snelheid verhogen
-
- Pro Member
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
Beste,
ik weet dat bekabeld een hogere snelheid opbrengt dan wifi, daarom wil ik nu met mijn laptop via de kabel surfen.
Ik weet het de tegenovergestelde richting...
Nog te meer omdat ik hoge snelheden behaal, 114 Mbps.
Ik wil ethernetadapters gebruiken maar dat lukt van geen kanten.
huidige situatie
in onze garage hangt de telenetmodem (=A), 20 cm verder een eigengekochte router (=B).
1 van die ethernetkabels gaat naar een modem (=C). die zendt wifi uit.
als ik mijn laptop rechtstreeks aan A schakel, snelheid 118 MBps.m
laptop aan B, idem snelheid, maar dan laptop aan C, een arme 22 MBps. wifi is nog meer bedroefend.
ik had zo gedacht een ethernetadapter te gebruiken, maar dat wil ook niet lukken.
Weet iemand raad?
groeten
Eve
ik weet dat bekabeld een hogere snelheid opbrengt dan wifi, daarom wil ik nu met mijn laptop via de kabel surfen.
Ik weet het de tegenovergestelde richting...
Nog te meer omdat ik hoge snelheden behaal, 114 Mbps.
Ik wil ethernetadapters gebruiken maar dat lukt van geen kanten.
huidige situatie
in onze garage hangt de telenetmodem (=A), 20 cm verder een eigengekochte router (=B).
1 van die ethernetkabels gaat naar een modem (=C). die zendt wifi uit.
als ik mijn laptop rechtstreeks aan A schakel, snelheid 118 MBps.m
laptop aan B, idem snelheid, maar dan laptop aan C, een arme 22 MBps. wifi is nog meer bedroefend.
ik had zo gedacht een ethernetadapter te gebruiken, maar dat wil ook niet lukken.
Weet iemand raad?
groeten
Eve
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
als je met kabel aan punt C al maar 22mbps meer haalt, zou ik die dringend een keer vervangen,
ipv onmiddelijk te gaan denken om alles te bekabelen of anders aan te sluiten.
ipv onmiddelijk te gaan denken om alles te bekabelen of anders aan te sluiten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Heeft je router (B) geen wifi?eve.sabbe schreef:1 van die ethernetkabels gaat naar een modem (=C). die zendt wifi uit.
Welke modem/router (C) gebruik je?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Dag Eve,
Is het mogelijk om van alle routers/modems die je hebt in je opstelling even het merk en typenummer te laten weten? Dan is het slechts (hopelijk) wat opzoekwerk voor ons ipv giswerk
Is het mogelijk om van alle routers/modems die je hebt in je opstelling even het merk en typenummer te laten weten? Dan is het slechts (hopelijk) wat opzoekwerk voor ons ipv giswerk

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
22 Mbps is een bekende doorvoersnelheid: laptop en C gebruiken het verouderde Wifi 802.11g
Als je 120 Mbps over Wifi wil halen heb je Wifi 802.11ac nodig op de laptop en op C. Dat zal uiteindelijk niet de goedkoopste en beste oplossing zijn.
Als je 120 Mbps wil, trek je dus best netwerkkabel... (Alternatieve oplossingen zoals powerline, etc... zijn in 99% van de gevallen ook te traag om 120 Mbps te leveren in werkelijkheid.)
Als je 120 Mbps over Wifi wil halen heb je Wifi 802.11ac nodig op de laptop en op C. Dat zal uiteindelijk niet de goedkoopste en beste oplossing zijn.
Als je 120 Mbps wil, trek je dus best netwerkkabel... (Alternatieve oplossingen zoals powerline, etc... zijn in 99% van de gevallen ook te traag om 120 Mbps te leveren in werkelijkheid.)
