iPhone 7 Plus?

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Hallo!
Duizendmaal sorry als dit hier verkeerd staat, maar heeft er iemand hier al een iPhone 7 (Plus)?
Ikzelf had een zilvere voor mij besteld bij Coolblue, een een gitzwarte voor mijn man bij bol.com. We wachten er nu toch al een heel tijdje op.

Daarom heb ik voor de zekerheid ook één bij Fnac besteld (er stond dat die in voorraad was), maar dit staat nu al dagenlang op 'bevestiging'...
Bij Orange zijn ze dan wel, dan niet op voorraad...

Ik heb ook de indruk dat de voorraad moeilijker ligt bij het Plus-model.
Ikzelf heb in 2014 mijn 6 Plus meteen omgeruild voor een 6 omdat hij te groot was, maar dit beklaag ik me nu wel... Ik wil echt terug een Plus... :p
En mijn echtgenoot heeft nogal grote handjes, dus die wil ook graag een Plus...

Waar hebben jullie hem gekocht, en weet iemand of er winkels zijn waar hij in voorraad is?
Liefst spring ik morgen in de auto en ben ik bereid heel België af te gaan, zolang ik maar met m'n nieuwe tellie thuiskom. :D
Ik wacht er nu al een tijdje op, en ik brand echt van nieuwgierigheid! :angel:

Jullie ervaringen en meningen over het toestel zijn ook welkom!
Dan heb ik lekker wat leesvoer terwijl ik op m'n exemplaar wacht. :)

Alvast bedankt! :-D
Blond doesn't mean stupid :roll:
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Het toestel is ocharme pas sinds 3 weken leverbaar, en het is de eerste keer dat België bij de eerste landen zit waar hik beschikbaar is. Er is heel weinig stock, en al zeker voor zo'' kleine markt als die van België. Ik betwijfel of eender welke leverancier ons zal kunnen zeggen welke info ze van Apple gekregen hebben.

Wil je hem zo snel mogelijk hebben had je hem moeten pre-orderen op die paar dagen tussen aankondiging en beschikbaarheid. Wil je hem nu zo snel mogelijk zou ik een afspraak maken in de Apple Store in Brussel, of hem daar bestellen. Dat is de enige plaats die hem voor alle andere leveranciers op stock zal hebben.

Jet Black is ook de populairste versie, iedereen wil die versie precies.

Ik heb mijn 7's op 19/9 besteld bij Proximus, op geen enkele manier kan je daar te weten komen wanneer hij geleverd zal worden, omdat Proximus dat simpelweg zelf ook niet weet.

Doe gewoon nog een maand verder met je 6, of zelfs nog langer, binnenkort heeft iedereen genoeg stock. "Ik wil dat nu", dat werkt gewoon niet bij nieuw aangekondigde Apple hardware.

Sterkte! :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
IYZY
Pro Member
Pro Member

selder schreef:Wil je hem zo snel mogelijk hebben had je hem moeten pre-orderen op die paar dagen tussen aankondiging en beschikbaarheid. Wil je hem nu zo snel mogelijk zou ik een afspraak maken in de Apple Store in Brussel, of hem daar bestellen. Dat is de enige plaats die hem voor alle andere leveranciers op stock zal hebben.
Pre-order is ook tijdig gebeurd.
En nee, helaas kan enkel de 7 kan besteld worden bij Apple BRU (nu zelf niet meer).
Ik zal morgen met Apple chatten, misschien dat er een voorraadje licht in de winkel zelf.
selder schreef:Jet Black is ook de populairste versie, iedereen wil die versie precies.
Dat weet ik wel, en dat begrijp ik niet zo goed...
Mijn kleur is en blijft zilver (volgens mij ook de minst gekozen kleur).
selder schreef:Ik heb mijn 7's op 19/9 besteld bij Proximus, op geen enkele manier kan je daar te weten komen wanneer hij geleverd zal worden, omdat Proximus dat simpelweg zelf ook niet weet.
Tja, gewoon omdat ik weet dat er al redelijk wat mensen hem bij de Easy-M hebben gehaald, die hem later hebben besteld dan ik.
Bij Coolblue had ik na een bepaald moment ook het gevoel dat ze hun klanten van BE & NL op maar één stock zetten.
selder schreef:Doe gewoon nog een maand verder met je 6, of zelfs nog langer, binnenkort heeft iedereen genoeg stock. "Ik wil dat nu", dat werkt gewoon niet bij nieuw aangekondigde Apple hardware.
Normaal wacht ik altijd tot januari, maar het probleem is dat mijn 6 enorme kuren heeft, en sinds kort op willekeurige momenten uitvalt.
Het wachten vond ik niet zo zeer een probleem, maar nu wel, omdat hij nu dus ook af en toe uitvalt.
Als ik hem binnenbreng, zit ik weer 3 weken zonder...

