SIM registratie faalt

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 14 keer

Ik heb een nieuwe SIM gekocht, prepaid (Pay&Go).
Voor die werkt, moet ik eerst een registratie doen (los van het feit dat ik digitaal betaald heb, maar goed).

Je krijgt de keuze tussen:
- eID
- betaling
Afbeelding

eID:
Afbeelding

Betaling:
Afbeelding

Serieus.
Hoe krijg ik die SIM kaart nu aan de praat?

PS: getest op verschillende toestellen én met verschillende browsers én met verschillende netwerksetup (met pihole, zonder pihole).
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 103 keer

Ter info:
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ceren.html

Stuur een sms : verzend een sms naar het gratis nummer 8804 met de volgende boodschap: IDENT + tweemaal het te identificeren nummer. Bijvoorbeeld IDENT 0470123456 0470123456. Deze optie is enkel mogelijk als u beschikt over een privé-gsm-abonnement. bij Proximus

Dit werd recent nog gemeld op het Proximus forum en ik herinner mij destijds gelijkaardige "e-id niet opgeslagen problemen" te hebben gehad met sommige P&G, maar meermaals pogingen op andere tijdstippen hebben toen soelaas gebracht ...
succes
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Iemand anders kan dit ook eventueel voor je doen (bv. familielid) via het 8804.
Via e-id zijn er soms problemen, deze heb ik niet zelf ondervonden voor de identificaties van mijn nieuwe Pay & Go kaarten.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

Probeer de eID optie, maar dan met Firefox en (belangrijk) met de Firefox eID addon geinstalleerd. Voor je begint, installeer eerst de add-on als je die nog niet hebt, en sluit Firefox dan af. Firefox weer starten, de add-on manueel "enablen," en Firefox weer afsluiten.

Alvorens je Firefox opnieuw opstart, verbind de lezer met de USB poort, steek je kaart erin, en check voor de LED die bevestigt dat de kaart er goed in zit. Als er geen LED is kan je de gegevens van de kaart eerst eens opvragen met het programma van de overheid om te zien of de kaart aanwezig is.

Daarna Firefox starten, naar Proximus gaan, en terug de eID methode proberen. Als het lukt zal hij je pincode vragen die je moet ingeven. Als het niet lukt, haal je kaart er eens uit, steek hem er weer in, en probeer de eID methode nog eens. Als het dan nog niet lukt, herstart Firefox en probeer nog eens in Incognito mode. Als het dan nog niet lukt, is je kaartlezer, je kaart of je installatie van de software niet in orde (kan je de kaart dan wel lezen met de software van de overheid zelf?) of is er een probleem bij Proximus.

Noot: met Firefox herstarten wordt hierboven telkens het volledig afsluiten en opnieuw starten bedoeld. Niet louter het venster sluiten en een nieuw venster openen.
heist_175
Moderator
Moderator

Stuur een sms : verzend een sms naar het gratis nummer 8804 met de volgende boodschap: IDENT + tweemaal het te identificeren nummer. Bijvoorbeeld IDENT 0470123456 0470123456. Deze optie is enkel mogelijk als u beschikt over een privé-gsm-abonnement. bij Proximus
Ik heb geen Prox abonnement :(
Iemand anders kan dit ook eventueel voor je doen (bv. familielid) via het 8804.
Moet ik eens checken, of er iemand in de familie bij Prox zit.
Het is wel van de pot gerukt dat je familie bij Prox moet hebben om zelf ook een SIM te kunnen gebruiken. Het lijkt de maffia wel.
Probeer de eID optie, maar dan met Firefox en (belangrijk) met de Firefox eID addon geinstalleerd. Voor je begint, installeer eerst de add-on als je die nog niet hebt, en sluit Firefox dan af. Firefox weer starten, de add-on manueel "enablen," en Firefox weer afsluiten.
Met de FF tip ben ik al verder dan ooit geraakt, ik mag nu al mijn PIN ingeven.
Ook incognito help niet.
Afbeelding
Als het dan nog niet lukt, is je kaartlezer, je kaart of je installatie van de software niet in orde (kan je de kaart dan wel lezen met de software van de overheid zelf?) of is er een probleem bij Proximus.
Mijn eID lezer werkt op overheidssites, ja :)
Afbeelding

Ik heb hier dus al een week een SIM kaart, die ik niet kan gebruiken :x
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef: Met de FF tip ben ik al verder dan ooit geraakt, ik mag nu al mijn PIN ingeven.
Ook incognito help niet.
Nummer ontbreekt blijkbaar.

Nummerveld niet ingevuld of bug in formulier.
heist_175
Moderator
Moderator

CCatalyst schreef:
heist_175 schreef: Met de FF tip ben ik al verder dan ooit geraakt, ik mag nu al mijn PIN ingeven.
Ook incognito help niet.
Nummer ontbreekt blijkbaar.

Nummerveld niet ingevuld of bug in formulier.
Geloof me, beide nummers (GSM nummer & SIM nummer) vulde ik ondertussen wel al 30 keer in ofzo.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”