OPGELOST - Fritzbox 7270 - klinkelt slechts èèn enkele keer

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
guidodejongh
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

wanneer er op mijn voipnummer van Sipgate.de en 3starsnet.com wordt ingebeld, belt het telefoontoestel slechts èèn enkele keer. Wanneer men op neemt, krijgt men een perfecte verbinding. Wat is de oorzaak dat mijn telefoontoestel slechts èèn belletje (klingel) geeft bij een binnenkomend gesprek?

Uitbellen is geen enkel probleem, dat werkt perfect. Hoewel, soms wordt de verbinding wel eens onverwacht onderbroken.

De Fritzbox hangt achter een Arris TG862 kabelmodem van Claro (http://www.claro.com.co , ik bevind me in bogota, Colombie).

Ter info, ook de analoge vaste lijn, die uit de Arris TG862 kabelmodem komt en doorverbonden is naar de DSL/TEL ingang van de fritzbox, geeft èèn belletje bij een binnenkomend gesprek.

ik heb reeds op het IP-phone-forum en andere fora gezocht, maar vind geen oplossing. Wie weet raad....?

Prettige feesten,
Laatst gewijzigd door guidodejongh 07 jan 2015, 05:32, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Goede morgen (of goede nacht) vanuit de andere kant van de wereld :)

De Arris TG862 kabelmodem is een Docsis 3.0 modem/router, vergelijkbaar met de Telenet Homegateway.
Jouw FritzBox staat dus achter een router (dubbele NAT) en krijgt dus geen publiek IP (geen idee of je bij Claro de modem in "bridge" kan zetten).
Zo'n opstelling kan wel eens problemen geven met inkomende gesprekken.
Misschien helpt het als je kan inloggen op de kabelmodem (192.168.0.1) en de FritzBox in "DMZ" kan zetten ...

[EDIT]
Gezien het probleem zich ook voordoet met de inkomende vaste lijn (via de Clarix telephony gateway), is de oorzaak dus niet te zoeken in de bovengenoemde opstelling.
  • - Hoe zijn je toestel(len) aangesloten? via de analoge "FON" uitgang van de 7270?
    - Doet het fenomeen zich ook voor met een DECT toestel (direct op de FritzBox DECT basis geregistreerd)?
Je zou het eens kunnen testen met een IP phone aan te sluiten.
Download eens (als test) een softphone (vb X-Lite) en registreer deze softphone als een extensie op jouw FritzBox.

Als het fenomeen zich alleen voordoet met een analoge telefoon, kan het zijn dat de FritzBox niet genoeg stroom kan leveren om de analoge telefoon te laten bellen. Ander toestel proberen, andere voeding (12v, 2A), ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
guidodejongh
Member
Member

Goede Morgen,
(Goede Avond voor mij),

BEDANKT voor al uw tips.

Ik gebruik inderdaad niet de originele fritzbox voeding - die werkt enkel op 220v - maar een alternatieve voeding van 110v-220v en 1,4A.
En de Philips DECT draadloze telefoon is aangesloten op de analoge FON1 ingang (achteraan fritzbox).

Tests:
Ik heb eerst de softphone "phonerlite" van sipgate.de op de PC geinstalleerd. inbellen werkte pefect en de softphone bleef steeds bellen. Dat was een eerste opluchting: de Arris kabelmodem is niet de oorzaak.

Vervolgens heb ik een test gedaan met dezelfde configuratie (fritzbox en Philips DECT via FON1) achter een ADSL router van een andere internet provider te hangen. Het probleem van èèn klingel was er nog steeds.
MAAR vervolggens de Philips DECT ingewisseld voor een klassiek, vast toestel op de FON1. Resultaat: de telefoon "klingelte" normaal.

Terug thuis:
Opnieuw de Frizbox, achter de Arris kabelmodem gehangen en op FON1 de klassieke telefoon aangesloten. Resultaat: de telefoon "klingelt" ook normaal.
Vervolgens uw suggestie gevolgd en de philips DECT rechtstreeks aangemeld op de Fritzbox, als basisstation. Opnieuw bleef de telefoon normaal "klingeln".