Ook het feit dat ik 'm besteld heb, er nu benieuwd naar ben en hem dus ook nu wil hebben, speelt mee.
selder schreef:Sterkte! :-)
Dat stukje sarcasme was niet nodig, maar bedankt.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Op de site van Coolblue staat volgende update:

Code: Selecteer alles

Update 30 september:
Toch nog nieuws. Begin volgende week komt er een aanzienlijk aantal iPhone 7- en 7 Plus-modellen binnen. Het betreft in dit geval alle kleuren en opslagcapaciteiten.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Jawadde, als het zo levensnoodzakelijk is, geen nood aan rondrijden in heel België. Pre-order hem overal en de eerste die levert heeft een verkoop. De rest annuleren of terug sturen. Of bij houden, 50 of 100 euro bij tellen en verkopen, ze zijn schaars en er zijn er toch die het er voor over hebben.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

In uw originele post stond niets over je 6 die niet goed meer werkt, je ziet zelf dan toch ook wel dat die post een hele andere betekenis krijgt hè.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
IYZY
Pro Member
Pro Member

seagull schreef:Op de site van Coolblue staat volgende update:

Update 30 september:
Toch nog nieuws. Begin volgende week komt er een aanzienlijk aantal iPhone 7- en 7 Plus-modellen binnen. Het betreft in dit geval alle kleuren en opslagcapaciteiten.
Had ik ook gezien... Alleen een beetje jammer dat Coolblue zo vaagt blijft doen...
Misschien zit ik er bij, misschien niet...
Je hebt helaas geen zekerheid... :?
MClaeys schreef:Jawadde, als het zo levensnoodzakelijk is ...
Oké.
En ja, ik heb mijn telefoon nodig voor mijn werk... Heel veel...
Daarnaast gebruik ik hem om mij volledig te organiseren...
Met de twijfel rondlopen dat de mijne elk moment uitvalt... Liever niet.
MClaeys schreef:Pre-order hem overal en de eerste die levert heeft een verkoop. De rest annuleren of terug sturen. Of bij houden, 50 of 100 euro bij tellen en verkopen, ze zijn schaars en er zijn er toch die het er voor over hebben.
Ik zit nu zo wat in het moment dat ik ze inderdaad misschien overal wil pre-orderen... Letterlijk...
Maar als ik hem ook maar ergens in België meteen kon ophalen, sprong ik nu 3 gaten in de lucht...

Desnoods bestel ik gewoon ergens een gsm, die ik na 2 weken of zo terugstuur... Maar dan is de vraag weer: is hij hier over 2 weken... :?
selder schreef:In uw originele post stond niets over je 6 die niet goed meer werkt, je ziet zelf dan toch ook wel dat die post een hele andere betekenis krijgt hè.
Nee, dat begrijp ik, maar nja dat vond ik ook niet meteen belangrijk om te vermelden... ;)
Normaal wacht ik dus tot januari ofzo, en haal ik altijd het model zonder 'S' (ook omdat er soms wat foutjes in de eerste producties zitten)...
Maar nu had ik 'm gelijk besteld omdat we eindelijk bij de eerste landen zitten, omdat ik nu al een half jaar pieker dat ik terug een Plus wil, en omdat mijn oude iPhone kuren krijgt (en nu zelf gewoon begint uit te vallen)...

Dat had ik misschien even moeten vermelden.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

IYZY schreef:
MClaeys schreef:Jawadde, als het zo levensnoodzakelijk is ...
Oké.
En ja, ik heb mijn telefoon nodig voor mijn werk... Heel veel...
Daarnaast gebruik ik hem om mij volledig te organiseren...
Met de twijfel rondlopen dat de mijne elk moment uitvalt... Liever niet.
MClaeys schreef:Pre-order hem overal en de eerste die levert heeft een verkoop. De rest annuleren of terug sturen. Of bij houden, 50 of 100 euro bij tellen en verkopen, ze zijn schaars en er zijn er toch die het er voor over hebben.
Ik zit nu zo wat in het moment dat ik ze inderdaad misschien overal wil pre-orderen... Letterlijk...
Maar als ik hem ook maar ergens in België meteen kon ophalen, sprong ik nu 3 gaten in de lucht...

