Allen,
Al geruime tijd zit ik met een zeer raar fenomeen waar zelfs proximus niet aan uit kan ; ik leg uit : mijn computer is verbonden met een vaste kabel naar de bbox3. Een aantal maanden geleden plots geen internet meer. Na veel testen vanuit proximus bleek er geen enkel probleem te zijn. Er zijn in totaal 3 techniekers langs geweest. Na 3x een nieuwe bbox3 te plaatsen , de kabel uit te meten , een nieuwe kabel te hebben gelegd, alle poorten getest, poorten gewisselt ,met 3 verschillende computers getest (1x desktop , 1x laptop en de laptop van proximus technieker) bleek er niets aan de hand te zijn maar telkens ben ik om de haverklap mijn verbinding kwijt. en dan is ze de andere dag plots weer terug en dan 2a3 dagen niets. Ik heb ondertussen mijn desktop ook nog verbonden met een wifikaart en ik kan dus , soms meermaals per dag, zien dat mijn vaste verbinding wegvalt en weer terug komt. Belgacom tv werkt perfect, wifi perfect , enz...
Geen van de 3 techniekers snappen er iets van. Vermits ik deze zomer naar een andere woning verhuis met glasvezel, heb ik het stilaan opgegeven.
Heeft er iemand dit problem ook of gehad? Alvast bedankt voor alle info.
vaste "spook"verbinding tussen BBOX3/PC
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Is ook de stekker telkens vervangen bij de vervanging van de bbox?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Een "spook" zou ook een virus kunnen zijn. De harde schijf van je pc formatteren en windows opnieuw installeren inclusief deftige virusscanner lost het probleem misschien op.
-
- Premium Member
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
en zet vooral de EEE van je ethernet af, want al eerder gebleken dat PC's die hun ethernet kaart "in slaapstand / power saving" mode zetten problemen hebben om hier uit te geraken. Dit kan je ergens in de driver control panel aanpassen.
-
- Premium Member
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Ik gok ook op geen full gigabit kabel, storing door stroom ofzoiets. Zet oo 100mbps full duplex zoals hierboven vermeld.
Virus of defect op 3pcs of defecten op meerdere bbox3 (indien verschillende batch) zijn ook mogelijk maar toch iets minder waarschijnlijk denk ik.
Virus of defect op 3pcs of defecten op meerdere bbox3 (indien verschillende batch) zijn ook mogelijk maar toch iets minder waarschijnlijk denk ik.
- Geert-Jan
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 27 keer
Allemaal Windows 10?
https://www.techzine.nl/nieuws/100765/m ... ellen.html
Wat je kan doen is in plaats van DHCP alle PC's op een vast IP te zetten, dat schijnt voor velen te werken.
Probeer anders eens met een Linux PC, die mag er geen last van hebben.
Heel veel mensen klagen over problemen en al redelijk lang, zou me niet verbazen als jij het ook hebt.
https://www.techzine.nl/nieuws/100765/m ... ellen.html
Wat je kan doen is in plaats van DHCP alle PC's op een vast IP te zetten, dat schijnt voor velen te werken.
Probeer anders eens met een Linux PC, die mag er geen last van hebben.
Heel veel mensen klagen over problemen en al redelijk lang, zou me niet verbazen als jij het ook hebt.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Yeps ook al meegemaakt op de pc van mijn vrouw dat de pc zijn connectie verloor iedere paar minuten, gaat om een Realtek ethernet van 100 Mbps (geen Giga)joriz schreef:Zet de netwerkkaart snelheid van je PC eens op 100Mps Full Duplex ipv. Auto Negotiation en test dan nog eens.
Wat ook helpt is een switch van 100 Mbps poort ertussen en de verbinding blijft.... blijkbaar heeft de bbox problemen met sommige Realtek ethernet kaarten om met elkaar te communiceren, hoe raar het ook is heb ik het toen zo opgelost.
PX technieker toen nog geweest (begin 2015 toen we van Telenet kwamen) en andere toestellen verbonden en dat ging OK op de utpkabel die aan de pc hangt.
Met mijn pc ook met Realtek (1Gbps) geen problemen, mijn vrouw met bijna een identieke pc maar een ethernet kaart van 100 Mbps had problemen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
NOD virus scanner , resultaat geen "bugs". En het problem stelt zich ook voor op andere pc's inclusief de laptop van de techniekers die bij mij thuis kwamen. En bedankt voor de respons.raf1 schreef:Een "spook" zou ook een virus kunnen zijn. De harde schijf van je pc formatteren en windows opnieuw installeren inclusief deftige virusscanner lost het probleem misschien op.