Conclusie:
Ik VERMOED dus dat de alternatieve 110v-220v voeding van 1,4A iets te licht is en zal ze dus mogen door een 2A vervangen (nochthans werkte die zelfde voeding - op 220v - in Belgie wel perfect). Ik had nooit kunnen denken/vermoeden dat het een probleem van ampères zou kunnen zijn geweest.

Vraagje: is het normaal dat een DECT phone aangesloten via FON1 meer stroom weg dan een DECT phone die rechtstreeks op de fritzbox is aangesloten?

Ik hou u op de hoogte van het resultaat met de nieuwe, 2A, voeding.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

guidodejongh schreef:Ik heb eerst de softphone "phonerlite" van sipgate.de op de PC geinstalleerd. inbellen werkte pefect en de softphone bleef steeds bellen. Dat was een eerste opluchting: de Arris kabelmodem is niet de oorzaak.
Je hebt phonerlite waarschijnlijk direct laten registreren op je sipgate account?
Een goede test zou ook zijn als je phonerlite laat registreren als een extension op je fritzBox
guidodejongh schreef:Conclusie:
Ik VERMOED dus dat de alternatieve 110v-220v voeding van 1,4A iets te licht is en zal ze dus mogen door een 2A vervangen (nochthans werkte die zelfde voeding - op 220v - in Belgie wel perfect).
Ik denk de goede conclusie
Jouw 220/110 voeding werkt perfect in België op 220V, maar is waarschijnlijk te licht als je die op 110V aansluit (waardoor je niet de volle 12V krijgt op de uitgang (vooral bij hogere belasting). Een goede 110V voeding (met 2A uitgang) zal dat wellicht verhelpen.
guidodejongh schreef: is het normaal dat een DECT phone aangesloten via FON1 meer stroom weg dan een DECT phone die rechtstreeks op de fritzbox is aangesloten?
Ja, vooral tijdens het "bellen"
  • - Voor het bellen van een analoog toestel wordt de voeding voor het belsignaal geleverd door de FritzBox.
    - Het laten bellen van een DECT toestel is voor de FritzBox gewoon draadloos een "code" sturen naar je DECT toestel.
    Blijkbaar wil heeft jouw Philips DECT basis een hogere belspanning nodig (een normale PSTN lijn geeft 70V wisselspanning als belsignaal, een modem kan zo'n spanning niet leveren).
Ik zou nooit een DECT basis (Siemens, Philips, Panasonic ...) achter een fritzBox gebruiken, maar altijd de DECT toestellen rechtstreeks op de FritzBox DECT basis laten registreren. Dit heeft voordelen:
  • - sommige functies van de FritzBox zijn op die manier beschikbaar (vb telefoonboek).
    - informatie over de gebruikte VoIP lijn (inkomend en uitgaand).
    - gelijktijdige gesprekken met meerdere DECT toestellen mogelijk.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
guidodejongh
Member
Member

Goede morgen,

Ik heb een nieuwe, kwaliteitsvolle voeding van 12v en 3A aangeschaft. Maar spijtig genoeg is het niet de oplosssing van het probleem: de DECT phone aangesloten via de fon1 klingelt nog steeds één enkele keer.....Ik ben ten einde raad.

Ik ga de DECT phone dan maar rechtstreeks aansluiten op de fritzbox. Maar ik zal dan wel enkele functies eigen aan het Philips DECT toestel , zoals phone book, missen. Maar hopelijk kan ik dat opvangen via de fritzbox telefoonboek, die dan misschien in de DECT phone wordt overgenomen. Dat moet ik nog verder uitzoeken.

Hóe dan ook, indien nog suggesties voor een oplossing, ze zijn altijd welkom.