Desnoods bestel ik gewoon ergens een gsm, die ik na 2 weken of zo terugstuur... Maar dan is de vraag weer: is hij hier over 2 weken... :?
Ik snap dat he een gsm nodig kan hebben hoor, maar geef je huidige dan binnen voor herstelling, schaf in de tussentijd even een andere aan en klaar. Binnen anderhalve week ofzo hebt ge uwe 7, stuurt ge den anderen terug en na 3 weken hebt ge uwe herstelde 6 terug. Die kunt ge dan als reserve houden voor als uwe 7 binnen anderhalf kuren heeft :).

En dat overal pre orderen is hoe ne kameraad van mij het doet, dat was dus niet sarcastisch bedoeld. Hij heeft zen 7 al, of hij zen andere opzegt of houd weet ik niet.
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 233 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Geen ervaring met deze shop maar kijk gewoon eens via de Tweakers Pricewatch

Hier bijvoorbeeld 'snel beschikbaar
=> https://www.4launch.nl/product/392218/A ... -/tweakers
IYZY
Pro Member
Pro Member

MClaeys schreef:Ik snap dat he een gsm nodig kan hebben hoor, maar geef je huidige dan binnen voor herstelling, schaf in de tussentijd even een andere aan en klaar. Binnen anderhalve week ofzo hebt ge uwe 7, stuurt ge den anderen terug en na 3 weken hebt ge uwe herstelde 6 terug. Die kunt ge dan als reserve houden voor als uwe 7 binnen anderhalf kuren heeft :).

En dat overal pre orderen is hoe ne kameraad van mij het doet, dat was dus niet sarcastisch bedoeld. Hij heeft zen 7 al, of hij zen andere opzegt of houd weet ik niet.
Awel, ik denk dat ik het zo ga doen... Er zal niet veel anders opzitten...
Natuurlijk, mogelijk heb ik die 7 binnen anderhalve week, maar wat mij gewoon stoort is dat je 0,0 zekerheid hebt... Sommige winkels laten je weten hoeveel wachtenden er nog voor je zijn... Coolblue doet niks. En Fnac? Geen idee wat die allemaal doen... Er stond dat hij op voorraad was.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Kleine toelichting van bij 4Launch (koopforum niet editable en soms ben ik snel met posten :lol: )

Producten met de donkergroene indicator en de tekst "Snel leverbaar" zijn direct leverbaar vanuit voorraad van onze toeleverancier. Kiest u voor afhalen dan kan dit vaak de volgende dag al, bij verzending sturen wij het normaal de volgende dag naar u op.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

IYZY schreef:
MClaeys schreef:Ik snap dat he een gsm nodig kan hebben hoor, maar geef je huidige dan binnen voor herstelling, schaf in de tussentijd even een andere aan en klaar. Binnen anderhalve week ofzo hebt ge uwe 7, stuurt ge den anderen terug en na 3 weken hebt ge uwe herstelde 6 terug. Die kunt ge dan als reserve houden voor als uwe 7 binnen anderhalf kuren heeft :).

Natuurlijk, mogelijk heb ik die 7 binnen anderhalve week, maar wat mij gewoon stoort is dat je 0,0 zekerheid hebt... Sommige winkels laten je weten hoeveel wachtenden er nog voor je zijn... Coolblue doet niks. En Fnac? Geen idee wat die allemaal doen... Er stond dat hij op voorraad was.
Heb je per se een smartphone nodig ? Zoek anders eens in je schof naar die stoffige Nokia of koop ergens zo'n baksteen aan -€10
IYZY
Pro Member
Pro Member

IYZY schreef:

Natuurlijk, mogelijk heb ik die 7 binnen anderhalve week, maar wat mij gewoon stoort is dat je 0,0 zekerheid hebt... Sommige winkels laten je weten hoeveel wachtenden er nog voor je zijn... Coolblue doet niks. En Fnac? Geen idee wat die allemaal doen... Er stond dat hij op voorraad was...
BertG3 schreef:Geen ervaring met deze shop maar kijk gewoon eens via de Tweakers Pricewatch

Hier bijvoorbeeld 'snel beschikbaar
=> https://www.4launch.nl/product/392218/A ... -/tweakers
Dank je! Ga ik zeker eens goed bekijken.
Normaal bestel ik in zo een geval alleen bij dingen waar ik vertrouwd mee ben (zoals Coolblue, bol.com, Vandenborre, Apple of Mediamarkt), ook deels voor de after-service, maar alles helpt momenteel! :D
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Of hier de zilveren

https://www.4launch.nl/product/392221/A ... rdwareinfo

1 stuk direct leverbaar !!!

