Ik vroeg me af of ik gewoon een schakelaar kon hangen aan m'n pc om deze op te starten ipv het knopje op een case? Reden is omdat ik m'n pc-case heb weggedaan en een bureau heb gemaakt met daaronder m'n pc onderdelen op een houten plaat Maar om het nog wat mooier te maken dacht ik om een schakelaartje in m'n bureau te werken ... Is dit mogelijk en kan dit met eender welk type schakelaar?
Die knop van uw pc is een drukknop: je maakt kort (enkele ms) een contact tussen 2 pinnetjes op uw moederbord.
Het is geen schakelaar zoals voor een bureaulamp ofzo.
Je kan die dus vervangen door een drukknop, zolang die ook maar "even" een contact maakt.
Als je "lang" op de "aan"knop drukt, zet je uw pc meestal hard af.
Bij mijn collega die zijn knop stuk was heb ik gewoon de twee losse draadjes buiten de kast gehangen. Bij gebrek aan een "clicky" schakelaar was dit een makkelijk werkende oplossing. Je kan ze zelf iets beter van maken?
Ik heb al een paar keer gehad dat de schakelaar een 3-dubbele was waarvan er maar 1tje gebruikt werd... Dus draadjes gewoon op volgende contactjes solderen en .
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Net nog eentje gevonden in de garage maar werkt niet, ofwel slecht contact ... Heb geen soldeerbout dus had het er voorlopig gewoon ff rond getorst zonder resultaat blijkbaar Morgen naar m'n ouders even de soldeerbout gaan halen en hopelijk is het dan opgelost
Zoek eerst op uw moederbord waar de pinnetjes zitten en verbindt die pinnetjes met een metalen voorwerp.
Als dat werkt, test je uw knop: als je de knop indrukt, is de schakelaar dan ook gesloten, of niet?
Als beide werken, sluit je A op B aan en klaar.