Het coole is dat ik daarmee mijn plannen voor een GT86 aan de kant zet als 2e wagen. Deze opel heeft 200pk en spurt naar 100 in 8 seconden, vergelijkbaar met de GT86, maar dan met het volume van een monovolume. Het bochtenwerk zal wel geen GT86 zijn, maar voor rechtdoor zal ie wel vooruit gaan.
Ik rij momenteel met een volvo v50 drive-e diesel van 110pk, en die bak is afgeschreven. 240.000 op de teller. Ik zou hem misschien houden voor lange trips, en alle korte afstanden met een nieuwe Opel doen, totdat ik meer inzicht heb waar je kan opladen op de baan. Van zodra er grote kosten aan de volvo komen gata ie dan buiten. Momenteel is de airco pomp kapot gegaan, en vorige malaise was de EGR klep die om zeep was. Alle andere klassiekers die stuk gaan zijn al vervangen, en dit viel nog mee.
http://www.digitaltrends.com/cars/2017- ... rformance/
Voordelen:
- veel goedkoper in energieverbruik
- gratis in ikea opladen
- quasi gratis opladen bij bio planet en CRU
- onderhoud: ik denk dat enkel banden en remmen slijten bij een electrische auto, geen gedoe meer met duur onderhoud
- fiscaal zeer interessant, geen inschrijvingstaks, geen wegentaks?
- grote aftrekbaarheid als eenmanszaak, als vennootschap zelfs 120%
- er kan veel in
- Duits merk
Nadelen:
- max 150kmu, misschien wel te hacken zodat ie meer kan, is uiteindelijk maar software
- waar vind ik voor lange trips laadpalen??
- geen auto om mee op skivakantie te gaan
- wat met de batterij na x aantal jaar? hoeveel laadbeurten gaat zo'n batterij mee? elke batterij slijt en behoudt minder zijn capaciteit met ouderdom