1GB limiet op @skynet.be mail

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

Ten minste al sinds 2003 biedt Proximus (voorheen Belgacom/Skynet) een limiet van 1GB op hun mailboxen.

Ikzelf gebruik een custom domain via Google Apps en heb dus een ruimte 15GB aan ruimte en andere providers geven (minimum minimorum!) toch wel enkele GB's voor een mailbox.

Dus even gebeld met Proximus, uiteraard wist de persoon van de helpdesk me meteen resoluut te vertellen dat dit niet kon omdat dit vast stond per klant.

Opnieuw gebeld uiteraard en de volgende persoon wist het ook niet; maar verbond me wel door. De derde persoon raadde me dus een Cloud dienst aan. Dat kost dus 7 euro per maand per e-mail! En dan die nutteloze 1GB SharePoint die ze er bij doen..

De andere optie:
Extra opslagruimte nodig? Voor € 1,00/mailbox krijgt u 100 MB/mailbox extra opslagruimte.
100MB? Lachen ze er daar mee bij Proximus?

Ik heb verder niet echt een vraag; deze post is om mijn frustratie te uiten. Met immer dalende kosten van opslagruimte en de stijgende nood aan meer opslagruimte voor allerhande applicaties, lijken deze prijzen me dan ook heel sterk overdreven. Ik ben dus met deze mailbox dus weg (althans, dat zal ik voorstellen, dit is niet mijn mailbox) en betaal liever voor een domeinnaam die ik dan wel koppel aan een outlook.com of gmail account.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Maar dat weten wij toch al héél lang dat je voor al die extra's (mailboxen, webruimte, antivirusdingen,...) he-le-maal niet bij je provider moet zijn?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

selder schreef:Maar dat weten wij toch al héél lang dat je voor al die extra's (mailboxen, webruimte, antivirusdingen,...) he-le-maal niet bij je provider moet zijn?
Akkoord, ik raad dit al jaaaren aan, aan iedereen die ik kan :) Niet enkel de opslagruimte, ook als ze er ooit weg willen enz..

Maar dit zijn toch echt triestige zaken die hier gebeuren?
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Nee, helemaal niet.

Die "extra" zaken zijn helemaal niet de core business van de providers. Als er al 1 technieker zich ooit eens 1 keer per week mee bezig houdt met die systemen te onderhouden dan is het al veel. Dat zijn gewoon zaken in de marge, die (betrekkelijk) weinig investeringen vragen, weinig resources, en voor de bedragen die ze er voor vragen zijn pure winst.

Shampoo voor mijne BMW ga ik toch ook niet in de BMW garage kopen, en al zeker niet als er een stickertje van BMW op plakt. Same story.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Inderdaad en de gratis alternatieven zijn er toch, dus eigelijk is er geen probleem :wink:
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 4 keer

selder schreef:Shampoo voor mijne BMW ga ik toch ook niet in de BMW garage kopen, en al zeker niet als er een stickertje van BMW op plakt. Same story.
Ge weet niet wat ge mist!
This specially formulated vehicle wash brings out the vehicle's ultimate factory finish while protecting the wax layer during washing. 32 fl oz.
Afbeelding
BMW USA
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”