-
- Pro Member
ziehier
B= Belkin 5 port gigabit switch (dus niet een router of modem sorry voor de desinformatie) model F5D5141-5V3
en
C = TP link 300 Mbps TL WR841N
groeten Eve
B= Belkin 5 port gigabit switch (dus niet een router of modem sorry voor de desinformatie) model F5D5141-5V3
en
C = TP link 300 Mbps TL WR841N
groeten Eve
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je vergeet nog de specificaties van je WIFI module in je laptop... zoals Raf1 aangeeft is dit vermoedelijk een 802.11g
- Splitter
- Elite Poster
met die kaart in je laptop zal je nooit de volle snelheid halen:
- punt C haal je (met kabel, als ik het goed had) maar 22mbps dus die zou je al moeten vervangen (waarom 22mbps kan ik je niet zeggen, maar als je voor dat punt +100 haalt is er daar wat mis)
- je laptop zal ook nooit snelle wifi aankunnen, dus dan zou je een usb stickje voor wifi moeten halen.
een mogelijk voorbeeld: de Linksys EA2700 router met de Linksys AE1200 adapter, totaalprijs bij coolblue: 111.95 euro
andere mogelijkheden zijn:
- utp trekken (waardoor je laptop minder draagbaar is, maar je de beste snelheden zal halen)
- een andere laptop kopen (maar dan zit je waarschijnlijk nog steeds met dat punt C voor je wifi, waar de snelheid vastloopt)
- via powerlines werken (wat problemen kan geven als je elektra niet goed is + ook weer wat meer moeite inhoudt qua bewegingsvrijheid: telkens die powerline versteken)
ik heb maar een voorbeeld aangehaald van coolblue, maar als je rondkijkt kan je vast wat goedkopers vinden.
hoever staan B en C overigens uit elkaar? want het zou me logischer lijken om B gewoon helemaal te laten vallen, en als je dan die andere router koopt,
eventueel op punt B te zetten, of als de utp lang genoeg is, rechtstreeks in de modem van telenet te steken, en de nieuwe router op punt C te zetten.
dus:In 1999 werd de 802.11b-toevoeging goedgekeurd. 802.11b heeft een maximum doorvoersnelheid van 11 megabit per seconde (Mbit/s).
- punt C haal je (met kabel, als ik het goed had) maar 22mbps dus die zou je al moeten vervangen (waarom 22mbps kan ik je niet zeggen, maar als je voor dat punt +100 haalt is er daar wat mis)
- je laptop zal ook nooit snelle wifi aankunnen, dus dan zou je een usb stickje voor wifi moeten halen.
een mogelijk voorbeeld: de Linksys EA2700 router met de Linksys AE1200 adapter, totaalprijs bij coolblue: 111.95 euro
andere mogelijkheden zijn:
- utp trekken (waardoor je laptop minder draagbaar is, maar je de beste snelheden zal halen)
- een andere laptop kopen (maar dan zit je waarschijnlijk nog steeds met dat punt C voor je wifi, waar de snelheid vastloopt)
- via powerlines werken (wat problemen kan geven als je elektra niet goed is + ook weer wat meer moeite inhoudt qua bewegingsvrijheid: telkens die powerline versteken)
ik heb maar een voorbeeld aangehaald van coolblue, maar als je rondkijkt kan je vast wat goedkopers vinden.
hoever staan B en C overigens uit elkaar? want het zou me logischer lijken om B gewoon helemaal te laten vallen, en als je dan die andere router koopt,
eventueel op punt B te zetten, of als de utp lang genoeg is, rechtstreeks in de modem van telenet te steken, en de nieuwe router op punt C te zetten.
-
- Deel van't meubilair
Waarom beveel je aan een andere router te kopen ? Ze heeft reeds een 802.11n 300 Mbps router !Splitter schreef:een mogelijk voorbeeld: de Linksys EA2700 router met de Linksys AE1200 adapter, totaalprijs bij coolblue: 111.95 euro
- Splitter
- Elite Poster
@R2504:
dus:eve.sabbe schreef: als ik mijn laptop rechtstreeks aan A schakel, snelheid 118 MBps.m
of vind je het normaal dat je, met kabel, maar 22mbps kan halen op een toestel dat normaal 100 mbps kan ? (terwijl ze op punt A en B wél de volle snelheid heeft, wat dus laptop en utp uitsluit)Splitter schreef:- punt C haal je (met kabel, als ik het goed had) maar 22mbps dus die zou je al moeten vervangen (waarom 22mbps kan ik je niet zeggen, maar als je voor dat punt +100 haalt is er daar wat mis)
-
- Deel van't meubilair
Ik had gemist dat ook wired aansluitingen maar 22 Mbps halen... maar dat neemt niet weg dat de WR841N een toestel is dat zeker meer moet halen.