(Nogmaals geen ervaring met de shop dus later niet komen klagen) - wel goede recensies precies
IYZY
Pro Member
Pro Member

BertG3 schreef:Kleine toelichting van bij 4Launch (koopforum niet editable en soms ben ik snel met posten :lol: )

Producten met de donkergroene indicator en de tekst "Snel leverbaar" zijn direct leverbaar vanuit voorraad van onze toeleverancier. Kiest u voor afhalen dan kan dit vaak de volgende dag al, bij verzending sturen wij het normaal de volgende dag naar u op.
Awel, da's toch goed dan, niet? :)
BertG3 schreef:Heb je per se een smartphone nodig ? Zoek anders eens in je schof naar die stoffige Nokia of koop ergens zo'n baksteen aan -€10
Goh... In principe kan ik het een week wel volhouden met enkel bellen, maar in deze tijden is een smartphone toch echt zo veel handiger...
Mails, effe iets opzoeken, een document in een gedeelde map in Dropbox bekijken, snel effe iets uit mijn iCloud Drive doorsturen, ...

Ik heb dus ook nog mijn iPhone 5, maar die ligt al 2 jaar in de kast en geeft nu steeds de melding dat hij aan iTunes moet, maar hij kan daar niet hersteld worden...
Dan heb ik nog een iPhone 4S gevonden (wist niet eens dat we die hadden), en die heb ik een weekje kunnen gebruiken, totdat ik hem wou opladen, en hij de hele nacht het Apple-logotje toont bij het opstarten, uitvalt, automatisch opnieuw probeert te booten, uitvalt, ... en dit een hele nacht lang...
Heb hem 's ochtends snel proberen te herstellen, en dit werkte toen niet... Die 4S was eigenlijk ook niet echt meer goed genoeg voor wat ik 'm nodig had...

En ik heb hier nog echt een Nokia 3310 liggen (mijn eerste gsm), enkel jammer dat die batterij verdwenen is (en nu ook die vierkante blokvormige oplader).
Ik wou dat apparaat nog eens dolgraag gebruiken! :)
Aan dat ding heb ik héél veel goede herinneringen! :D
Zoals de Stimorol-plakkers die licht gaven als je wordt gebeld, al m'n vriendinnen die één hadden, de skins, alle kleuren plastieken onderdelen waarmee je 'm kon pimpen! :p
IYZY
Pro Member
Pro Member

IYZY schreef:
BertG3 schreef:Kleine toelichting van bij 4Launch (koopforum niet editable en soms ben ik snel met posten :lol: )

BertG3 schreef:Heb je per se een smartphone nodig ? Zoek anders eens in je schof naar die stoffige Nokia of koop ergens zo'n baksteen aan -€10
Goh... In principe kan ik het een week wel volhouden met enkel bellen, maar in deze tijden is een smartphone toch echt zo veel handiger...
Mails, effe iets opzoeken, een document in een gedeelde map in Dropbox bekijken, snel effe iets uit mijn iCloud Drive doorsturen, ...

Ik heb dus ook nog mijn iPhone 5, maar die ligt al 2 jaar in de kast en geeft nu steeds de melding dat hij aan iTunes moet, maar hij kan daar niet hersteld worden...
Dan heb ik nog een iPhone 4S gevonden (wist niet eens dat we die hadden), en die heb ik een weekje kunnen gebruiken, totdat ik hem wou opladen, en hij de hele nacht het Apple-logotje toont bij het opstarten, uitvalt, automatisch opnieuw probeert te booten, uitvalt, ... en dit een hele nacht lang...
Heb hem 's ochtends snel proberen te herstellen, en dit werkte toen niet... Die 4S was eigenlijk ook niet echt meer goed genoeg voor wat ik 'm nodig had...

En ik heb hier nog echt een Nokia 3310 liggen (mijn eerste gsm), enkel jammer dat die batterij verdwenen is (en nu ook die vierkante blokvormige oplader).
Zoals de Stimorol-plakkers die licht gaven als je wordt gebeld, al m'n vriendinnen die één hadden, de skins, alle kleuren plastieken onderdelen waarmee je 'm kon pimpen! :p
BertG3 schreef:Of hier de zilveren

(Nogmaals geen ervaring met de shop dus later niet komen klagen) - wel goede recensies precies
Werkgeheugen 2 GB? Is een Plus niet 3 GB?
En we willen allebei de 128 GB :p ... Die is pas leverbaar over 10 werkdagen, haha!
Maar enorm bedankt voor je hulp!
IYZY
Pro Member
Pro Member

IYZY schreef:
IYZY schreef:

BertG3 schreef:Of hier de zilveren

Werkgeheugen 2 GB? Is een Plus niet 3 GB?
En we willen allebei de 128 GB :p ... Die is pas leverbaar over 10 werkdagen, haha!
Maar enorm bedankt voor je hulp!
IYZY
Pro Member
Pro Member

Oei, kan een mod ofzo enkele berichtjes verwijderen?
Ik denk dat ik wat flink mispeuterd heb...
Of misschien verplaatsen naar ergens waar mensen wel hun berichtjes kunnen editen?

