Fluittoon geruis op telefoonlijn.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Soete01
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo iedereen,

Ik ondervind een zeer irritante fluittoon, op mijn vast telefoon toestel.
Deze heb ik rechstreeks via rj11 aangesloten op de telefoon aanlsluiting van mijn modem only ( cv6181e)
Voordien had ik zo'n modem/router combo van Telenet, en toen ondervond, ik geen problemen.
heb gebeld naar Telenet zei zien niks van problemen aan mijn modem, en ook niet op telefoon gebied.....

Ze vertelden mij op een ander toestel aan te sluiten op mijn modem, maar ik heb geen ander vast telefoontoestel.

Zou de reden mss kunnen zijn omdat dit een digital voice modem is, dat hij enkel goed werkt qua telefonie , met een draadloos toestel, en niet analoge bedraad.

mvg
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Soete01 schreef:heb gebeld naar Telenet zei zien niks van problemen aan mijn modem, en ook niet op telefoon gebied.....
Maar zij kunnen totaal niet weten dat er iets fout is met de analoge telefoon aansluiting.
Soete01 schreef:Ze vertelden mij op een ander toestel aan te sluiten op mijn modem, maar ik heb geen ander vast telefoontoestel.
Vrienden, buren, ... je zal er ergens toch wel eentje kunnen lenen voor 5 minuten ?
Soete01 schreef:Zou de reden mss kunnen zijn omdat dit een digital voice modem is, dat hij enkel goed werkt qua telefonie , met een draadloos toestel, en niet analoge bedraad.
Nee... de uitgang op je modem is "analoog"... wat erachter zit maakt niets uit.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

klinkt me vaagweg bekend :P waarschijnlijk is de adapter van de modem kapot. Ik heb ook eens een fluittoon/ zware ruis gehad op mijn telefoonlijn weliswaar bij scarlet en toen lag het aan de adapter, maar eer je zoiets aan de helpdesk uitgelegd krijgt pfffffff :(
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”