Heeft er iemand ervaring met het heel sterk dimmen van 230v led lampen ? Mijn spotjes moeten full power kunnen geven, maar als sfeer bij de tv echter zeer zwak schijnen. Voorheen met mijn halogeen was dit geen probleem.
Ik heb deze leds : (GU10 - Dimbaar - 6w - warmwit) van http://www.ebay.com/itm/Ultra-Bright-MR ... 53fc558947 (tip van Jack Daniels uit ander topic)
Als ik deze lampen aansluit op +- AC 12v tot 24v dan is het perfect wat ik nodig heb als sfeer verlichting (de leds zijn wel 85-265V volgens de specs, maar het werkt ook op lagere spanningen). Maar nu dus nog een LED dimmer vinden die tot zolaag de spanning kan verminderen. Mijn huidige (halogeen) dimmer begint pas bij 80v wat al te helder is (extra halogeen bijgehangen om aan de minimum balast te komen).
Dimmer requirements : led, din rail, 230v sturing puls.
Al wat gezocht, en deze dimmer leek mij wel ok voor leds. Maar of hij ook zeer sterk kan dimmen kan ik nergens vinden.
eltako : EUD12NPN-UC
http://www.eltako.com/fileadmin/downloa ... 6-1_fl.pdf
Welke dimmer : GU10 led lampen zeer sterk dimmen
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 9 keer
niko heeft een reeks 'leddimmers' in het gamma geloof ik.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Die Eltako EUD12NPN-UC is een degelijke universele dimmer, ook geschikt voor LED-lampen en lijkt in onderstaand filmpje toch zeer goed te dimmen.
[youtube]HUrEeO6mDfM[/youtube]
Ik denk eerder dat de goedkope interne electronica in de 230V LED-lamp een spelbreker kan zijn als je tot meer dan 90% wil dimmen.
[youtube]HUrEeO6mDfM[/youtube]
Ik denk eerder dat de goedkope interne electronica in de 230V LED-lamp een spelbreker kan zijn als je tot meer dan 90% wil dimmen.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 197 keer
- Recent bedankt: 2 keer
In het filmpje is de tester wel bezig met een gloeidraad spot R63 (of R50), dus niet wat de TS eigenlijk vroeg
.
Die ELTAKO dimmer zou het wel moeten kunnen met dimbare Leds.

Die ELTAKO dimmer zou het wel moeten kunnen met dimbare Leds.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 96 keer
Volgens de specs van de Zennio DIMinBox voldoet deze aan de vereisten (kan zelfs alle types belastingen aan). Enig "nadeel": het is een KNX module en dus misschien niet echt handig voor in een bestaand huis zomaar in te bouwen.