Kan Telenet zelf beslissen om factuurperiode ineens om te draaien
Kan Telenet zomaar zelf beslissen om ineens mijn facturen aan te passen voor mijn zaak. Alle jaren voordien betaalde ik maandelijkse facturen voor periode en diensten die net voorbij waren (diensten die ik dus genuttigd heb). Nu in November beslist Telenet zelf om mijn facturen NIET meer op te maken voor geleverde diensten, maar vanaf nu me te doen betalen voor periode die nog gaat komen, dus diensten die ik nog moet krijgen in de toekomst (1 maand). Kan dat zo maar wettig gezien? Hierdoor is m'n factuur van november natuurlijk ook dubbel zo hoog (omdat ik moest betalen voor periode die voorbij was (wat normaal is) en ook al tegelijkertijd voor nieuwe period in de toekomst voor diensten die ik nog niet gehad hebt. Ik ben hier eigenlijk helemaal niet akkoord mee.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6976
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Vermoedelijk is het een reden om kosteloos op te zeggen. Ga uw gang.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6185
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ja, de manier van betalen wordt afgesproken tussen de onderneming en de klant en wordt normaalgezien in de overeenkomst of de algemene voorwaarden vermeld.Jantje schreef:Kan dat zo maar wettig gezien?
Telenet kan de overeenkomst/algemene voorwaarden steeds éénzijdig wijzigen, dan is er sprake van contractbreuk en kan je zonder kosten je abonnement opzeggen. Als je niet meer tevreden bent, is de tijd gekomen om een andere leverancier te zoeken.
- TheCeet
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 155 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Deze aanpassing werd in maart aangekondigd en is dus nog steeds niet volledig afgerond.
Alle info: https://www2.telenet.be/nieuweaanrekening
Alle info: https://www2.telenet.be/nieuweaanrekening
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.7
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.7
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Moderator
- Berichten: 18447
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Kosteloos opzeggen kan altijd, daar hoef je geen reden voor te hebben!Joe de Mannen schreef:Vermoedelijk is het een reden om kosteloos op te zeggen. Ga uw gang.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.