Ik zou dus eerder eens onderzoeken wat hier fout is in plaats van mensen maar meteen aan te bevelen iets nieuws te kopen !
Ik zou dus eerder eens onderzoeken wat hier fout is in plaats van mensen maar meteen aan te bevelen iets nieuws te kopen !
- Splitter
- Elite Poster
R2504: en hoe ga je dat onderzoeken?
als toestel + utp hetzelfde blijven, en de snelheid ervoor hoog genoeg is... dan is er dus met toestel (of port, toegegeven) iets mis...
het is overigens ook maar een 10/100 toestel, dus zowiezo niet meer geschikt voor een 120mbps abbo...
ik raad aan om dat toestel te vervangen omdat je zo 2 toestellen weghaalt (B en C) dus op elektra bespaart,
en je dan een gigabit toestel hebt (en dus de snelheid volledig kan halen, wat nu niet het geval kan zijn),
en omdat een toestel dat 10/100 zou moeten doen maar 22 geeft dus ergens een defect heeft.
en ja, je kan naar dat defect gaan zoeken, maar zelfs als je het kan vinden EN herstellen, blijft er iets mis,
EN haal je de snelheid van je abbo niet achter dat toestel.
ik zeg niet dat TS het moet vervangen hé, ik raad het aan omdat je dan 1 toestel minder hebt én de volle snelheid van je abbo kan halen,
2 zaken die imho toch vrij relevant zijn!
als toestel + utp hetzelfde blijven, en de snelheid ervoor hoog genoeg is... dan is er dus met toestel (of port, toegegeven) iets mis...
het is overigens ook maar een 10/100 toestel, dus zowiezo niet meer geschikt voor een 120mbps abbo...
ik raad aan om dat toestel te vervangen omdat je zo 2 toestellen weghaalt (B en C) dus op elektra bespaart,
en je dan een gigabit toestel hebt (en dus de snelheid volledig kan halen, wat nu niet het geval kan zijn),
en omdat een toestel dat 10/100 zou moeten doen maar 22 geeft dus ergens een defect heeft.
en ja, je kan naar dat defect gaan zoeken, maar zelfs als je het kan vinden EN herstellen, blijft er iets mis,
EN haal je de snelheid van je abbo niet achter dat toestel.
ik zeg niet dat TS het moet vervangen hé, ik raad het aan omdat je dan 1 toestel minder hebt én de volle snelheid van je abbo kan halen,
2 zaken die imho toch vrij relevant zijn!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
120Mbps haal je ook makkelijk over 802.11n, ac is er alleen op 5GHz en haalt echt geen 120Mbps als er een aantal muren tussen staan, een 2.4GHz n setup met MiMo haalt dat wel met wat muren tussen.raf1 schreef:22 Mbps is een bekende doorvoersnelheid: laptop en C gebruiken het verouderde Wifi 802.11g
-
- Deel van't meubilair
Stap voor stap... wie zegt dat het niet stomweg het kabeltje is tussen B en C ?Splitter schreef:R2504: en hoe ga je dat onderzoeken?
Is C al rechtstreeks aangesloten op A, met een andere UTP kabel ?
Is C al eens volledig gereset ?
Feit blijft dat er geen enkele reden is waarom C (wired) dergelijk lage snelheid geeft...