Mvg,
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

guidodejongh schreef:Ik heb een nieuwe, kwaliteitsvolle voeding van 12v en 3A aangeschaft. Maar spijtig genoeg is het niet de oplosssing van het probleem
Dat is jammer voor de onnodige kost :oops: . Kan je die terugbrengen?
guidodejongh schreef: de DECT phone aangesloten via de fon1 klingelt nog steeds één enkele keer.....Ik ben ten einde raad.
Ben je zeker dat het niet aan de Philips ligt? Sluit eens de basis direct aan op de Telephony poort van de Homegateway (Arris kabelmodem). Hiermee kan je testen of het probleem wel van de FritzBox komt.
guidodejongh schreef:Ik ga de DECT phone dan maar rechtstreeks aansluiten op de fritzbox. Maar ik zal dan wel enkele functies eigen aan het Philips DECT toestel , zoals phone book, missen. Maar hopelijk kan ik dat opvangen via de fritzbox telefoonboek, die dan misschien in de DECT phone wordt overgenomen
Dat is een zeer goed idee, en volgens mij trouwens veel beter dan de "omweg" via een analoge poort + apart basis station (en spaart ook nog eens stroom).
Het fritzbox telefoonboek kan je niet naar de DECT phone uploaden, maar dat hoeft ook niet: alle DECT toestellen hebben normaal toegang tot het Fritzbox telefoonboek.
guidodejongh
Member
Member

Gelukkig nieuwjaar!

Hóe krijg ik op het DECT toestel toegang tot het telefoonboek van de Fritzbox?
Op het ip-phone-forum lees ik dat het niet mogelijk is omdat het niet tot de DECT-GAP standaard behoort. Of is er intussen reeds een firmware update die het wel mogelijk maakt?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Het werkt in ieder geval met een Siemens DECT.
Als je op "INT" drukt, dan komt "phonebook" als eertse in de lijst. Hier op "OK" drukken en je kan scrollen door het Fritzbox telefoonboek.
Geen idee of dit ok met de Philips werkt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
guidodejongh
Member
Member

Beste,

ik ben op zoek geweest naar een Gigaset. Die worden hier in zeldzame gevallen verkocht en de keuze is heel beperkt. Alleen, ze werken met DECT 6.0, die niet compatibel is met de europese DECT.... Het grootste verschil tussen DECT 6.0 en DECT is het gebruik van de frequenties.
==> geen rechtstreekse aansluiting op de fritzbox mogelijk, enkel via de FON1.

Heb een Panasonic KX-TGC223 draadloze set gekocht (ook DECT 6.0). Deze werkt perfect op de Fritzbox, via FON1. En CLIP werkt ook.

Conclusie: de Philips draadloze telefoon serie 2000 - met DECT & gekocht in Belgie - is niet volledig compatibel met de Fritzbox.

Spijtig dat we zo veel tijd moeten verliezen met incompatibiliteit van systemen en merken.... ETSI heeft nog werk voor de boeg.

BEDANKT voor alle tips en hulp.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

Wat meer info over die DECT 6.0, het gaat over een norm speciaal voor Amerika en Canada:

====> http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_En ... s#DECT_6.0

Lees zelfs dat DECT 6.0 geen "GAP" ondersteund .... tijd dat ze de Europese norm leren gebruiken 8)
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Dect 6.0 is illegaal in België, vorige jaar waren er controles in onze buurt van de politie.

http://www.bipt.be/en/operators/press-r ... telephones

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

jos123 schreef:Dect 6.0 is illegaal in België, vorige jaar waren er controles in onze buurt van de politie.
De TS gebruikt deze in Colombia.
guidodejongh schreef:Conclusie: de Philips draadloze telefoon serie 2000 - met DECT & gekocht in Belgie - is niet volledig compatibel met de Fritzbox.
Op welk land staat jouw FritzBox ingesteld?
Misschien heeft de "country" instelling ook invloed op het analoge FON signaal ?
guidodejongh
Member
Member

De 7270 Fritzbox is een "duitse" fritzbox met de laatste software: FRITZ!OS 06.05. Hij staat op "duitsland" ingesteld (telefonie>eigene rufnummern>anschlusseinstellungen).
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”