PCIe x16 videokaart met VGA
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
waarom specifiek x16? Een x4 of x8 kaart past ook in een x16 slot zonder problemen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 16 keer
Heb deze kaart liggen, mag weg voor 20 EUR.
https://www.msi.com/Graphics-card/RX300 ... o-overview
http://www.cnet.com/products/msi-rx300h ... ies/specs/
https://www.msi.com/Graphics-card/RX300 ... o-overview
http://www.cnet.com/products/msi-rx300h ... ies/specs/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
- Bedankt: 509 keer
Ah merci. Wist ik nie, dan mag da natuurlijk ook.selder schreef:waarom specifiek x16? Een x4 of x8 kaart past ook in een x16 slot zonder problemen.
€20 is te veel btw. Wil er hoogstens €10 voor geven. PC is nu DVI-only, en ging ik verkopen aan iemand die blijkbaar nog een monitor met VGA heeft. Maar bij het demonstreren kreeg ik ineens een video-crash. Mogelijk door het warme weer, maar dus in elk geval een onbetrouwbare kaart. Als ik dan toch een andere kaart erin moet steken voor hem, dan uiteraard nog ene met VGA.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
Merci, maar Tienen is wel een beke ver.
Nu, het kan toch zijn dat ik er geen nodig heb. Ik sta een beetje voor een raadsel. Toen die persoon hier was en het probleem dus ineens optrad, kreeg ik ook direct blue screens bij het booten van de PC, terwijl het vanmorgen nog allemaal ok werkte. Daarom ging ik er van uit dat het een hardware probleem was, omdat ik dus Windows echt niet meer geboot kreeg. Nadat hij vertrok, heb ik dan eens in safe mode geboot en teruggekeerd naar het restore point van gisteren. Toen werkte Windows weer normaal. Echter, kort erna kreeg ik ineens weer een blue screen en weer onmogelijk om te booten.
Ik ging er dan een beetje van uit dat het een overheat probleem is of zo. Ondertussen had ik ook de bewuste foutmelding (VIDEO TDR FAILURE - nvlddmkm.sys) gegoogled en heel veel hits van issues van nVidia drivers met Windows 10. De geinstalleerde drivers zijn overigens GeForce drivers die in principe maar tot W8 ondersteund zijn. Daar las ik ook tips over hoe je best de drivers in Safe Mode installeert.
Soit. Eerste test die ik vervolgens deed was de GeForce drivers eruit zwieren en gewoon met de standaard Microsoft driver. Dan eens Passmark draaien gedurende een uur. Dat lukte zonder probleem. Performantie is natuurlijk om bij te huilen (0.5fps bij de 3D test
), en max. resolutie is ook beperkt tot 1280x1024. Maar ik kreeg in elk geval geen crash. Niet zeker of dat een garantie is dat de kaart ok is, aangezien met de standaard Microsoft driver wellicht een hoop componenten van de kaart niet aangesproken worden.
Vervolgens dan toch eens die nVidia driver clean herinstalleerd, maar dus vanuit Safe Mode. Daarna een snelle Passmark gedaan, en ook die werkte probleemloos, maar dan dus met deftige resultaten. Overheat kan dan ook niet de oorzaak zijn, aangezien die Passmark de kaart serieus belast, terwijl de crashes er eigenlijk bij heel basic dingen kwamen zoals het openen van Windows Settings menu en zo. Dus geen video noch 3D.
Wat ik dus niet begrijp: als het aan de drivers lag, waarom kreeg ik dan ook blue screens onmiddellijk bij het booten ? Terwijl die PC dus al zeker 10x zonder problemen gewerkt had nadat ik W10 clean geinstalleerd had. Het kan toch niet dat er bij de initiele crash ergens een state ontstaan is die ook subsequent crashes veroorzaakt, zeker nadat je een power off en reboot gedaan hebt.