Je geeft het toch als enige "mogelijkheid"... maar blijkbaar is dat hier de gewoonte op het forum... werkt iets niet naar behoren dan geeft men direct het advies om maar alles nieuw te kopenSplitter schreef:ik zeg niet dat TS het moet vervangen hé

- Splitter
- Elite Poster
ik zie niet in hoe een reset iets zal veranderen...
utp kabel testen had ik idd nog kunnen voorstellen, daar heb je gelijk in, maar dan nog lijkt het mij sterk dat het dat zou zijn (maar idd niet onmogelijk),
let ook op dat die tp link een specifieke wan poort heeft, en als die gewoon defect geraakt is krijg je daar nooit een betere snelheid door.
de reden dat ik gelijk voorstel eventueel te vervangen, is zoals ik al aangehaald heb:
- de (grote) kans dat het bestaande toestel een gebrek/defect heeft
- het besparen van elektra door 1 toestel minder nodig te hebben
- het aanpassen van het eigen netwerk om de snelheid waarvoor TS betaalt, ook effectief te kunnen halen
als ze voor +100mbps aan het betalen is, en het eigen netwerk kan max 100 aan, dan is het -vind ik- nogal logisch om dat te veranderen,
ofwel het abbo te veranderen
utp kabel testen had ik idd nog kunnen voorstellen, daar heb je gelijk in, maar dan nog lijkt het mij sterk dat het dat zou zijn (maar idd niet onmogelijk),
let ook op dat die tp link een specifieke wan poort heeft, en als die gewoon defect geraakt is krijg je daar nooit een betere snelheid door.
de reden dat ik gelijk voorstel eventueel te vervangen, is zoals ik al aangehaald heb:
- de (grote) kans dat het bestaande toestel een gebrek/defect heeft
- het besparen van elektra door 1 toestel minder nodig te hebben
- het aanpassen van het eigen netwerk om de snelheid waarvoor TS betaalt, ook effectief te kunnen halen
als ze voor +100mbps aan het betalen is, en het eigen netwerk kan max 100 aan, dan is het -vind ik- nogal logisch om dat te veranderen,
-
- Deel van't meubilair
Poorten zijn meestal kapot of niet...Splitter schreef:let ook op dat die tp link een specifieke wan poort heeft, en als die gewoon defect geraakt is krijg je daar nooit een betere snelheid door.
Laat de obsessie eens los dat iedereen z'n laatste megabit eruit wil halen... wireless ga je dat toch ook niet halen tenzij in de beste omstandigheden met een 802.11acSplitter schreef:als ze voor +100mbps aan het betalen is, en het eigen netwerk kan max 100 aan, dan is het -vind ik- nogal logisch om dat te veranderen,
- Splitter
- Elite Poster
R2504: ik heb daar, in tegenstelling tot wat jij mag denken, geen obsessie over... maar jij kan ook niet zeker zeggen of TS de max snelheid wel of niet wil halen?
en als je een 120mbps abbo hebt, ga ik ervanuit dat je het meestal wél wil halen. (en zelf heb ik vdsl op 60, meer als goed genoeg, dus over de snelheden gaan we niet verder zeuren)
@TS: wat nog een mogelijke oorzaak is (sorry dat ik er zo laat aan denk): het kan ook voorvallen dat je STROOMADAPTER van die tp-link het aan het begeven is,
en dan krijg je ook zulke zaken.
indien je dus nog ergens een andere adapter hebt met dezelfde waardes, zou je die even kunnen proberen.
en als je een 120mbps abbo hebt, ga ik ervanuit dat je het meestal wél wil halen. (en zelf heb ik vdsl op 60, meer als goed genoeg, dus over de snelheden gaan we niet verder zeuren)
@TS: wat nog een mogelijke oorzaak is (sorry dat ik er zo laat aan denk): het kan ook voorvallen dat je STROOMADAPTER van die tp-link het aan het begeven is,
en dan krijg je ook zulke zaken.
indien je dus nog ergens een andere adapter hebt met dezelfde waardes, zou je die even kunnen proberen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Splitter schreef: als ze voor +100mbps aan het betalen is, en het eigen netwerk kan max 100 aan, dan is het -vind ik- nogal logisch om dat te veranderen,
95% van de mensen die een 120Mbps telenet abbo hebben merken niet eens dat ze met 100Mbit ethernet zijn aangelsoten, of nog beter met 2.4GHz wifi N, waarvan de snelheid kan varieren van enkele Mbits tot 50/60 in ideale omstandigheden met de HGW.
