Wifi problemen - SSID valt weg

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Diet123
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Operator: Telenet
Probleem: Wifi

het ssid signaal valt weg op de pc (wanneer hij verbonden is heb ik een perfect signaal), als de ssid wegvalt moet ik de modem herstarten of de draadlozenetwerkadapter her-installeren.
ik heb reeds het wifi kanaal veranderd naar 6 en naar 10 => probleem blijft hetzelfde
ik heb de ssid van naam veranderd => probleem blijft hetzelfde
wanneer ik de ssid uitzend van men smartphone en de pc daarop laat verbinden => valt de wifi niet weg, dus valt enkel weg op telenet modem
mijn smartphone blijft dan wel weer verbonden met de telenet modem.

bizar probleem dus, lijkt of het probleem zich stelt op de computer maar ben daar niet 100% van overtuigd wanneer ik opzoekingswerk doe op google, vind verschillende topics terug met problemen wifi telenet !!
heb ook al naar de helpdesk gebeld, daar weten ze geen raad met men probleem.

iemand een idee ?
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Kijk eens op een ander toestel dat niet met de SSID geassocieerd is of de SSID blijft broadcasten op moment dat hij uitvalt op je pc.
Veel andere wifi netwerken in je buurt ? Misschien is iemand aan het jammen met deauth pakketjes...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

didi79 schreef:... aan het jammen met deauth pakketjes...
Eerste post hierboven, door de regels heen lees je toch dat er niet veel ervaring is, en dan zoiets posten :) :) :)

TS: installeer eens een SSID "scanner" op je computer, bijvoorbeeld inSSIDer. Laat die scanner eens lopen en analyseer je WIFI netwerk daarmee.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Diet123
Starter
Starter

didi79
de ssid blijft broadcasten, dus dat is het probleem niet.
Diet123
Starter
Starter

selder
inSSIDer heb ik reeds geïnstalleerd, dat is de reden waarom ik ook van wifi kanaal 2x ben veranderd, dit loste het probleem dus niet op
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Is er geen BIOS update en een driver-update voor je laptop beschikbaar? Mij lijkt het eerder iets in die richting te zijn ...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Diet123
Starter
Starter

selder
daar heb ik nog niet naar gekeken aangezien de ssid op de computer dan weer niet wegvalt op een ander netwerk, enkel met die van telenet.
en de ssid van telenet valt dan weer niet weg op de smartphone.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Je spreekt over moden of draadlozenetadapter. Wat moeten we daar onder verstaan ?
Diet123
Starter
Starter

mailracer
ik spreek over de telenet modem, deze zorgt voor de telefonie en het internetsignaal, hij stuurt het internetsignaal ook via wifi in de kamer.
de draadloze netwerkadapter vind je terug op de laptop (windows 7), configuratiescherm / netwerkcentrum / netwerkadapters ...
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als Je gsm altijd verbonden blijft, danligt het wel degelijk aan je laptop. Leen daarom eens een USB stickje. Soms kan het helpen de volledige driver te verwijderen en opnieuw te installeren. Of is het je virusscanner die de boel in de war stuurt.
Diet123
Starter
Starter

mailracer
versta je redenering, maar waarom valt een andere ssid dan niet weg op de laptop, het is enkel die van telenet.
(trouwens, ik heb reeds de drivers van de netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd, dit had het probleem ook niet opgelost)

virusscanner, ccleaner => deze heb ik nog niet verwijderd gehad, misschien kan ik deze piste volgende keer eens bewandelen.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Stof in de laptop kan de wifi chip doen vastlopen .... heb ik reeds bij veel laptops gemerkt, en en valt vaker voor bij veel trafiek.

andere oorzaak kan zijn dat je een alarm systeen hebt met radar detectoren op 2.4

daar telenet op de nieuwe modems 40 mhz kanalen gebruikt is dit wel een probleem, best probeer je eens kanaal 1 en op 20 mhz bandbrete
Afbeelding
Diet123
Starter
Starter

petzl
inderdaad, in eerste instantie stond de telenet modem op kanaal 1 met 40 mhz, huidig staat die op kanaal 10 met 40 mhz.

de ssid op de computer valt enkel met die van telenet en de ssid van telenet valt dan weer niet weg op de smartphone.
dus de modem blijft het broadcasten maar naar enige tijd valt het enkel weg op de computer.
zit op eerste verdieping, onderaan het appartement is er nog een telenet user, krijg dat signaal even sterk binnen op computer.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Ik heb dat wegvallend wifi probleem op 2 laptops door een versleten wifi switch. plakband erop of afzetten in de bios lost het op.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Diet123 schreef:petzl
inderdaad, in eerste instantie stond de telenet modem op kanaal 1 met 40 mhz, huidig staat die op kanaal 10 met 40 mhz.

de ssid op de computer valt enkel met die van telenet en de ssid van telenet valt dan weer niet weg op de smartphone.
dus de modem blijft het broadcasten maar naar enige tijd valt het enkel weg op de computer.
zit op eerste verdieping, onderaan het appartement is er nog een telenet user, krijg dat signaal even sterk binnen op computer.
ja maar probeer eens op 20 mhz, want op 40 mhz is het belachelijk dat je nog een kanaal kan opgeven aangezien hij toch bijna alle kanalen opebruikt voor een 40 mhz signaal.
Afbeelding
Diet123
Starter
Starter

petzl
vandaag geprobeerd om op 20mhz te zetten, probleem bleef ook bestaan.
nu konden we via de smartphone ook niet meer verbinden.

nogmaals naar telenet gebeld, ze gingen een technieker sturen, ik hoop dat ze de modem zullen vervangen, morgen meer nieuws.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

selder schreef: Eerste post hierboven, door de regels heen lees je toch dat er niet veel ervaring is, en dan zoiets posten :) :) :)
Toch voldoende ervaring om te weten hoe je kanaal en SSID naam wijzigt, dat je een en ander te weten kan komen met inSSIDer... Give the TS some credit ;-)
Morrog
Starter
Starter

Wat was dan het resultaat van de interventie van de technieker?

Ik heb ook problemen met wegvallen van SSID en connectie. Ik ben ook wel terughoudend om een technieker te laten komen, uit schrik om zelf te moeten betalen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”