Sorry! :?
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Die iPhone 5 kan je in principe met een beetje gesleutel weer in gang krijgen. Anders misschien eens denken om die 5 en 4S te verkopen ? Velen zijn daar nog achteruit 8)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer

IYZY schreef: Ik heb dus ook nog mijn iPhone 5, maar die ligt al 2 jaar in de kast en geeft nu steeds de melding dat hij aan iTunes moet, maar hij kan daar niet hersteld worden...
Er is een nieuwe itunes.
It is the best itunes ever. :angel:

Zalig toch zo een gesloten operating system, waar ja als het mis gaat, gewoon niks meer kan doen.

Maar de 7 heeft die problemen niet hoor. :roll: :roll: :roll:

Is er geen cyanogen mod voor iphones ? :twisted: :twisted: :twisted:
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Dat iTunes probleem is normaal wel op te lossen hoor. Kzou zeggen kzal er eens naar kijken maarja als je een 7 Plus koopt :lol:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

Hier een blije eigenaar van de 7 Plus sinds vrijdagochtend. 32 GB Zwart.

Leveringen naar winkels zijn enorm triestig. De gewone 7 valt nog iets of wat mee en komt mondjesmaat binnen, 7 Plus is schrijnend. De mijne was de allereerste van mijn model die binnen kwam (voor al hun winkels). In Brussel kan je de Plus sowieso niet reserveren.

Kleine opmerking: als je particulier in de EU koopt krijg je twee jaar garantie. Eén jaar daarvan is wereldwijd en kan je met elk probleem in een Store, AASP of APSP langsgaan, vanaf het tweede jaar het je het aankoopbewijs nodig. Komt daarbij dat als je je toestel hebt gekocht via een operator (Vodafone, Proximus, ...) moét je ook het tweede jaar garantie via hen doen. Misschien de moeite om in het achterhoofd te houden aangezien zij meestal iets minder gul zijn met garantie. Tweede jaar is op hun kosten, eerste jaar op die van Apple.

Ik kom van een 5s, dus enige aanpassing (vooral aan de grootte) was wel nodig. Maar echt een toptoestel! Jaar-op-jaar upgraden is niet voor mij weggelegd (en vind ik ook niet echt de moeite), dus alle vernieuwingen van de laatste drie jaar bereiken mij nu :-D .
butskristof
Elite Poster
Elite Poster

butskristof schreef:Hier een blije eigenaar van de 7 Plus sinds vrijdagochtend. 32 GB Zwart.

Leveringen naar winkels zijn enorm triestig. De gewone 7 valt nog iets of wat mee en komt mondjesmaat binnen, 7 Plus is schrijnend. De mijne was de allereerste van mijn model die binnen kwam (voor al hun winkels). In Brussel kan je de Plus sowieso niet reserveren.

Kleine opmerking: als je particulier in de EU koopt krijg je twee jaar garantie. Eén jaar daarvan is wereldwijd en kan je met elk probleem in een Store, AASP of APSP langsgaan, vanaf het tweede jaar het je het aankoopbewijs nodig. Komt daarbij dat als je je toestel hebt gekocht via een operator (Vodafone, Proximus, ...) moét je ook het tweede jaar garantie via hen doen. Misschien de moeite om in het achterhoofd te houden aangezien zij meestal iets minder gul zijn met garantie. Tweede jaar is op hun kosten, eerste jaar op die van Apple.

Ik kom van een 5s, dus enige aanpassing (vooral aan de grootte) was wel nodig. Maar echt een toptoestel! Jaar-op-jaar upgraden is niet voor mij weggelegd (en vind ik ook niet echt de moeite), dus alle vernieuwingen van de laatste drie jaar bereiken mij nu :-D .
EDIT: error code in iTunes heeft veelal te maken met hardwareproblemen. De beruchte code 53 destijds hield verband met gesjoemel met de homeknop op fake displays. Het lijkt alsof iTunes u gewoon een hak probeert te zetten en zegt 'neen, gij bent stom en ik zet uw software niet terug', maar het geeft wel degelijk aan dat er iets mis is met het desbetreffende apparaat.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Wat betreft de 4S heb je die al geprobeerd in DFU mode te zetten en de laatste versie te flashen via iTunes ?
IYZY
Pro Member
Pro Member