En belgacom biedt nog steed bbox 2 aan, die maximaal een twintigtal Mbit doet over wifi, belachelijk weinig in ieder geval.
De meeste mensen zijn blij als hun pagina's snel laden en een 4MB pdf snel gedownload is, daarin merken de meeste echt het verschil niet tussen 100Mbit ethernet en 120Mbit over 1000BASE-T ethernet. Zelfs over wifi merken weinigen het.
En mensen die zich serieus iets van snelheid aantrekken zijn meestal mensen die wel wat data verstoken en die vind je zeer weinig terug bij telenet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Waarom betalen ze dan voor zo een dure abbo? Omdat ze het gewoon niet weten en het "beste" willen hebben?
Internet: edpnet internet vdsl
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
T.t.z., het kan altijd nog, maar het is een uitstervend ras.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Omdat een 120 Mbps abbo - zelfs als je er "maar" 100 Mbps uit haalt - nog altijd sneller is dan een 60 Mbps abbo?jos123 schreef:Waarom betalen ze dan voor zo een dure abbo? Omdat ze het gewoon niet weten en het "beste" willen hebben?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 35 keer
- Recent bedankt: 1 keer
dit lijkt mij ook het probleem te zijn, vervang eerst deze kabel eens voor je iets kooptr2504 schreef: Stap voor stap... wie zegt dat het niet stomweg het kabeltje is tussen B en C ?

of hangt deze kabel misschien tussen een elektrische leiding? er kan interferentie op zitten
grts
-
- Deel van't meubilair
Of omdat de upstream groter is, je meer mailboxen hebt, ... er zijn inderdaad genoeg redenen.philippe_d schreef:Omdat een 120 Mbps abbo - zelfs als je er "maar" 100 Mbps uit haalt - nog altijd sneller is dan een 60 Mbps abbo?
Feit blijft dat je eerst de oorzaak zoekt van een probleem... en dan pas nieuwe dingen koopt (je koopt toch ook geen nieuwe auto omdat de benzine op is ?). Stel dat je een nieuwe router koopt en het blijkt domweg een probleem met de UTP kabel te zijn... sta je daar met je nieuwe router die ook maar 22 Mbps blijkt te doen.
-
- Pro Member
Beste,
ik heb router vervangen en haal nu snelheid eerste poging 60 Mbps daarna herhaaldelijk 25 Mbps.
Grijs haar krijg ik hiervan.
Inloggen op die router lukt me ook van geen kanten.
Als ik msconfig doe, krijg ik wel veel te lezen maar de vermeldde ipadressen helpen me niet vooruit.
Ter info, ik ben geen downloader van vanalles en nog wat, ik wil gewoon hebben waarvoor ik betaal.
groeten
Eve
ik heb router vervangen en haal nu snelheid eerste poging 60 Mbps daarna herhaaldelijk 25 Mbps.
Grijs haar krijg ik hiervan.
Inloggen op die router lukt me ook van geen kanten.
Als ik msconfig doe, krijg ik wel veel te lezen maar de vermeldde ipadressen helpen me niet vooruit.
Ter info, ik ben geen downloader van vanalles en nog wat, ik wil gewoon hebben waarvoor ik betaal.
groeten
Eve
-
- Deel van't meubilair
Tja... als je niet eerst naar de oorzaak zoekt en gewoon een nieuwe router plaatst is dat niet abnormaal.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 4 keer
B heeft nog goede snelheid.
Doch C niet meer (niet via wifi of kabel als ik het goed begrijp).
Als B en C via een kabel verbonden zijn misschien eens C met een andere kabel aan B hangen?
Eventueel de kabel van A->B gebruiken om een A-C verbinding te maken (dus C fysisch plaatsen op de locatie van B voor de test ) en terug testen?
Een slecht UTP kabel kan altijd voorvallen.
Doch C niet meer (niet via wifi of kabel als ik het goed begrijp).
Als B en C via een kabel verbonden zijn misschien eens C met een andere kabel aan B hangen?
