In combinatie met de Bbox3 biedt belgacom een Wifi bridge aan voor gebruik met Belgacom TV. Ik heb daaromtrent een aantal vragen:
- Voor zover ik begrepen heb heeft de Bbox3 802.11n wifi, zowel op de 2,4Ghz als de 5Ghz band (simultaan of te selecteren?). Welke wifi standaard en frequentie gebruikt de wifi bridge? Ik heb zo'n vermoeden dat dit 802.11n op 5Ghz zal zijn omwille van minder druk bezet (minder interferentie en dus vaak stabielere snelheden voor zover ik juist geinformeerd ben).
- Zit internet en TV tegenwoordig op dezelfde VLAN (ik dacht van wel)? Indien ja --> volgende vraag ...
- Ik zoek een oplossing waarbij ik op de wifi bridge nog een aantal ethernet apparaten kan aansluiten. Aangezien de Belgacom wifi bridge maar 1 interface heeft en een switch = extra kabels en adapter, had ik gedacht aan de Linkys WES610N wifi bridge. Deze werkt ook op 802.11n, 2,4GHZ of 5Ghz dus lijkt mij dit geen slechte combinatie?
PowerLines heb ik ook al overwogen, maar voor dezelfde functionaliteit kom je een stuk duurder uit (ze zijn natuurlijk wel sneller, alleen is dat nodig voor deze korte afstand...?). Bvb dLAN® 500 AVtriple+ of dLAN® 650 triple+.
Alvast bedankt!