Kan Telenet zelf beslissen om factuurperiode ineens om te draaien

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Jantje
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2019, 11:06

Kan Telenet zomaar zelf beslissen om ineens mijn facturen aan te passen voor mijn zaak. Alle jaren voordien betaalde ik maandelijkse facturen voor periode en diensten die net voorbij waren (diensten die ik dus genuttigd heb). Nu in November beslist Telenet zelf om mijn facturen NIET meer op te maken voor geleverde diensten, maar vanaf nu me te doen betalen voor periode die nog gaat komen, dus diensten die ik nog moet krijgen in de toekomst (1 maand). Kan dat zo maar wettig gezien? Hierdoor is m'n factuur van november natuurlijk ook dubbel zo hoog (omdat ik moest betalen voor periode die voorbij was (wat normaal is) en ook al tegelijkertijd voor nieuwe period in de toekomst voor diensten die ik nog niet gehad hebt. Ik ben hier eigenlijk helemaal niet akkoord mee.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6975
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Vermoedelijk is het een reden om kosteloos op te zeggen. Ga uw gang.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6185
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 6 keer

Jantje schreef:Kan dat zo maar wettig gezien?
Ja, de manier van betalen wordt afgesproken tussen de onderneming en de klant en wordt normaalgezien in de overeenkomst of de algemene voorwaarden vermeld.
Telenet kan de overeenkomst/algemene voorwaarden steeds éénzijdig wijzigen, dan is er sprake van contractbreuk en kan je zonder kosten je abonnement opzeggen. Als je niet meer tevreden bent, is de tijd gekomen om een andere leverancier te zoeken.
Gebruikersavatar
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1002
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Deze aanpassing werd in maart aangekondigd en is dus nog steeds niet volledig afgerond.
Alle info: https://www2.telenet.be/nieuweaanrekening
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.12
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2643
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

En vooral: zo is meteen hun boekhouding wat opgesmukt....
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3748 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Joe de Mannen schreef:Vermoedelijk is het een reden om kosteloos op te zeggen. Ga uw gang.
Kosteloos opzeggen kan altijd, daar hoef je geen reden voor te hebben!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”