Eventueel de kabel van A->B gebruiken om een A-C verbinding te maken (dus C fysisch plaatsen op de locatie van B voor de test ) en terug testen?
Een slecht UTP kabel kan altijd voorvallen.
-
- Pro Member
Beste,
vorige week brief gekregen van telenet dat we een nieuwe modem gratis mochten hebben.
De installatie heb ik zelf gedaan.
Het voordeel van die nieuwe modem (A)= er zijn 4 uitgangen voor ethernet
nadeel=homespot is d'office inbegrepen (volgens man in de winkel niet uitschakelbaar)
Nu gaat 1 van die kabels naar een switch hier in de bureauruimte.
Aan die switch hangt
-rechtstreeks een vaste pc,
- router C die zorgt voor draadloos surfen laptop, tablet en gsm
de snelheid na C is nog steeds 22 Mbps maar ik haal ondertussen toch al op het meest gebruikte toestel (de vaste pc) 98 Mbps
o ja, ter info,
alle kabels zijn ondertussen vervangen, volgens mij geen verschil
MAAR toestel C geeft verschillende snelheden naargelang welk stopcontact werd gebruikt.
Ondertussen is een nieuwe router besteld (goedkoop via ibood D-Link DIR-655 Gigabit N Router met drie richtbare antennes € 39.95)
zodra ik meer weet, zal je het hier lezen
groeten
Eve
vorige week brief gekregen van telenet dat we een nieuwe modem gratis mochten hebben.
De installatie heb ik zelf gedaan.
Het voordeel van die nieuwe modem (A)= er zijn 4 uitgangen voor ethernet
nadeel=homespot is d'office inbegrepen (volgens man in de winkel niet uitschakelbaar)
Nu gaat 1 van die kabels naar een switch hier in de bureauruimte.
Aan die switch hangt
-rechtstreeks een vaste pc,
- router C die zorgt voor draadloos surfen laptop, tablet en gsm
de snelheid na C is nog steeds 22 Mbps maar ik haal ondertussen toch al op het meest gebruikte toestel (de vaste pc) 98 Mbps
o ja, ter info,
alle kabels zijn ondertussen vervangen, volgens mij geen verschil
MAAR toestel C geeft verschillende snelheden naargelang welk stopcontact werd gebruikt.
Ondertussen is een nieuwe router besteld (goedkoop via ibood D-Link DIR-655 Gigabit N Router met drie richtbare antennes € 39.95)
zodra ik meer weet, zal je het hier lezen
groeten
Eve
-
- Deel van't meubilair
Waarom zou dat een nadeel zijn ?eve.sabbe schreef:nadeel=homespot is d'office inbegrepen (volgens man in de winkel niet uitschakelbaar)
Voor zover ik me herinner had ja laptop een ouderwetse 802.11b ... je mag dus heel tevreden zijn met 22 Mbps (in theorie kan je er maar 11 halen).eve.sabbe schreef:de snelheid na C is nog steeds 22 Mbps
En daar zit een Gigabit ethernet in ?eve.sabbe schreef:maar ik haal ondertussen toch al op het meest gebruikte toestel (de vaste pc) 98 Mbps
Da's best eigenaardig... misschien toch een probleem met de voeding van het ding.eve.sabbe schreef:MAAR toestel C geeft verschillende snelheden naargelang welk stopcontact werd gebruikt.
En wat nut heeft dat met een ouderwetse laptop ? Spijtig van je centen maar je kan ze evenzeer weg geven...eve.sabbe schreef:Ondertussen is een nieuwe router besteld (goedkoop via ibood D-Link DIR-655 Gigabit N Router met drie richtbare antennes € 39.95)
-
- Pro Member
Beste,
met de nieuwe telenet modem geen enkel probleem.
met de nieuwe D-link router wel:
telkens beperkte verbinding (geel driehoekje)
waar zitten de settings? windows 8?
mvg
Eve
met de nieuwe telenet modem geen enkel probleem.
met de nieuwe D-link router wel:
telkens beperkte verbinding (geel driehoekje)
waar zitten de settings? windows 8?
mvg
Eve