BertG3 schreef:Die iPhone 5 kan je in principe met een beetje gesleutel weer in gang krijgen. Anders misschien eens denken om die 5 en 4S te verkopen ? Velen zijn daar nog achteruit 8)
Goh, ik weet niet of er echt mensen in een zo-goed-als-kapotte iPhone geïnteresseerd zijn...
Verder verkoop ik meestal mijn toestellen niet, omdat ik het op één of andere manier prettig vindt om ze te verzamelen, maar ja...
duizend schreef:Zalig toch zo een gesloten operating system, waar ja als het mis gaat, gewoon niks meer kan doen.
Hater gespot!
Toegegeven: iOS is vrij gesloten, maar ik vind het wel goed zo, en iTunes doet alles wat ik verwacht...
Nu niet dat ik nog stond te springen om een 4S of 5 te gaan gebruiken...
BertG3 schreef:Dat iTunes probleem is normaal wel op te lossen hoor. Kzou zeggen kzal er eens naar kijken maarja als je een 7 Plus koopt
Dus ik verdien geen hulp meer omdat ik een 7+ koop? :p
Bij de iPhone 5 krijg ik error 4014, en bij de 4S weet ik niet meer meteen... Die heb ik gewoon in de rapte proberen te herstellen omdat ik er doodleuk 's ochtends pas achter kwam dat hij nog steeds aan het opstarten was...
butskristof schreef:Hier een blije eigenaar van de 7 Plus sinds vrijdagochtend. 32 GB Zwart.
Zelf die zin alleen al wekt de spanning bij mij... :eek:
butskristof schreef:Kleine opmerking: als je particulier in de EU koopt krijg je twee jaar garantie.
Aah, ja! Nog zoiets.
Kan ik mijn iPhone 6 (gekocht bij Telenet) bijvoorbeeld binnenbrengen in de Apple Store in Brussel?
butskristof schreef:Ik kom van een 5s, dus enige aanpassing (vooral aan de grootte) was wel nodig. Maar echt een toptoestel! Jaar-op-jaar upgraden is niet voor mij weggelegd (en vind ik ook niet echt de moeite), dus alle vernieuwingen van de laatste drie jaar bereiken mij nu .
Daarom skip ik ook altijd één jaar. Gewoon omdat ik geen behoefte heb aan elk jaar updaten, en omdat je dan veel nieuwe features hebt! :)
Zo had ik de 4, wou ik dolgraag de 8 MP-camera en Siri van de 4S, en kreeg ik die dus ook bij de 5...
Bij de 5 vond ik Touch ID er zo leuk uit zien, dus kreeg ik die bij de 6 (Plus, maar de aanpassing was a little bit too much at once, dus heb ik maar de gewone 6 gehaald).
En nu heb je 3D Touch en alle nieuwe features van de 7 (zoals de geweldige portrait-mode) waar ik niet op kan wachten! :p
butskristof schreef:error code in iTunes heeft veelal te maken met hardwareproblemen.
Heb ik ook al online gelezen... Mijn error heeft te maken met de connector, blijkbaar, maar daar is niks mis mee.
De 5 (nog op iOS 6, zelf) viel gewoon regelmatig uit toen ik hem nog eens wou gebruiken, en ik herinner me dat de WiFi het niet deed voor ik hem wou updaten. Daarna kapoet! :(
BertG3 schreef:Wat betreft de 4S heb je die al geprobeerd in DFU mode te zetten en de laatste versie te flashen via iTunes ?
Yep! Zowel via iTunes zelf als via ipsw.me... Er kwam een error op à la "deze iPhone kan niet worden hersteld"... blablabla...
Niet dat ik daar van wakker lig...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster

IYZY schreef:
butskristof schreef:Kleine opmerking: als je particulier in de EU koopt krijg je twee jaar garantie.
Aah, ja! Nog zoiets.
Kan ik mijn iPhone 6 (gekocht bij Telenet) bijvoorbeeld binnenbrengen in de Apple Store in Brussel?
butskristof schreef:Ik kom van een 5s, dus enige aanpassing (vooral aan de grootte) was wel nodig. Maar echt een toptoestel! Jaar-op-jaar upgraden is niet voor mij weggelegd (en vind ik ook niet echt de moeite), dus alle vernieuwingen van de laatste drie jaar bereiken mij nu .
Daarom skip ik ook altijd één jaar. Gewoon omdat ik geen behoefte heb aan elk jaar updaten, en omdat je dan veel nieuwe features hebt! :)
Zo had ik de 4, wou ik dolgraag de 8 MP-camera en Siri van de 4S, en kreeg ik die dus ook bij de 5...
Bij de 5 vond ik Touch ID er zo leuk uit zien, dus kreeg ik die bij de 6 (Plus, maar de aanpassing was a little bit too much at once, dus heb ik maar de gewone 6 gehaald).
En nu heb je 3D Touch en alle nieuwe features van de 7 (zoals de geweldige portrait-mode) waar ik niet op kan wachten! :p
Als die 6 ouder dan een jaar is niet, dan moet het via Telenet zelf. Enkel providers waarvoor die uitzondering er is.
Met eender welke bij Media Markt, Bart Smit, Vanden Borre, ... aangekochte iPhone kan je terecht bij Apple zelf en hun erkende service partners, enkel die via providers zijn aangekocht niet.

Portrait mode is wel nog niet beschikbaar, komt in iOS 10.1. Ik ben al aan het twijfelen geweest om even de beta te installeren, maar ik wacht wel even af op de gewone release.
Ik gebruik mijn camera eigenlijk echt niet zo veel, meer om 'snel ergens een foto van te nemen'. Ik heb deze dus ook nog niet echt getest, maar ga een van de dagen voor de gelegenheid wel eens een wandeling doen en wat plaatjes schieten om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Leukste nieuwe dingen voor mij na een dag gebruik: raise to wake, 3D Touch en die verschrikkelijk snelle Touch ID. Eigenlijk functies van de 6s dus, maar waterdichtheid ga ik echt niet uittesten :lol: .
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

IYZY schreef:Goh, ik weet niet of er echt mensen in een zo-goed-als-kapotte iPhone geïnteresseerd zijn...
In een zo-goed-als-kapotte iPhone misschien niet (hangt af van de prijs) maar bijvoorbeeld ik heb nog steeds interesse in een iPhone 4S met genoeg opslagruimte omdat de iPhone is die tot nu toe één van de beste DAC's heeft.
IYZY schreef:Dus ik verdien geen hulp meer omdat ik een 7+ koop? :p
Haha. Absoluut niet maar moest het is niet je daily-driver. Wat betreft de iPhone 5 kan je zelf maar enkele dingen proberen volgens mij
- Andere lightning kabel proberen (heb je waarschijnlijk gedaan)
- Andere PC met iTunes proberen

Anders vrees ik dat je lighting poort in je iPhone stuk zal zijn (volgens error code 4014). Wat je wel nog steeds kan doen en wat geholpen heeft bij iemand die ik ken is met wat perslucht in je lightning connector blazen en checken of er vuil in zit. Dit helpt meestal bij dergelijk probleem.
IYZY schreef:en bij de 4S weet ik niet meer meteen...
Zou ik toch nog eens checken. Zeker als je graag naar muziek luistert en de iPhone vrij veel opslagruimte heeft. Geniet van de goeie DAC die er inzit want van je iPhone 7 Plus zal je dit niet meer kunnen zeggen :wink: Anders zijn er nog wel mensen die interesse hebben in een 4S voor de DAC (denk ik)
IYZY schreef:Kan ik mijn iPhone 6 (gekocht bij Telenet) bijvoorbeeld binnenbrengen in de Apple Store in Brussel?
Als hij nog maar één jaar oud is sowieso. Daarna kan je dit proberen maar vrees ik dat je je garantie zal moeten claimen bij Telenet

P.S. Dit was mijn duizendste post op Userbase. Op naar de 2000 :beerchug:
IYZY
Pro Member
Pro Member