Nu, het kan toch zijn dat ik er geen nodig heb. Ik sta een beetje voor een raadsel. Toen die persoon hier was en het probleem dus ineens optrad, kreeg ik ook direct blue screens bij het booten van de PC, terwijl het vanmorgen nog allemaal ok werkte. Daarom ging ik er van uit dat het een hardware probleem was, omdat ik dus Windows echt niet meer geboot kreeg. Nadat hij vertrok, heb ik dan eens in safe mode geboot en teruggekeerd naar het restore point van gisteren. Toen werkte Windows weer normaal. Echter, kort erna kreeg ik ineens weer een blue screen en weer onmogelijk om te booten.
Ik ging er dan een beetje van uit dat het een overheat probleem is of zo. Ondertussen had ik ook de bewuste foutmelding (VIDEO TDR FAILURE - nvlddmkm.sys) gegoogled en heel veel hits van issues van nVidia drivers met Windows 10. De geinstalleerde drivers zijn overigens GeForce drivers die in principe maar tot W8 ondersteund zijn. Daar las ik ook tips over hoe je best de drivers in Safe Mode installeert.
Soit. Eerste test die ik vervolgens deed was de GeForce drivers eruit zwieren en gewoon met de standaard Microsoft driver. Dan eens Passmark draaien gedurende een uur. Dat lukte zonder probleem. Performantie is natuurlijk om bij te huilen (0.5fps bij de 3D test

Vervolgens dan toch eens die nVidia driver clean herinstalleerd, maar dus vanuit Safe Mode. Daarna een snelle Passmark gedaan, en ook die werkte probleemloos, maar dan dus met deftige resultaten. Overheat kan dan ook niet de oorzaak zijn, aangezien die Passmark de kaart serieus belast, terwijl de crashes er eigenlijk bij heel basic dingen kwamen zoals het openen van Windows Settings menu en zo. Dus geen video noch 3D.
Wat ik dus niet begrijp: als het aan de drivers lag, waarom kreeg ik dan ook blue screens onmiddellijk bij het booten ? Terwijl die PC dus al zeker 10x zonder problemen gewerkt had nadat ik W10 clean geinstalleerd had. Het kan toch niet dat er bij de initiele crash ergens een state ontstaan is die ook subsequent crashes veroorzaakt, zeker nadat je een power off en reboot gedaan hebt.
-
- Elite Poster
Tomby schreef:Merci, maar Tienen is wel een beke ver.
Nu, het kan toch zijn dat ik er geen nodig heb. Ik sta een beetje voor een raadsel. Toen die persoon hier was en het probleem dus ineens optrad, kreeg ik daarna ook direct blue screens bij het booten van de PC, terwijl het vanmorgen nog allemaal ok werkte (persoon heeft ook gezien hoe het de eerste keer perfect bootte). Daarom ging ik er van uit dat het een hardware probleem was, omdat ik dus Windows echt niet meer geboot kreeg. Nadat hij vertrok, heb ik dan eens in safe mode geboot en teruggekeerd naar het restore point van gisteren. Toen werkte Windows weer normaal. Echter, kort erna kreeg ik ineens weer een blue screen en weer onmogelijk om te booten.
Soit. Eerste test die ik vervolgens deed was de GeForce drivers eruit zwieren en gewoon met de standaard Microsoft driver. Dan eens Passmark draaien gedurende een uur. Dat lukte zonder probleem. Performantie is natuurlijk om bij te huilen (0.5fps bij de 3D test), en max. resolutie is ook beperkt tot 1280x1024. Maar ik kreeg in elk geval geen crash. Niet zeker of dat een garantie is dat de kaart ok is, aangezien met de standaard Microsoft driver wellicht een hoop componenten van de kaart niet aangesproken worden.
-
- Elite Poster
Oops, dat was niet de bedoeling. Wou eigenlijk editteren (niet eens beseffende dat dat niet kan in Te Koop) en per ongeluk dus mezelf gequote. Dacht dat direct na elkaar posten niet meer kon ?