Windows 8.1 / IE 11 / Flash

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De Flashplayer blijkt in Windows 8.1 een onderdeel te zijn van IE 11... echter blijkt het mogelijk deze toch te verwijderen (per ongeluk).

De vraag is nu hoe krijg ik hem terug geinstalleerd... downloaden kan dus blijkbaar niet, en IE 11 voor Windows 8.1 ook niet :bang:
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 25 keer

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik veronderstel dat dat dezelfde is als http://get.adobe.com/nl/flashplayer/otherversions/

Vermoedelijk werkt dat wel... maar da's niet de originele situatie :(
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Een poging met een remove/add van IE11 (via Control Panel - Turn Windows features on/off) leverde ook niets op.

Via een system restore is het uiteindelijk wel gelukt... lijkt me dat dit de enige oplossing is :eek:
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Ben wel benieuwd hoe je hem hebt verwijderd :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gewoon in Control Panel - Programs... het rare was dat daar zelfs twee dingen stonden van Flash.

Volgens wat ik lees zou je dit normaal ook niet kunnen verwijderen (geen idee of je die dingen normaal kan zien).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Vreemde bedoening, misschien moet je daar een vinkje voor inschakelen dan? Bij mij staat er geen Adobe Flash op mijn pc (in de softwarelijst in control panel), enkel de ingebouwde versie van IE11 en Chrome waarvan ik geen enkele kan verwijderen (of zelfs zie staan). Ik zou wel eens willen weten wat het beste is, de Adobe Flash of de versie ingebakken in sommige browsers.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Na m'n system restore heb ik terug twee entries in m'n installed programs;

Adobe Flash Player 11 ActiveX 64bit (Adobe Systems Incorporated)
flashplayer11 (Adobe)

Het rare is dat ik tot op heden soms ook de melding kreeg dat ik een update had voor Adobe Flash... hij dan een download deed om dan doodleuk te vertellen dat m'n Flashplayer een onderdeel is van IE 11 en automatisch geupdate wordt :bang:
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Misschien was de plugin in IE11 gewoon uitgeschakeld: http://forums.adobe.com/thread/885448
Je moet die ingebouwde Flash Player trouwens via Windows Update bijwerken. Ik heb Windows 8.1 begin maart vanaf een schone lei geïnstalleerd, en sindsdien zijn er reeds 3 updates gepasseerd voor de Flash Player in IE11.

Als je met IE11 naar de testsite van Adobe gaat, welke versie detecteert men dan? Bij mij draait alles op versie 12.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Kenw00t schreef:Misschien was de plugin in IE11 gewoon uitgeschakeld: http://forums.adobe.com/thread/885448
Alles stond netjes zoals beschreven op die pagina... maar toch werkte het niet.
Kenw00t schreef:Je moet die ingebouwde Flash Player trouwens via Windows Update bijwerken. Ik heb Windows 8.1 begin maart vanaf een schone lei geïnstalleerd, en sindsdien zijn er reeds 3 updates gepasseerd voor de Flash Player in IE11.
Inderdaad... maar als er geen updates zijn wil hij ook niets updaten natuurlijk... ik heb ook gelezen dat je moest wachten tot er nog eens een update kwam (tja, leuke methode) al betwijfel ik of dat een oplossing zou geweest zijn. Op deze pagina kan je namelijk ook de meest recente update downloaden echter voor mij maakte het geen verschil.
Kenw00t schreef:ls je met IE11 naar de testsite van Adobe gaat, welke versie detecteert men dan? Bij mij draait alles op versie 12.
Nu geeft hij 12.0.0 (heb net wel de update geinstalleerd maar moet nog rebooten).
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Inderdaad... maar als er geen updates zijn wil hij ook niets updaten natuurlijk... ik heb ook gelezen dat je moest wachten tot er nog eens een update kwam (tja, leuke methode) al betwijfel ik of dat een oplossing zou geweest zijn. Op deze pagina kan je namelijk ook de meest recente update downloaden echter voor mij maakte het geen verschil.
De update op die pagina staat bij mij nochtans netjes in mijn Windows Update geschiedenis (gepubliceerd op 11 maart en 1 dag later automatisch geïnstalleerd). Heb je je Windows Update geschiedenis al nagekeken? Op welke pagina of manier zegt men trouwens dat je Flash versie verouderd is? Ik ben dat nog niet eerder tegengekomen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Na de reboot zegt hij nog steeds 12.0.0 ... nochtans staat de update ook in het overzicht (op datum van vandaag).

De manier waarop Flash af en toe komt vertellen is identiek aan hoe hij dat onder Windows 7 deed (alléén doet hij daar ook effectief een update na het downloaden, hier komt hij dus vertellen dat de update niet nodig is omdat het een onderdeel van IE 11 is).
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Laat me raden: je hebt Flash dus op de conventionele manier geïnstalleerd uit gewoonte (via een executable), ook al gebruik je enkel IE11? Dan is dit overbodig. Je moet Flash enkel nog installeren als je een andere browser gebruikt zoals Firefox (Chome is nog een ander verhaal). Flash wil dus updaten, en lanceert daarvoor je standaard browser. Dit blijkt echter IE11 te zijn, maar deze maakt helemaal geen gebruik van Flash die je zelf geïnstalleerd hebt.

Enfin, het is een gok, maar wel een opmerkelijke situatie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Nope... ik heb Flash niet geinstalleerd.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Maar je zegt dat Flash wel 2 keer in het lijstje staat bij Geïnstalleerde programma's in het Configuratiescherm. De ingebouwde versie van IE staat normaal helemaal niet in dat lijstje! Misschien is die mee overgedragen door een upgrade van Win 8.0 ? Of betreft het een relatief versie installatie?

Edit: misschien is er een of andere applicatiesuite die Flash doodleuk heeft geïnstalleerd zonder dit te laten weten (en jij hebt het niet opgemerkt).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het is een laptop van het werk... dus geen idee wat ze gedaan hebben (al zou ik niet weten waarom ze Flash zouden installeren als het er reeds inzit).

Trouwens er staat ook een Firefox op... en daar werkt Flash ook niet (dus de Flash install is blijkbaar ook niet de "for other browser" versie).
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Aha... ik neem aan dat ze tools zoals MDT of SCCM gebruiken om laptops uit te rollen. Een OS staat in deze tools los van de applicaties. Met andere woorden: als ze in hun tool Win 8.1 opnemen en nog steeds de applicaties aanvinken die ze bijvoorbeeld enkel op Win 7 getest hebben, dan rollen deze samen uit, ook al zijn de applicaties niet afgestemd op Win 8.1.

Je meldt dit dus best even, want iemand doet zijn werk niet goed genoeg. :P
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ze gebruiken inderdaad SCCM... en hun intenties zijn waarschijnlijk goed maar ik heb met deze laptop nog niets anders dan ellende gehad (en ik heb een hekel aan al die policies en beperkingen).

Met m'n vorige heb ik meteen format C gedaan en alles zelf opnieuw geïnstalleerd... nooit problemen mee gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”