vaste "spook"verbinding tussen BBOX3/PC

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
antec7033
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Allen,

Al geruime tijd zit ik met een zeer raar fenomeen waar zelfs proximus niet aan uit kan ; ik leg uit : mijn computer is verbonden met een vaste kabel naar de bbox3. Een aantal maanden geleden plots geen internet meer. Na veel testen vanuit proximus bleek er geen enkel probleem te zijn. Er zijn in totaal 3 techniekers langs geweest. Na 3x een nieuwe bbox3 te plaatsen , de kabel uit te meten , een nieuwe kabel te hebben gelegd, alle poorten getest, poorten gewisselt ,met 3 verschillende computers getest (1x desktop , 1x laptop en de laptop van proximus technieker) bleek er niets aan de hand te zijn maar telkens ben ik om de haverklap mijn verbinding kwijt. en dan is ze de andere dag plots weer terug en dan 2a3 dagen niets. Ik heb ondertussen mijn desktop ook nog verbonden met een wifikaart en ik kan dus , soms meermaals per dag, zien dat mijn vaste verbinding wegvalt en weer terug komt. Belgacom tv werkt perfect, wifi perfect , enz...
Geen van de 3 techniekers snappen er iets van. Vermits ik deze zomer naar een andere woning verhuis met glasvezel, heb ik het stilaan opgegeven.

Heeft er iemand dit problem ook of gehad? Alvast bedankt voor alle info.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Is ook de stekker telkens vervangen bij de vervanging van de bbox?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 6 keer

Een "spook" zou ook een virus kunnen zijn. De harde schijf van je pc formatteren en windows opnieuw installeren inclusief deftige virusscanner lost het probleem misschien op.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

ik heb een hoop b-boxen welke problemen hebben met een bepaalde onboard netwerk kaart, via een pci netwerk kaart werkt het dan wel.

wel ethernet link, maar bij momenten wil er gewoon geen data over.
Afbeelding
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 49 keer

Zet de netwerkkaart snelheid van je PC eens op 100Mps Full Duplex ipv. Auto Negotiation en test dan nog eens.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

en zet vooral de EEE van je ethernet af, want al eerder gebleken dat PC's die hun ethernet kaart "in slaapstand / power saving" mode zetten problemen hebben om hier uit te geraken. Dit kan je ergens in de driver control panel aanpassen.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ik gok ook op geen full gigabit kabel, storing door stroom ofzoiets. Zet oo 100mbps full duplex zoals hierboven vermeld.

Virus of defect op 3pcs of defecten op meerdere bbox3 (indien verschillende batch) zijn ook mogelijk maar toch iets minder waarschijnlijk denk ik.
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Allemaal Windows 10?

https://www.techzine.nl/nieuws/100765/m ... ellen.html

Wat je kan doen is in plaats van DHCP alle PC's op een vast IP te zetten, dat schijnt voor velen te werken.

Probeer anders eens met een Linux PC, die mag er geen last van hebben.
Heel veel mensen klagen over problemen en al redelijk lang, zou me niet verbazen als jij het ook hebt.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

joriz schreef:Zet de netwerkkaart snelheid van je PC eens op 100Mps Full Duplex ipv. Auto Negotiation en test dan nog eens.
Yeps ook al meegemaakt op de pc van mijn vrouw dat de pc zijn connectie verloor iedere paar minuten, gaat om een Realtek ethernet van 100 Mbps (geen Giga)
Wat ook helpt is een switch van 100 Mbps poort ertussen en de verbinding blijft.... blijkbaar heeft de bbox problemen met sommige Realtek ethernet kaarten om met elkaar te communiceren, hoe raar het ook is heb ik het toen zo opgelost.
PX technieker toen nog geweest (begin 2015 toen we van Telenet kwamen) en andere toestellen verbonden en dat ging OK op de utpkabel die aan de pc hangt.

Met mijn pc ook met Realtek (1Gbps) geen problemen, mijn vrouw met bijna een identieke pc maar een ethernet kaart van 100 Mbps had problemen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
antec7033
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

raf1 schreef:Een "spook" zou ook een virus kunnen zijn. De harde schijf van je pc formatteren en windows opnieuw installeren inclusief deftige virusscanner lost het probleem misschien op.
NOD virus scanner , resultaat geen "bugs". En het problem stelt zich ook voor op andere pc's inclusief de laptop van de techniekers die bij mij thuis kwamen. En bedankt voor de respons. :-D
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”