API queryen op straatnamen als je wat creatief bent).
Ik heb toen gemailed naar Fiberklaar dat ik wel degelijk een aansluiting wou, al zeker omdat 20m verder een straat ligt die wel herkend werd bij RapidXS.
Ik wist natuurlijk al van dit forum dat er wellicht geen aansluiting zou komen omdat het een nieuwbouw betreft waar reeds een PX fibre ligt en toen de hoop opgegeven. Dat hadden ze ook effectief geantwoord vanuit de helpdesk uit.
Eind augustus toch een brief in de bus dat aannemers zouden langskomen in de straten, deze week (14/9) telefoon gehad dat iemand in de straat moest zijn en iemand komen kijken.
Ze zag de PX lijn en twijfelde al wat en heb gezegd dat ik expliciet wél Fiberklaar nog wou omdat ik een vrije keuze van provider wens.
Mevrouw heeft toen een collega gebeld en die zei dat de survey gewoon ingevuld moest worden (foto's trekken van waar ze kunnen doorblazen, naam, handtekening) en dat ze dit zeker gingen proberen het in orde te maken. Blijkbaar moest ze bij nog iemand zijn in de wijk hier.
Helemaal grappig is dat ze pas later de PX putjes in de straat zag ... alsof die dat precies niet weten
Ik laat nog iets weten hoe het hier verder afloopt, ik ben heel benieuwd alvast.