Operator: Telenet
Probleem: Wifi
het ssid signaal valt weg op de pc (wanneer hij verbonden is heb ik een perfect signaal), als de ssid wegvalt moet ik de modem herstarten of de draadlozenetwerkadapter her-installeren.
ik heb reeds het wifi kanaal veranderd naar 6 en naar 10 => probleem blijft hetzelfde
ik heb de ssid van naam veranderd => probleem blijft hetzelfde
wanneer ik de ssid uitzend van men smartphone en de pc daarop laat verbinden => valt de wifi niet weg, dus valt enkel weg op telenet modem
mijn smartphone blijft dan wel weer verbonden met de telenet modem.
bizar probleem dus, lijkt of het probleem zich stelt op de computer maar ben daar niet 100% van overtuigd wanneer ik opzoekingswerk doe op google, vind verschillende topics terug met problemen wifi telenet !!
heb ook al naar de helpdesk gebeld, daar weten ze geen raad met men probleem.
iemand een idee ?
Wifi problemen - SSID valt weg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
- Bedankt: 120 keer
Kijk eens op een ander toestel dat niet met de SSID geassocieerd is of de SSID blijft broadcasten op moment dat hij uitvalt op je pc.
Veel andere wifi netwerken in je buurt ? Misschien is iemand aan het jammen met deauth pakketjes...
Veel andere wifi netwerken in je buurt ? Misschien is iemand aan het jammen met deauth pakketjes...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Eerste post hierboven, door de regels heen lees je toch dat er niet veel ervaring is, en dan zoiets postendidi79 schreef:... aan het jammen met deauth pakketjes...

TS: installeer eens een SSID "scanner" op je computer, bijvoorbeeld inSSIDer. Laat die scanner eens lopen en analyseer je WIFI netwerk daarmee.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Is er geen BIOS update en een driver-update voor je laptop beschikbaar? Mij lijkt het eerder iets in die richting te zijn ...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
mailracer
ik spreek over de telenet modem, deze zorgt voor de telefonie en het internetsignaal, hij stuurt het internetsignaal ook via wifi in de kamer.
de draadloze netwerkadapter vind je terug op de laptop (windows 7), configuratiescherm / netwerkcentrum / netwerkadapters ...
ik spreek over de telenet modem, deze zorgt voor de telefonie en het internetsignaal, hij stuurt het internetsignaal ook via wifi in de kamer.
de draadloze netwerkadapter vind je terug op de laptop (windows 7), configuratiescherm / netwerkcentrum / netwerkadapters ...
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Als Je gsm altijd verbonden blijft, danligt het wel degelijk aan je laptop. Leen daarom eens een USB stickje. Soms kan het helpen de volledige driver te verwijderen en opnieuw te installeren. Of is het je virusscanner die de boel in de war stuurt.
mailracer
versta je redenering, maar waarom valt een andere ssid dan niet weg op de laptop, het is enkel die van telenet.
(trouwens, ik heb reeds de drivers van de netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd, dit had het probleem ook niet opgelost)
virusscanner, ccleaner => deze heb ik nog niet verwijderd gehad, misschien kan ik deze piste volgende keer eens bewandelen.
versta je redenering, maar waarom valt een andere ssid dan niet weg op de laptop, het is enkel die van telenet.
(trouwens, ik heb reeds de drivers van de netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd, dit had het probleem ook niet opgelost)
virusscanner, ccleaner => deze heb ik nog niet verwijderd gehad, misschien kan ik deze piste volgende keer eens bewandelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
Stof in de laptop kan de wifi chip doen vastlopen .... heb ik reeds bij veel laptops gemerkt, en en valt vaker voor bij veel trafiek.
andere oorzaak kan zijn dat je een alarm systeen hebt met radar detectoren op 2.4
daar telenet op de nieuwe modems 40 mhz kanalen gebruikt is dit wel een probleem, best probeer je eens kanaal 1 en op 20 mhz bandbrete
andere oorzaak kan zijn dat je een alarm systeen hebt met radar detectoren op 2.4
daar telenet op de nieuwe modems 40 mhz kanalen gebruikt is dit wel een probleem, best probeer je eens kanaal 1 en op 20 mhz bandbrete
petzl
inderdaad, in eerste instantie stond de telenet modem op kanaal 1 met 40 mhz, huidig staat die op kanaal 10 met 40 mhz.
de ssid op de computer valt enkel met die van telenet en de ssid van telenet valt dan weer niet weg op de smartphone.
dus de modem blijft het broadcasten maar naar enige tijd valt het enkel weg op de computer.
zit op eerste verdieping, onderaan het appartement is er nog een telenet user, krijg dat signaal even sterk binnen op computer.
inderdaad, in eerste instantie stond de telenet modem op kanaal 1 met 40 mhz, huidig staat die op kanaal 10 met 40 mhz.
de ssid op de computer valt enkel met die van telenet en de ssid van telenet valt dan weer niet weg op de smartphone.
dus de modem blijft het broadcasten maar naar enige tijd valt het enkel weg op de computer.
zit op eerste verdieping, onderaan het appartement is er nog een telenet user, krijg dat signaal even sterk binnen op computer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
ja maar probeer eens op 20 mhz, want op 40 mhz is het belachelijk dat je nog een kanaal kan opgeven aangezien hij toch bijna alle kanalen opebruikt voor een 40 mhz signaal.Diet123 schreef:petzl
petzl
vandaag geprobeerd om op 20mhz te zetten, probleem bleef ook bestaan.
nu konden we via de smartphone ook niet meer verbinden.
nogmaals naar telenet gebeld, ze gingen een technieker sturen, ik hoop dat ze de modem zullen vervangen, morgen meer nieuws.
vandaag geprobeerd om op 20mhz te zetten, probleem bleef ook bestaan.
nu konden we via de smartphone ook niet meer verbinden.
nogmaals naar telenet gebeld, ze gingen een technieker sturen, ik hoop dat ze de modem zullen vervangen, morgen meer nieuws.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
- Bedankt: 120 keer
Toch voldoende ervaring om te weten hoe je kanaal en SSID naam wijzigt, dat je een en ander te weten kan komen met inSSIDer... Give the TS some creditselder schreef: Eerste post hierboven, door de regels heen lees je toch dat er niet veel ervaring is, en dan zoiets posten![]()
![]()
![]()