butskristof schreef:Als die 6 ouder dan een jaar is niet, dan moet het via Telenet zelf. Enkel providers waarvoor die uitzondering er is.
Serieus? Da's ook stom...
Hij is aangekocht in januari 2015, dus het zal dan maar via Telenet moeten (waar ik al gemerkt heb dat ze een minder goede na-service hebben dan Vandenborre, waar je altijd, ongeacht het probleem, een refurbished iPhone terugkrijgt).
butskristof schreef:Portrait mode is wel nog niet beschikbaar, komt in iOS 10.1. Ik ben al aan het twijfelen geweest om even de beta te installeren, maar ik wacht wel even af op de gewone release.
Inderdaad. Nu, 10.1 zal niet zo lang meer op zich laten wachten, vermoed ik...
Ik heb al video's van mensen met de bèta gezien, en die portrait mode is echt iets speciaals.
Het staat nog niet helemaal op punt, maar dat zal wel komen, zeker? :p
butskristof schreef:Ik gebruik mijn camera eigenlijk echt niet zo veel, meer om 'snel ergens een foto van te nemen'. Ik heb deze dus ook nog niet echt getest, maar ga een van de dagen voor de gelegenheid wel eens een wandeling doen en wat plaatjes schieten om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik gebruik mijn iPhone echt voor mooie foto's te nemen. Sinds de 6 is er zo veel veranderd qua lichtdosering, dat ik al enkele supermooie kiekjes heb kunnen nemen!
butskristof schreef:Leukste nieuwe dingen voor mij na een dag gebruik: raise to wake, 3D Touch en die verschrikkelijk snelle Touch ID. Eigenlijk functies van de 6s dus, maar waterdichtheid ga ik echt niet uittesten :lol: .
Raise to wake getest op een collega's 6S. Wel een leuke feature, en het werkt ook goed.
Het nummer-model brengt vaak ook minder features mee dan het S-model, maar wel een nieuw design (alhoewel, nieuw...).
Toch zijn er sowieso leuke, nieuwe features die de 6S niet heeft. :)

Hij is water resistant (blijkbaar zelf iets meer dan enkel IP67), maar dit is niet gedekt door de garantie. Ik heb al collega's horen klagen over hoe Apple dit moet dekken, maar ik snap het ook wel... Hoe zien zij dat het ligt aan je toestel dat niet correct afgesloten was en schade heeft opgelopen in de regen, of dat jij effe bent gaan diepzeeduiken met je toestel en de druk je toestel heeft beschadigd?
Water en technologie blijf je best mijden. :)
BertG3 schreef:In een zo-goed-als-kapotte iPhone misschien niet (hangt af van de prijs) maar bijvoorbeeld ik heb nog steeds interesse in een iPhone 4S met genoeg opslagruimte omdat de iPhone is die tot nu toe één van de beste DAC's heeft.
Dit wist ik niet! :o
BertG3 schreef:Haha. Absoluut niet maar moest het is niet je daily-driver. Wat betreft de iPhone 5 kan je zelf maar enkele dingen proberen volgens mij
- Andere lightning kabel proberen (heb je waarschijnlijk gedaan)
- Andere PC met iTunes proberen
Inderdaad, ik heb al mijn hele voorraad lightning-kabels geprobeerd (waaronder ook één van Belkin), en een andere Mac (de enige PC die we nog hebben is één die ik van op kantoor heb meegekregen, maar die heeft allemaal beperkingen...).
BertG3 schreef:Anders vrees ik dat je lighting poort in je iPhone stuk zal zijn (volgens error code 4014). Wat je wel nog steeds kan doen en wat geholpen heeft bij iemand die ik ken is met wat perslucht in je lightning connector blazen en checken of er vuil in zit. Dit helpt meestal bij dergelijk probleem.
Gezien de iPhone ook regelmatig uitviel voor dit probleem optrad (ik had hem een maandje daarvoor eens proberen gebruiken als 2de gsm voor een project), betwijfel ik of het daadwerkelijk aan de lightning-poort ligt...
Maar ik zal je advies zeker eens opvolgen!
BertG3 schreef:Zou ik toch nog eens checken.
Ik laat het weten. :)
BertG3 schreef:Daarna kan je dit proberen maar vrees ik dat je je garantie zal moeten claimen bij Telenet
Ik zal bij Telenet proberen, maar in feite... Moet de fabrikant ook geen 2 jaar garantie garanderen voor België?
Als ik iets online aankoop bij Apple moeten ze me ook 2 jaar garantie geven.
Nu, ik ga sowieso eens kijken bij de Telenet-winkel op de Bondgenotenlaan of Ladeuzeplein, maar toch...
BertG3 schreef:Dit was mijn duizendste post op Userbase.
Nu voel ik me toch wel speciaal! :bdaysmile:
IYZY
Pro Member
Pro Member

Effe update'tje, sinds vorige week woensdag (12/10/2016) heb ik hem in huis. :D
Happy me! :bdaysmile:
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Hier werd er vrijdag 14/10 eentje geleverd voor een medewerker :-D
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
IYZY
Pro Member
Pro Member

seagull schreef:Hier werd er vrijdag 14/10 eentje geleverd voor een medewerker :-D
Super! Vind het een heel fijn apparaat!
Ik ben al helemaal gewend aan de grootte, hij is enorm snel en ik heb al lekker kunnen experimenteren met de 'portrait mode' (en heb er al enkele fantastische kiekjes mee kunnen nemen). :D
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”