butskristof schreef:Als die 6 ouder dan een jaar is niet, dan moet het via Telenet zelf. Enkel providers waarvoor die uitzondering er is.
Serieus? Da's ook stom...
Hij is aangekocht in januari 2015, dus het zal dan maar via Telenet moeten (waar ik al gemerkt heb dat ze een minder goede na-service hebben dan Vandenborre, waar je altijd, ongeacht het probleem, een refurbished iPhone terugkrijgt).
butskristof schreef:Portrait mode is wel nog niet beschikbaar, komt in iOS 10.1. Ik ben al aan het twijfelen geweest om even de beta te installeren, maar ik wacht wel even af op de gewone release.
Inderdaad. Nu, 10.1 zal niet zo lang meer op zich laten wachten, vermoed ik...
Ik heb al video's van mensen met de bèta gezien, en die portrait mode is echt iets speciaals.
Het staat nog niet helemaal op punt, maar dat zal wel komen, zeker?
butskristof schreef:Ik gebruik mijn camera eigenlijk echt niet zo veel, meer om 'snel ergens een foto van te nemen'. Ik heb deze dus ook nog niet echt getest, maar ga een van de dagen voor de gelegenheid wel eens een wandeling doen en wat plaatjes schieten om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik gebruik mijn iPhone echt voor mooie foto's te nemen. Sinds de 6 is er zo veel veranderd qua lichtdosering, dat ik al enkele supermooie kiekjes heb kunnen nemen!
butskristof schreef:Leukste nieuwe dingen voor mij na een dag gebruik: raise to wake, 3D Touch en die verschrikkelijk snelle Touch ID. Eigenlijk functies van de 6s dus, maar waterdichtheid ga ik echt niet uittesten

.
Raise to wake getest op een collega's 6S. Wel een leuke feature, en het werkt ook goed.
Het nummer-model brengt vaak ook minder features mee dan het S-model, maar wel een nieuw design (alhoewel, nieuw...).
Toch zijn er sowieso leuke, nieuwe features die de 6S niet heeft.
Hij is water resistant (blijkbaar zelf iets meer dan enkel IP67), maar dit is niet gedekt door de garantie. Ik heb al collega's horen klagen over hoe Apple dit moet dekken, maar ik snap het ook wel... Hoe zien zij dat het ligt aan je toestel dat niet correct afgesloten was en schade heeft opgelopen in de regen, of dat jij effe bent gaan diepzeeduiken met je toestel en de druk je toestel heeft beschadigd?
Water en technologie blijf je best mijden.
BertG3 schreef:In een zo-goed-als-kapotte iPhone misschien niet (hangt af van de prijs) maar bijvoorbeeld ik heb nog steeds interesse in een iPhone 4S met genoeg opslagruimte omdat de iPhone is die tot nu toe één van de beste DAC's heeft.
Dit wist ik niet! :o
BertG3 schreef:Haha. Absoluut niet maar moest het is niet je daily-driver. Wat betreft de iPhone 5 kan je zelf maar enkele dingen proberen volgens mij
- Andere lightning kabel proberen (heb je waarschijnlijk gedaan)
- Andere PC met iTunes proberen
Inderdaad, ik heb al mijn hele voorraad lightning-kabels geprobeerd (waaronder ook één van Belkin), en een andere Mac (de enige PC die we nog hebben is één die ik van op kantoor heb meegekregen, maar die heeft allemaal beperkingen...).
BertG3 schreef:Anders vrees ik dat je lighting poort in je iPhone stuk zal zijn (volgens error code 4014). Wat je wel nog steeds kan doen en wat geholpen heeft bij iemand die ik ken is met wat perslucht in je lightning connector blazen en checken of er vuil in zit. Dit helpt meestal bij dergelijk probleem.
Gezien de iPhone ook regelmatig uitviel voor dit probleem optrad (ik had hem een maandje daarvoor eens proberen gebruiken als 2de gsm voor een project), betwijfel ik of het daadwerkelijk aan de lightning-poort ligt...
Maar ik zal je advies zeker eens opvolgen!
BertG3 schreef:Zou ik toch nog eens checken.
Ik laat het weten.
BertG3 schreef:Daarna kan je dit proberen maar vrees ik dat je je garantie zal moeten claimen bij Telenet
Ik zal bij Telenet proberen, maar in feite... Moet de fabrikant ook geen 2 jaar garantie garanderen voor België?
Als ik iets online aankoop bij Apple moeten ze me ook 2 jaar garantie geven.
Nu, ik ga sowieso eens kijken bij de Telenet-winkel op de Bondgenotenlaan of Ladeuzeplein, maar toch...
BertG3 schreef:Dit was mijn duizendste post op Userbase.
Nu voel ik me toch wel speciaal!